• Quinna85

Tempar/Fertility friend

Hoppas jag nu la tråden i rätt forum.

Jag har nu tempat varje morgon i 3 månaders tid och använder mig av den suveräna appen Fertility friend.
    Jag skulle nu vilja komma i kontakt med andra som tempar och kämpar för ett +

Det är många funderingar man får när man tempar. Hittar inte någon aktiv grupp så då fick jag starta en egen

• Svar på tråden Tempar/Fertility friend
  • Irlais

Om mina lutealfas-problem fortsätter så ska mensen komma idag... Inget än i alla fall :) Gjorde ett gravtest imorse och tyckte mig ana något. Är hoppfull!

• AnnC
    Irlais skrev 2015-02-09 17:40:44 följande:

Om mina lutealfas-problem fortsätter så ska mensen komma idag... Inget än i alla fall :) Gjorde ett gravtest imorse och tyckte mig ana något. Är hoppfull! phpwYJ2Xa00759.jpg

Oh det där ser ju lovande ut
  • jevana
    Irlais skrev 2015-02-09 15:44:15 följande:

Implantationsdipp? Enstaka låga temp ska ju inte göra något, du är fortfarande över coverline dessutom!

Implantationsdip hade jag faktiskt inte hört om innan, dör steg hoppet lite igen :) vad menas med coverline? Känner att jag är ute o cyklar lite med ff, men det är ju ändå bara 1 månaden med appen :)
  • 1234abcd

Jag har en fråga , hade efter mens 36.0 ända fram tills efter ägglossning då höjdes den till 37.0-37.1 igår låg den på 37.5 och idag fick jag en rosa flytning och väntar på min mens, men tempen ligger stadigt kvar på 37.1 trots flytningen , kan de vara nidblödning eller startar mensen bara segt jag förstår ingenting. Har svårt o formulera mig också känner jag! Någon som kan hjälpa mig som är lite mer erfaren?

• Irlais
    jevana skrev 2015-02-09 19:02:31 följande:
    Implantationsdip hade jag faktiskt inte hört om innan, dör steg hoppet lite igen :) vad menas med coverline? Känner att jag är ute o cyklar lite med ff, men det är ju ändå bara 1 månaden med appen :)
    Cover ine är det horisontella strecket som delar upp grafen i låga/höga temp :) dyker upp efter äl. Den betyder eg ingenting men är ett grafiskt hjälpmedel så man ser skillnaden tydligare.

Så här ser min kurva ut idag. Låga temp igår och i förrgår beror eventuellt på att jag sov med munnen öppen... Fick en liten brun flytning igår men mensen har inte satt igång än så hoppas också på nidblödning :) fick ett svagt plus efter att tiden gått ut på testet...
  • AnnC
    Irlais skrev 2015-02-10 14:33:25 följande:
    Cover ine är det horisontella strecket som delar upp grafen i låga/höga temp :) dyker upp efter äl. Den betyder eg ingenting men är ett grafiskt hjälpmedel så man ser skillnaden tydligare.

Så här ser min kurva ut idag. Låga temp igår och i förrgår beror eventuellt på att jag sov med munnen öppen... Fick en liten brun flytning igår men mensen har inte satt igång än så hoppas också på nidblödning :) fick ett svagt plus efter att tiden gått ut på testet...
    Du har inte testat idag?
  • Irlais
    AnnC skrev 2015-02-10 15:03:52 följande:
    Du har inte testat idag?
    Jo, svagt synligt plus efter tiden :) se bild ;) fick en liten brun flytning igen och känns som att mensen ska sätta igång... Hoppas det är molvärk bara! Hade blödningar båda mina tidigare graviditeter, dock inte redan så här tidigt... Typ V5 började det.
  • AnnC
    Irlais skrev 2015-02-10 15:08:37 följande:
    Jo, svagt synligt plus efter tiden :) se bild ;) fick en liten brun flytning igen och känns som att mensen ska sätta igång... Hoppas det är molvärk bara! Hade blödningar båda mina tidigare graviditeter, dock inte redan så här tidigt... Typ V5 började det.
    Jo positivt är det ju Håller tummar att det ökar de närmsta dagarna! Jag hade en hel del bruna flytningar min första graviditet, dock inte heller så här tidigt. Men å andra sidan finns det de som blöder som en mens i början av graviditet så att så länge strecket blir starkare är det ju säkert lugnt
  • jevana
    Irlais skrev 2015-02-10 14:33:25 följande:

Tack att du orkar förklara :) 
    Ooooo så spännande!! Hoppas plusset bara blir starkare då!
Svar på tråden Tempar/Fertility friend