• Quinna85

Tempar/Fertility friend

Hoppas jag nu la tråden i rätt forum.

Jag har nu tempat varje morgon i 3 månaders tid och använder mig av den suveräna appen Fertility friend.
    Jag skulle nu vilja komma i kontakt med andra som tempar och kämpar för ett +

Det är många funderingar man får när man tempar. Hittar inte någon aktiv grupp så då fick jag starta en egen

• Svar på tråden Tempar/Fertility friend
  • Eva 77

Hur beräknar jag ÄL dag med tempa och kolla flytningar? Enligt flytningar så ska ÄL vara cykeldag 13, enligt temp så är ÄL cykeldag 10, enligt beräkningar av app är ÄL cykeldag 13, ÄLtester har misslyckats i dag 10 och dag 11 sedan så tänkte jag sparar testerna till dag 12 med då hade jag ÄL-smärta med ömma bröst. ÄL-smärta och ömma bröst cykeldag 12 och 13. När hade jag ÄL??? Med detta förvirrande olika uträkningar så blir det svårt få in ett sprut på exakt rätt tid... :( Tycker ni att Fertility friend stämmer? Enligt den så ska uträknande vara ÄL cykeldag 16 men av flyningar är det cd 13 och av temp är det ÄL cd 10.

• jevana

Varför dippar tempen nu? Betyder det att det är kört för den här månaden också?
  • Reflexen
    Eva 77 skrev 2015-02-09 10:41:08 följande:

Hur beräknar jag ÄL dag med tempa och kolla flytningar? Enligt flytningar så ska ÄL vara cykeldag 13, enligt temp så är ÄL cykeldag 10, enligt beräkningar av app är ÄL cykeldag 13, ÄLtester har misslyckats i dag 10 och dag 11 sedan så tänkte jag sparar testerna till dag 12 med då hade jag ÄL-smärta med ömma bröst. ÄL-smärta och ömma bröst cykeldag 12 och 13. När hade jag ÄL??? Med detta förvirrande olika uträkningar så blir det svårt få in ett sprut på exakt rätt tid... :( Tycker ni att Fertility friend stämmer? Enligt den så ska uträknande vara ÄL cykeldag 16 men av flyningar är det cd 13 och av temp är det ÄL cd 10.

Hej!

Jag tycker att ff brukar stämma, men det kan såklart bli fel ibland ändå.

Kan du lägga upp bild på ditt ff-diagram? Det är så svårt att förstå utifrån din förklaring.
  • Irlais
    jevana skrev 2015-02-09 11:56:27 följande:

phpYDlaNC85617.jpg

Varför dippar tempen nu? Betyder det att det är kört för den här månaden också?

Implantationsdipp? Enstaka låga temp ska ju inte göra något, du är fortfarande över coverline dessutom!
  • Irlais
    eagle87 skrev 2015-02-09 10:22:31 följande:

Mensen kom imorse.

Så jävla ledsen att de inte går O beskriva. phpd0fw1b05195.jpg

Usch vad tråkigt! :(
  • AnnC
    eagle87 skrev 2015-02-09 10:22:31 följande:

Mensen kom imorse.

Så jävla ledsen att de inte går O beskriva. phpd0fw1b05195.jpg

Skit
  • AnnC

Här är min knaskurva, coverline har flyttat ner en bra bit pga mina senaste låga tempar. När allt funkade som det skulle låg jag alltid på allra minst 36,5 efter äl.

Mensvärk som fan och mensen borde komma idag!

• AnnC

Är det nån av er som tempar vaginalt? Har inte frestar mig men nu funderar jag på att testa, det sägs ju vara mer tillförlitligt. Men.. Hur gör man? Hur långt ska den in liksom

Svar på tråden Tempar/Fertility friend