• Quinna85

Tempar/Fertility friend

Hoppas jag nu la tråden i rätt forum.

Jag har nu tempat varje morgon i 3 månaders tid och använder mig av den suveräna appen Fertility friend.
    Jag skulle nu vilja komma i kontakt med andra som tempar och kämpar för ett +

Det är många funderingar man får när man tempar. Hittar inte någon aktiv grupp så då fick jag starta en egen

• Svar på tråden Tempar/Fertility friend
  • Zora

Alltså, jag funderar lite på en sak. Fick ju positivt på Äl testet igår morse och hade igår em/kväll en fruktansvärd Äl smärta, så jag antar att ägget lossade då. Men om man tittar på tempen så hade jag visserligen en höjning imorse, men väldigt liten.. Tror ni ägget släppte igår ändå? Eller är höjningen för liten? Ska väl egentligen vara minst 0,2 grader?

Följdfråga. Om det nu inte släppte igår, utan kanske idag, tror ni det räcker att vi fick till det igår kväll? Hittills har det ju inte blivit något trots att vi haft mys samma dag som Äl testet visat pos och jag känt av Äl (och även FF satt den dagen som Äl dag)

• Reflexen

Det är ju omöjligt att veta, Zora, men tempen kan ju bli lite fel ibland. Om du inte känt av ngt idag, så borde ju ÄL ha varit igår.

Försök att inte stressa ang om det var nog med sex igår eller inte. Spermierna kan leva flera dygn, sen är det bara tur som ska till!! (vid min graviditet i maj så hade vi sex två dagar innan ÄL, bara som pepp )

• E88
    Zora skrev 2014-09-28 21:36:53 följande:

Alltså, jag funderar lite på en sak. Fick ju positivt på Äl testet igår morse och hade igår em/kväll en fruktansvärd Äl smärta, så jag antar att ägget lossade då. Men om man tittar på tempen så hade jag visserligen en höjning imorse, men väldigt liten.. Tror ni ägget släppte igår ändå? Eller är höjningen för liten? Ska väl egentligen vara minst 0,2 grader?

Följdfråga. Om det nu inte släppte igår, utan kanske idag, tror ni det räcker att vi fick till det igår kväll? Hittills har det ju inte blivit något trots att vi haft mys samma dag som Äl testet visat pos och jag känt av Äl (och även FF satt den dagen som Äl dag) phpifWj6x87297.jpg

Vi hade sex tre dagar innan ÄL och det lyckades ändå :) kroppen är ett mysterium helt enkelt, man blir inte klok på hur allt fungerar egentligen.
  • Zora

Tack!! Jag ska försöka släppa det. Vill bara så gärna att det tar sig nu så är väl onödigt fundersam. Det blir som det blir ändå, jag vet ju det.

Tempen är kvar på exakt samma nivå som igår, så jag vet inte riktigt vad det säger. Kanske att inget ägg släppte pga att tempen inte höjts så mycket? eller så är de senaste två temparna lite fel av någon anledning. Är väl bara att försöka ha is i magen de närmsta två veckorna och försöka att inte spekulera så mycket

• AnnC

Kan bara hålla med om vad de andra säger zora, det räcker egentligen med att ha sex ett par dagar innan, man ska bara ha turen att allt går vägen just den gången!
    Ang din temp så var det som du sa inte mycket höjning igår så det kan ju vara igår som det släppte. Får se vad ff märker ut sen!

Själv fick jag rejäl höjning idag puh..

• AnnC

Åh såg ditt nya inlägg nu, knepigt att den ligger på samma som igår, kanske var i lördags trots allt då? Is i magen ja den smälter fort haha!!

• Iskristall

AnnC: Skönt med höjning!

Zora: Svårt att säga vad som sker hos dig och när äl var. Bara att vänta och se.

Och inga större förändringar i min temp/kurva.

• Zora

Ha ha! Ha den isen är borta lika fort som den växt till sig haha

Gjorde en chartoverlay med förra månadens kurva och dom beter sig ruskigt lika efter Äl. Först två tempar på ungefär samma nivå och sedan höjning dag tre efter Äl. Får se om jag får en höjning imorgon. Väldigt konstigt och känns inte riktigt som det är så tempen borde bete sig efter Äl.. Hmm

Nu ska jag försöka sluta spekulera och analysera!!!!

• Zora
    Iskristall skrev 2014-09-29 07:17:01 följande:

Zora, jag tror nog du får din tempökning i morgon smile1.gif

Ja jag tror det också, men egentligen ska väl höjningen ske direkt dagen efter Äl? Eller kan den "smyghöjas" på det här sättet?

Hade jag bara haft en kurva att titta på, inget Äl test eller Äl smärta, då hade jag trott att Äl skedde två dagar senare förra månaden än vad FF säger och skulle jag få ordentlig höjning imorgon så skulle jag ha tolkat det som att Äl sker idag, men FF vet väl vad den håller på med antar jag?
Svar på tråden Tempar/Fertility friend