• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • Libra1
    Sindyrella1983 skrev 2015-04-22 15:12:56 följande:

Idag går jag iallafall in i v 13 (12+0) Solig Var på inskrivning igår och dom gjorde ett ultraljud när jag förklarade min oro. Och fick se vår lille bebis hoppa och sprattla och klia sig på näsan !!!
    Så nu börjar det roliga med att berätta för nära och kära! 

Åh vad härligt! Roligt att berätta. :)
  • MålaMittHjärta
    Libra1 skrev 2015-04-22 19:24:15 följande:
    Jag har bara fått göra en undersökning än så länge på Kvinnokliniken. Har inte fått någon läkare där ännu. Så tills jag har fått det så är Nordic ansvariga för min behandling. Även om det är en IVF-klinik så har Pia satt mig på en behandling mot endometrios.

Jag var på gynakuten idag. Men de kunde inte hjälpa mig med en fortsatt sjukskrivning. Jag var där förra veckan. Fick medicin i alla fall. Imorgon måste jag gå till vårdcentralen. Känns galet att blanda in en 3:e part. Hoppas verkligen att min läkare är där. Hon är bra och förstående, även om hon inte är så insatt.

Blir så trött på det här!!!

Men de håller på att starta upp Endometrioscentrum igen. Jag ska få komma dit. Toppen!!! :)
    Nej fy vad rörigt att behöva hatta runt med tre olika vårdenheter för att få hjälp! Helt sjukt. Hoppas du hjälpen från VC.

Men bra dem startar upp endo mottagningen igen, fattar faktiskt inte varför dem la ner det... Säkert en man som tog det beslutet!
    Mamma till världens sötaste Elvis
  • MålaMittHjärta
    Sindyrella1983 skrev 2015-04-22 15:12:56 följande:

Idag går jag iallafall in i v 13 (12+0) Solig Var på inskrivning igår och dom gjorde ett ultraljud när jag förklarade min oro. Och fick se vår lille bebis hoppa och sprattla och klia sig på näsan !!!
    Så nu börjar det roliga med att berätta för nära och kära! 

Åh underbart :) Har ni hållit det hemligt för alla? 
  • Libra1
    MålaMittHjärta skrev 2015-04-22 20:19:05 följande:
    Nej fy vad rörigt att behöva hatta runt med tre olika vårdenheter för att få hjälp! Helt sjukt. Hoppas du hjälpen från VC.

Men bra dem startar upp endo mottagningen igen, fattar faktiskt inte varför dem la ner det... Säkert en man som tog det beslutet!
    Ja eller hur! Samt ha ont på det och inte orka. Förstår inte hur de tänker. Jag blir så uppgiven. :(

Jag hittade en gammal artikel om endocentrum.

www.sydsvenskan.se/sverige/tio-ar-tillbaka-i-kvinnosjukvarden/
  • Sindyrella1983
    MålaMittHjärta skrev 2015-04-22 20:20:29 följande:

Åh underbart :) Har ni hållit det hemligt för alla? 

Vi har haft ett par personer som har vetat, men övriga familj och vänner vet inget om bebisen än
  • mom2012

Libra. ...det låter som Eva. Hon låter käck och glad men lika snabbt kan hon vända och bli vass och kort i tonen. Kan faktiskt tänka mig hon kan säga så.

Men.....låt det inte slå ner dig. Vet det är jävulskt med endometrios. Ligger just nu 4e dagen med ont och illamående och nära till kräkningar.

I Skåne finns kvinnokliniken i Malmö och gyn akut så åk dit om du inte står ut med smärtorna. Bit inte ihop. Det finns bra hjälp.

Även om jag står på enanton nu så har jag denna gång känt ägglossning och haft pms. Du kanske känner av detsamma trots synarela?

Styrka till dig.

• mom2012

Så roligt för er sindyrella ;) vi berättade redan v7 :) vi kunde ej hålla oss.

• mom2012

Målamitthjärta hur går det med ruvandet för dig? När har du testdagen ?

Själv börjar behandlingen nu för mig igen. Sista behandling innan äggdonation. 1/5 tar jag första gonalf.

• MålaMittHjärta
    mom2012 skrev 2015-04-22 21:38:19 följande:

Målamitthjärta hur går det med ruvandet för dig? När har du testdagen ?

Själv börjar behandlingen nu för mig igen. Sista behandling innan äggdonation. 1/5 tar jag första gonalf.

På tisdag har jag testdag så det går framåt :) 
    Idag börjar jag praktik på en förskola så det känns som den kan distrahera mig lite så allt fokus inte går till testdag. 

Håller verkligen tummarna att sista behandlingen funkar!
  • MålaMittHjärta
    Sindyrella1983 skrev 2015-04-22 20:50:23 följande:
    Vi har haft ett par personer som har vetat, men övriga familj och vänner vet inget om bebisen än
    Oj imponerande att ni har kunnat vänta :) Vi kommer nog inte kunna hålla oss? Sambon berättade redan på testdagen till familjen men vi kommer nog vänt lite längre denna gången :)
Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö