• Quinna85

Tempar/Fertility friend

Hoppas jag nu la tråden i rätt forum.

Jag har nu tempat varje morgon i 3 månaders tid och använder mig av den suveräna appen Fertility friend.
    Jag skulle nu vilja komma i kontakt med andra som tempar och kämpar för ett +

Det är många funderingar man får när man tempar. Hittar inte någon aktiv grupp så då fick jag starta en egen

• Svar på tråden Tempar/Fertility friend
  • jevana
    nisopa skrev 2015-02-20 10:34:48 följande:

Nu spammar jag denna tråden känner jag. Är på 6 dagar innan mens nu. Men igår fick jag en tempdipp. Nu kan jag inte låta bli att hoppas jättemycket! Är ett nervvrak här... Och så många dagar kvar!

Hur står ni ut dessa 2 veckor? Och någon som har erfarenheter av dippar?

Jag slängde upp en bild där du ser mina dippar, tyvärr kom den i eget inlägg, 2 uppåt!
  • jevana
    Irlais skrev 2015-02-20 10:48:42 följande:
    Hur lång lutealafas brukar du ha? Dipparna kan ju bero på mätfel... När ska du testa? :)
    Jag har inte tidigare kollat exakt när jag har ÄL så tyvärr vet jag inte hur lång den brukar vara. Men mina cykler har oftast varit kring 31-35 dagar, en gång 40. Nu är jag också på dag 41. Alltså är det min längsta cykel hittills isåfall att mensen tänker komma.
    nisopa skrev 2015-02-20 10:30:34 följande:
    Har du inte testat ännu? Jag skulle inte kunna hålla mig. Men är väl bra att låta bli kanske...
    Jag testade på BIM-4, förra lördagen, men det var negativt. Då tänkte jag att jag testar igen på torsdag men eftersom jag fick spottings så var jag säker på att mensen skulle börja när som helst så jag skippade testet. Nu har jag bestämmt mig för att traska via apoteket på vägen hem och sedan testa genast imorgon på morgonen :) Hade jag haft test hemma så hade jag säkert trillat dit, men när det krävt besök till apoteket så har jag dragit mig. Dessutom är jag scared shitless för att det ska vara negativt för nu har jag verkligen fått upp hoppet!
  • nisopa
    jevana skrev 2015-02-20 12:19:26 följande:

Jag har varit "pillerstyrd" i 13 år (är 26) så svårt att säga om jag alltid har varit såhär, men sedan jag slutade med pillren så har värken kommit och gått lite helatiden. Tyvärr fick jag nog ingen riktig förklaring på varför, bara att allt ändå var helt ok. 

Jag har aldrig varit gravid, men för tillfället ser det lite lovande ut :) 

Aha. Jag har haft ont även när jag äter Piller. Fått massa olika svar på varför. Bla att jag kanske är bajsnödig. Hmm.

Oj va spännande. Jag har tänkt att jag ska testa imorgon men nu har jag redan gjort de flera dagar. Men imorgon är de Bim -4. Har beställt hem en massa tester. Lite dumt kanske. Jobbar på apoteket så vill inte köpa på jobbet så tänkte lika bra att ha hemma...

håller tummarna för dig nu imorgon!!!
  • nisopa

Här är min dipp. Ligger inte alls så högt som förra månaden innan mens men doktorn sa att de syntes att jag haft ägglossning så hoppas på de!
  • jevana
    nisopa skrev 2015-02-20 12:45:45 följande:
    Aha. Jag har haft ont även när jag äter Piller. Fått massa olika svar på varför. Bla att jag kanske är bajsnödig. Hmm.

Oj va spännande. Jag har tänkt att jag ska testa imorgon men nu har jag redan gjort de flera dagar. Men imorgon är de Bim -4. Har beställt hem en massa tester. Lite dumt kanske. Jobbar på apoteket så vill inte köpa på jobbet så tänkte lika bra att ha hemma...

håller tummarna för dig nu imorgon!!!
    Ja, du menade överlag. Jo jag har nog alltid haft mensvärk, därför fick jag p-piller som så ung. Så länge jag åt pillren fick jag mensvärk exakt en timme innan jag började blöda, väldigt praktiskt, och sedan höll värken i sig 1-2 dagar men på en "vettig" nivå. Efter pillren har det molat i dagar, egentligen inte så farligt de första dagarna men de två första mensdagarna har varit förfärliga. Har knappt kunnat hållas upprätt då det varit som värst. Men, jag har aldrig fått en förklaring till varför jag har så mycket mensvärk. Men bajsnödighet? Knappast! 

Jag skulle itne kunna testa så ofta eftersom varje negativt test får mig att deppa ihop totalt. Ett enda negativt så är jag säker på att det är kört för den gången. Därför har jag heller inte testat igen denna gång, har varit så säker på att det inte kan vara nåt..

Och vad gäller dippen i din kurva så får jag återkomma imorgon med ifall min ganska likadana kurva var ett positivt tecken eller inte :) 
  • nisopa
    jevana skrev 2015-02-20 13:04:45 följande:

Ja, du menade överlag. Jo jag har nog alltid haft mensvärk, därför fick jag p-piller som så ung. Så länge jag åt pillren fick jag mensvärk exakt en timme innan jag började blöda, väldigt praktiskt, och sedan höll värken i sig 1-2 dagar men på en "vettig" nivå. Efter pillren har det molat i dagar, egentligen inte så farligt de första dagarna men de två första mensdagarna har varit förfärliga. Har knappt kunnat hållas upprätt då det varit som värst. Men, jag har aldrig fått en förklaring till varför jag har så mycket mensvärk. Men bajsnödighet? Knappast! 

Jag skulle itne kunna testa så ofta eftersom varje negativt test får mig att deppa ihop totalt. Ett enda negativt så är jag säker på att det är kört för den gången. Därför har jag heller inte testat igen denna gång, har varit så säker på att det inte kan vara nåt..

Och vad gäller dippen i din kurva så får jag återkomma imorgon med ifall min ganska likadana kurva var ett positivt tecken eller inte :) 

Du har säkert skrivit de längre upp men hur har du jämnt denna månaden då?
  • Ztarduzt

Min temp fortsätter stiga men får inget direkt hopp som indikerar ägglossning.. Får helt enkelt vänta och se?

• jevana
    nisopa skrev 2015-02-20 18:34:37 följande:

Du har säkert skrivit de längre upp men hur har du jämnt denna månaden då?

Nu fattar jag lite trögt.. Jämnt vadå? Kurvan då? Jag tycker det finns dippar i lutealfasen där även om de inte går under coverline.

Update, gravidstatus: jag fuskade och testade redan idag. Just då tiden för testet gick ut såg jag ett svagt streck. Försiktigt positiv inför digitalt test imorgon!
  • nisopa
    jevana skrev 2015-02-20 18:56:55 följande:

Nu fattar jag lite trögt.. Jämnt vadå? Kurvan då? Jag tycker det finns dippar i lutealfasen där även om de inte går under coverline.

Update, gravidstatus: jag fuskade och testade redan idag. Just då tiden för testet gick ut såg jag ett svagt streck. Försiktigt positiv inför digitalt test imorgon!

Kännt skulle de stå!! Om du känt av molvärk eller mensvärk.

Tänkte skrivit de att du kunde nog testat nu ikväll eftersom de gått så många dagar.

Grattis!!!!
  • sweetheart80

Hejsan. Jag fick igår äntligen min mens efter att ha haft 2st hormonspiraler i 9år sammanlagt. Och jag tänkte börja tempa så jag tog tempen igår och har fixat ff appen och allt. Men tänkte höra vad man ska tänka på för att få så korrekt kurva?? Måste det vara på samma tider osv?? Har 3barn sen innan och minsta är 9år men har liksom aldrig planerat bebis utan de har bara kommit direkt. Så jag tänkte testa detta med att tempa. Tacksam för alla tips

Svar på tråden Tempar/Fertility friend