• Quinna85

Tempar/Fertility friend

Hoppas jag nu la tråden i rätt forum.

Jag har nu tempat varje morgon i 3 månaders tid och använder mig av den suveräna appen Fertility friend.
    Jag skulle nu vilja komma i kontakt med andra som tempar och kämpar för ett +

Det är många funderingar man får när man tempar. Hittar inte någon aktiv grupp så då fick jag starta en egen

• Svar på tråden Tempar/Fertility friend
  • Zora

Ja fast den tycker jag ser mer normal ut Men det är nog febern du hade som ställer till det tror jag

• Petto 83

En liten fråga, vad använder ni för termometer? Har en för örat men det kan ju diffa 0.4 mellan 3 tempningar.

• Venne

Ja antagligen. Fast där gick tempen ner när mensen kom. Det kanske också kan rubbas av sjukdom?

• Venne
    Petto 83 skrev 2014-10-03 20:00:02 följande:

En liten fråga, vad använder ni för termometer? Har en för örat men det kan ju diffa 0.4 mellan 3 tempningar.

Min heter babyplan tror jag. Har 2 decimaler
  • Iskristall

Håller med Zora. Den sista du bifogade Venne ser för mig normal ut. Är kanske bara febern som gör till senaste kurvan? Den känns lite hoppigare och ojämnare. Du får fortsätta tempa och sr vart det bär av Venne

Hur delar ni förresten era kurvor i tråden?

• Venne
    Iskristall skrev 2014-10-03 20:04:37 följande:

Håller med Zora. Den sista du bifogade Venne ser för mig normal ut. Är kanske bara febern som gör till senaste kurvan? Den känns lite hoppigare och ojämnare. Du får fortsätta tempa och sr vart det bär av Venne smile1.gif

Hur delar ni förresten era kurvor i tråden?

Okej, ja jag får se vad som händer. Bim imorgon. Egentligen är det ju superbra att jag inte fått mellanblödningar. Blir bara konfunderad när det inte beror på grav.

Jag tar en print screen när jag är inne i FF appen. Sen lägger jag till bilden här.
  • Zora

Jag tar också printscreen i FF appen och lägger in bilden via familjelivs app.

Jag skulle rekommendera en temp man använder i munnen som har två decimaler. Har dock hört att det inte är nödvändigt med två decimaler så det gör man kanske som man vill. Tips är att alltid lägga termometern på samma sida och under tungan långt in för annars kan tempen diffa för mycket eftersom man kanske sover med öppen mun och temperaturen skiftar ju då endel i munnen. Under tungan blir det en mer jämn temp.

• Zora
    Iskristall skrev 2014-10-03 20:57:07 följande:

Tack Venne! Men har ingen aning om hur man tar en printscreen på mobilen

• Zora

Skickade för snabbt...

På Iphone tar du en printscreen genom att hålla inne avstängningsknappen högst upp och den runda knappen frampå (iallafall på iphone 5)

Har du android får du nästan googla på hur man gör med just den telefonen för det kan nog vara lite olika

Svar på tråden Tempar/Fertility friend