• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • MålaMittHjärta
    Idag var det äntligen dags för återföring, hade en väldigt trevlig läkare som var väldigt trevlig och det gick snabbt och enkelt. Av 23 ägg var 7 stycken perfekta, ett till mig och 6 till frysen. Imorgon blir det ev ett ägg till frysen om det är fint nog.

Denna gången fick vi fler och finare ägg, vid förra försöket fick vi ut 2 fina ägg av 16. Nu är bara den jobbiga väntan kvar till testdag den 28 april.
    Mamma till världens sötaste Elvis
  • Libra1
    MålaMittHjärta skrev 2015-04-14 15:52:53 följande:

Idag var det äntligen dags för återföring, hade en väldigt trevlig läkare som var väldigt trevlig och det gick snabbt och enkelt. Av 23 ägg var 7 stycken perfekta, ett till mig och 6 till frysen. Imorgon blir det ev ett ägg till frysen om det är fint nog.

Denna gången fick vi fler och finare ägg, vid förra försöket fick vi ut 2 fina ägg av 16. Nu är bara den jobbiga väntan kvar till testdag den 28 april.

Grattis! Vad bra med några till frysen också! :)
  • MålaMittHjärta
    Libra1 skrev 2015-04-14 16:49:50 följande:
    Grattis! Vad bra med några till frysen också! :)
    Ja denna gången har allt går så mycket bättre än förra, även om jag väger mer nu är förra gången och syndade rejält vid påsk med onyttig mat/godis.
    Ena som skiljer är att jag har ätit d vitamin under detta försöket, är kanske det som ger bra resultat? 
  • MålaMittHjärta
    mom2012 skrev 2015-04-14 21:01:22 följande:

Glömde fråga hur mkt D vitamin du tog? Jag äter 2 st mitt val kvinna per dag.

Ja det var blastocyster som de frös och även det jag fick tillbaka. 
    Jag tar 2 st mitt val kvinna + 1 tablett vitamin D3 (Pure Pharma) då jag googlade var de tabletterna överlägset bäst och som man fick mest % D vitamin i kroppen. 
  • Libra1

När det gäller D-vitamin så bör man få i sig mellan 2500-4000 IE. 2000 IE motsvarar 50 mikrogram. Så det är väl bra att få i sig 100 mikrogram om dagen då. :)

Jag äter Apoteket Kvinna med 10 mikrogram och D3 med 25 mikrogram. Får nog öka lite då.

• MålaMittHjärta
    Libra1 skrev 2015-04-15 15:59:06 följande:

När det gäller D-vitamin så bör man få i sig mellan 2500-4000 IE. 2000 IE motsvarar 50 mikrogram. Så det är väl bra att få i sig 100 mikrogram om dagen då. :)

Jag äter Apoteket Kvinna med 10 mikrogram och D3 med 25 mikrogram. Får nog öka lite då.

Dem jag äter innehåller 2500 ie i en tablett och tycker nog att dem funkar :)
  • mom2012

Vilken dröm med 7 blastosyster. Själv har de våra bara gått till dag 3. De har inte vågat odla längre pga så få fortsatt dela sig dag 2...

• Gina43
    mom2012 skrev 2015-04-15 18:13:56 följande:

Vilken dröm med 7 blastosyster. Själv har de våra bara gått till dag 3. De har inte vågat odla längre pga så få fortsatt dela sig dag 2...

Vi fick 4 förra gången. Ett till mig, tre odlades vidare till dag 5, varav två kunde frysas in. De var toppembryon, men ingen av dem klarade upptiningen så det blev inget FET för oss. Det känns nästan ofattbart eftersom man generellt säger att 80% av embryona brukar klara upptining. Just saying - om det är någon tröst - att även om man får till frysen är det inte säkert att man kan använda dem.

Vi får gå vidare med ett färskförsök.
Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö