• Quinna85

Tempar/Fertility friend

Hoppas jag nu la tråden i rätt forum.

Jag har nu tempat varje morgon i 3 månaders tid och använder mig av den suveräna appen Fertility friend.
    Jag skulle nu vilja komma i kontakt med andra som tempar och kämpar för ett +

Det är många funderingar man får när man tempar. Hittar inte någon aktiv grupp så då fick jag starta en egen

• Svar på tråden Tempar/Fertility friend
  • Venne
    mavidyz skrev 2014-10-06 20:58:58 följande:

Ja, tänker mig också att det blir jätteknepigt med min extremt långa cykel...
    Men den har iaf inte velat sätta kryss för ÄL förrän nu! 
    Provar lägga till bild, aldrig gjort det innan så kanske failar helt ;)
    Som det även syns kan jag inte tempa varje morgon då jag inte kan få en
    sammanhängande sömn (ibland ingen alls) när jag jobbar natt.

Oj vad svårt .. Jag har faktiskt ingen aning. Hoppas det var Äl
  • Reflexen

Mavidyz:

Knepig kurva!

Förstår att du är fundersam. Om du noterar sekretet också, så får ff lite mer att gå på o kan då (förhoppningsvis) sätta ut ÄL säkrare.

Har du kontaktat gyn för att fråga om lång cykel?

• mavidyz
    Reflexen skrev 2014-10-06 22:55:26 följande:

Mavidyz:

Knepig kurva! smile5.gif

Förstår att du är fundersam. Om du noterar sekretet också, så får ff lite mer att gå på o kan då (förhoppningsvis) sätta ut ÄL säkrare.

Har du kontaktat gyn för att fråga om lång cykel?

Alltså.. Jag har i princip inget sekret alls... Det lilla som ibland finns är alltid lika :/

Funderar på att börja försöka känna på livmodertappen, det finns ju också så man kan fylla i i FF!

När jag ringde dit sa de bara att de gör undersökning när vi försökt ett år och bara som par. Min man vill gärna försöka mer på egen hand, men inte så mkt till försök utan ÄL :(
  • louisep87

Se där, en liten stegring. Nu ska den stadigt uppåt. Skulle vara så lycklig om jag har konstaterat ägglossning helt på egen hand. Vi har haft mys nu i 6 dagar i sträck. Igår hade jag väldigt ont. Men det kan ju vara för ägglossningens Del?
  • Reflexen
    mavidyz skrev 2014-10-07 06:15:54 följande:

Alltså.. Jag har i princip inget sekret alls... Det lilla som ibland finns är alltid lika :/

Funderar på att börja försöka känna på livmodertappen, det finns ju också så man kan fylla i i FF!

När jag ringde dit sa de bara att de gör undersökning när vi försökt ett år och bara som par. Min man vill gärna försöka mer på egen hand, men inte så mkt till försök utan ÄL :(

Jag förstår din man, inget snack om det, men gyn? Vilket korkat svar! Som du skrev, utan ÄL/menscykel så är det ju ingen vits med att försöka ens. Man önskar ju att du kunde få komma på undersökning av dina långa cykler/avsaknad av mens/äl åtminstone. Har ni försökt länge? Har du alltid långa cykler?

Kan du gå privat istället så kanske du kan få hjälp snabbare?!
  • Venne
    mavidyz skrev 2014-10-07 06:15:54 följande:

Idioti. Sök hjälp för dina problem, inte för fertiliteten då. Du har INTE en normal cykel. Jag bara antog att du redan fick hjälp för det.
  • AnnC

Råder också att söka privat! Ringde själv precis en privat gyn och fick tid redan imorgon! Tycker allt du har en bra anledning att reda ut dig med så långa cykler mavidyz.
    Själv ska jag bara ta en koll o se att inget tydligt hinder finns, t ex efter mitt kejsarsnitt jag gjorde i april, eller nåt annat.

• Venne

Så här blev det i slutändan förresten. Hade nog rätt om senare Äl. Så kan man då lita på FF?

• Zora
    Venne skrev 2014-10-07 10:31:15 följande:

Så här blev det i slutändan förresten. Hade nog rätt om senare Äl. Så kan man då lita på FF?

Jag tror man kan lita på FF men att man bör vara medveten om att Äl inte alltid sätts ut 100% korrekt pga t.ex. Felaktigt tagna temperaturer, feber osv.
  • Zora
    mavidyz skrev 2014-10-06 20:58:58 följande:

Ja, tänker mig också att det blir jätteknepigt med min extremt långa cykel...

Men den har iaf inte velat sätta kryss för ÄL förrän nu! 

Provar lägga till bild, aldrig gjort det innan så kanske failar helt ;)

Som det även syns kan jag inte tempa varje morgon då jag inte kan få en

sammanhängande sömn (ibland ingen alls) när jag jobbar natt.

Jag skulle nog inte lita på att du haft Äl där FF satt ut det. Dels pga att du inte märkt något sekret (vilket iof inte alla gör) och dels för att du har många osäkra temperaturer och ingen (vad jag kan se) tydlig stegring i temperatur efter Äl.

Håller med övriga här inne att du borde få hjälp att utreda dina långa cykler för just långa sådana brukar väl indikera att man inte har haft Äl? Hoppas dock ändå att du verkligen hade äl den dagen i såfall bör du få ett plus eller mens ca 14 dagar efter det
Svar på tråden Tempar/Fertility friend