• Quinna85

Tempar/Fertility friend

Hoppas jag nu la tråden i rätt forum.

Jag har nu tempat varje morgon i 3 månaders tid och använder mig av den suveräna appen Fertility friend.
    Jag skulle nu vilja komma i kontakt med andra som tempar och kämpar för ett +

Det är många funderingar man får när man tempar. Hittar inte någon aktiv grupp så då fick jag starta en egen

• Svar på tråden Tempar/Fertility friend
  • Venne

Jag funderar också på det. Där på Äl+5 kanske? Förra månaden fick jag så brant ökning efter Äl. Min cykel brukar ha ett medel på 29 dagar, oftast mellan 28-30. Har haft fall av ända från 27-32. Min lutealfas tror jag brukar va 16 dagar.

Kan kortison och antibiotika skjuta upp mensen? Jag började medicinera för 6 dagar sen, så Äl borde inte ha påverkats.

Funderar även på om jag kan ha "råkat bota något" men antibiotikan som har orsakat mina oförklarade problem med spottings. Tex om jag haft bakteriell vaginos utan tydliga symtom.

• Zora
    Venne skrev 2014-10-05 20:56:04 följande:

Jag funderar också på det. Där på Äl+5 kanske? Förra månaden fick jag så brant ökning efter Äl. Min cykel brukar ha ett medel på 29 dagar, oftast mellan 28-30. Har haft fall av ända från 27-32. Min lutealfas tror jag brukar va 16 dagar.

Kan kortison och antibiotika skjuta upp mensen? Jag började medicinera för 6 dagar sen, så Äl borde inte ha påverkats.

Funderar även på om jag kan ha "råkat bota något" men antibiotikan som har orsakat mina oförklarade problem med spottings. Tex om jag haft bakteriell vaginos utan tydliga symtom.

Jag tänkte också på äl +5 och har du lutealfas på 16 dagar så är det i så fall definitivt för tidigt för mens nu och högst troligt även för tidigt för eventuellt positivt graviditetstest. Om jag var du hade jag tagit ett nytt test om 4 dagar om inte mensen dykt upp innan dess. Då har det gått strax över 16 dagar sedan äl +5 (sen kan ju äl skett ännu senare så vänta ytterligare ett par dagar skadar säkert inte om man orkar vänta )

Vad gäller kortison och antibiotika har jag ingen aning om ifall de kan påverka något.
  • Venne

Ja, det återstår att se! Om jag får min mens om några dagar var det nog så. Fast ovanligt lång cykel då.

• Venne

Kanske Äl idag? Brukar väl va en dipp vid Äl och sen minst 3 dagars ökning efter det, tror jag.

• mavidyz

Hallå allihopa!

Kollar lite på era diagram och jämför med mitt eget.. Har inte haft någon ÄL eller mens sen jag började tempa (började tempa på CD 45 och är nu på CD 94..) så har ingen aning om hur min höjning efter ÄL normalt är.

FF har dock nu fyllt i att jag haft ÄL på CD 85 (27/9) men jag tycker att stegringen ser pytteliten ut? Så hur liten kan stegringen vara? Jag tempar lite olika (mellan 6-8 ungefär på morgonen) men alltid så snart jag vaknar och innan jag går upp!

• louisep87
    Venne skrev 2014-10-06 09:39:20 följande:

Kanske Äl idag? Brukar väl va en dipp vid Äl och sen minst 3 dagars ökning efter det, tror jag.

Kan ju alltid hoppas på det
  • blackpeach

Åh vad tror ni??? Tappen är öppen! Vad som är konstigt är att jag inte lyckats få ngt positivt äl-test. Får aldrig några starka streck. Så himla irriterande. Hoppas det är äl-dipp idag och höjning imorgon!

• Venne
    mavidyz skrev 2014-10-06 10:00:28 följande:

Hallå allihopa!

Kollar lite på era diagram och jämför med mitt eget.. Har inte haft någon ÄL eller mens sen jag började tempa (började tempa på CD 45 och är nu på CD 94..) så har ingen aning om hur min höjning efter ÄL normalt är.

FF har dock nu fyllt i att jag haft ÄL på CD 85 (27/9) men jag tycker att stegringen ser pytteliten ut? Så hur liten kan stegringen vara? Jag tempar lite olika (mellan 6-8 ungefär på morgonen) men alltid så snart jag vaknar och innan jag går upp!

Kan du inte lägga in en bild? Jag vet faktiskt inte alls... Spontant tänker jag att det borde va svårare för FF att få rätt på en så strulig cykel. Tar du Äl-tester eller nåt också?
  • mavidyz
    Venne skrev 2014-10-06 20:09:55 följande:
    Kan du inte lägga in en bild? Jag vet faktiskt inte alls... Spontant tänker jag att det borde va svårare för FF att få rätt på en så strulig cykel. Tar du Äl-tester eller nåt också?

Ja, tänker mig också att det blir jätteknepigt med min extremt långa cykel...
    Men den har iaf inte velat sätta kryss för ÄL förrän nu! 
    Provar lägga till bild, aldrig gjort det innan så kanske failar helt ;)
    Som det även syns kan jag inte tempa varje morgon då jag inte kan få en
    sammanhängande sömn (ibland ingen alls) när jag jobbar natt.

Svar på tråden Tempar/Fertility friend