• Quinna85

Tempar/Fertility friend

Hoppas jag nu la tråden i rätt forum.

Jag har nu tempat varje morgon i 3 månaders tid och använder mig av den suveräna appen Fertility friend.
    Jag skulle nu vilja komma i kontakt med andra som tempar och kämpar för ett +

Det är många funderingar man får när man tempar. Hittar inte någon aktiv grupp så då fick jag starta en egen

• Svar på tråden Tempar/Fertility friend
  • jevana

Jahapp. Här sitter man då och väntar. ÄL+16 idag, ingen mens, ingen mensvärk heller. Bruna spottings i förrgår, men inga andra symptom alls egentligen. 

Jag skulle kunna börja misstänka en graviditet, men jag tycker tempen dippat lite för många ggr under lutealfasen.. var nere på 36,6 här några dagar, nu igen uppe till 36-8-37,0. Coverline går vid 36,5.. 

• jevana
    nisopa skrev 2015-02-18 16:07:37 följande:

Jag har idag varit och gjort ett ultraljud. Sökte för att jag har mensvärk många dagar innan mens. Börjar kanske tio dagar innan mens men väldigt lite och ökar och ökar. Inget jag hade sökt för om vi inte försöker och det för inte mycket ont. Men skönt med en okejstämpel liksom.

Här inte gruvat mig så mkt inför detta men i morse innan var jag så nervös så jag började gråta. Tänk om han skulle säga att detta kommer aldrig gå!

Men allt såg bra ut. Inga konstigheter. Äggstockarna såg bra ut Hur fan man kan se de på en grå skärm. Slemhinnan var tjock och fin och kan mycket väl vara gravid så han men de kan man ju inte veta än.

En vecka till Bim. Började Temos precis innan förra mensen och den ligger inte så högt som då men han va bombsäker på att jag hade haft ägglossning. De kan dom se eller?

Jag blev så lättat efter undersökningen så jag började gråta igen inne hos doktorn! Pinsamt. Brukar inte gråta. Hoppas lite försiktigt att de kan vara ett tecken men är nog förtidigt för tecken. Åh vad jag hoppas!!

Låter som att jag kunnat skriva det inlägget. Jag började också gråta hos gyn, egentligen bara för att hon var så härlig och verkligen tog mig på allvar. Sökte också för mensvärk som höll på i evigheter innan och var orolig. Flesta säger ju bara typ "ge det tid" eller "det blir nog bra" men att faktiskt bli undersökt var en otrolig lättnad!
  • nisopa
    jevana skrev 2015-02-20 09:12:45 följande:

Låter som att jag kunnat skriva det inlägget. Jag började också gråta hos gyn, egentligen bara för att hon var så härlig och verkligen tog mig på allvar. Sökte också för mensvärk som höll på i evigheter innan och var orolig. Flesta säger ju bara typ "ge det tid" eller "det blir nog bra" men att faktiskt bli undersökt var en otrolig lättnad!

Ja. Han var ganska stressad men så otroligt skönt att bara få höra allt ser jättebra ut och du är ung så Inga problem. (Jag är ändå 30)

Har du alltid haft så? Vad sa hon till dig att det var? Nu sa han nåt om att gulesäcken kan göra ont och att livmodern krampar för att inget blod ska åka bak liksom. Utan för att de ska ut. Jag har varit lite orolig att kroppen förbereder sig för mens för tidigt så att ägget inte får en chans att fästa.

Har du varit gravid nån gång trots detta (som antagligen inte är något fel alla!!)?
  • nisopa
    jevana skrev 2015-02-20 09:10:20 följande:

Jahapp. Här sitter man då och väntar. ÄL+16 idag, ingen mens, ingen mensvärk heller. Bruna spottings i förrgår, men inga andra symptom alls egentligen. 

Jag skulle kunna börja misstänka en graviditet, men jag tycker tempen dippat lite för många ggr under lutealfasen.. var nere på 36,6 här några dagar, nu igen uppe till 36-8-37,0. Coverline går vid 36,5.. 

Har du inte testat ännu? Jag skulle inte kunna hålla mig. Men är väl bra att låta bli kanske...
  • nisopa

Nu spammar jag denna tråden känner jag. Är på 6 dagar innan mens nu. Men igår fick jag en tempdipp. Nu kan jag inte låta bli att hoppas jättemycket! Är ett nervvrak här... Och så många dagar kvar!

Hur står ni ut dessa 2 veckor? Och någon som har erfarenheter av dippar?

• Irlais
    nisopa skrev 2015-02-20 10:34:48 följande:

Nu spammar jag denna tråden känner jag. Är på 6 dagar innan mens nu. Men igår fick jag en tempdipp. Nu kan jag inte låta bli att hoppas jättemycket! Är ett nervvrak här... Och så många dagar kvar!

Hur står ni ut dessa 2 veckor? Och någon som har erfarenheter av dippar?

Det är långsamma veckor... jag fick dippar på 4 DPO och 7-8 DPO. Plussade på 10 DPO (men såg ngt på testen redan 8DPO så tror inte det var implantationsdipp då direkt)
  • Irlais
    jevana skrev 2015-02-20 09:10:20 följande:

Hur lång lutealafas brukar du ha? Dipparna kan ju bero på mätfel... När ska du testa? :)
  • Eva 77

Jag har tidigare fått tempdippar så kurvan under lutealfasen har gått som en berg och dalbana. Denna månad har tempen stabilt varit på 37.3 och är det fortfarande men nu har jag fått ljusrosa färgningar på toapappret så jag förväntar mej en tempdipp imorgon och övermorgon. Fick däremot en dipp på ÄL +10 till 37.10, och fortfarande över coverline. Tror inte det var ett falskt grav test imorse.

• jevana
    nisopa skrev 2015-02-20 10:28:24 följande:
    Ja. Han var ganska stressad men så otroligt skönt att bara få höra allt ser jättebra ut och du är ung så Inga problem. (Jag är ändå 30)

Har du alltid haft så? Vad sa hon till dig att det var? Nu sa han nåt om att gulesäcken kan göra ont och att livmodern krampar för att inget blod ska åka bak liksom. Utan för att de ska ut. Jag har varit lite orolig att kroppen förbereder sig för mens för tidigt så att ägget inte får en chans att fästa.

Har du varit gravid nån gång trots detta (som antagligen inte är något fel alla!!)?
    Jag har varit "pillerstyrd" i 13 år (är 26) så svårt att säga om jag alltid har varit såhär, men sedan jag slutade med pillren så har värken kommit och gått lite helatiden. Tyvärr fick jag nog ingen riktig förklaring på varför, bara att allt ändå var helt ok. 

Jag har aldrig varit gravid, men för tillfället ser det lite lovande ut :) 
Svar på tråden Tempar/Fertility friend