• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • mom2012

Ska bli spännande att höra från dig efter äggplocket hur många blåsor som innehöll ägg. 33 är ju galet mycket :) kör du hög dos gonalf?

• Sindyrella1983

10+0 idag hoppas att den lille mår bra och växer som den ska. mina små symptom har minskat, men det behöver inte betyda något. 13 dagar till inskrivningen!

• MålaMittHjärta
    mom2012 skrev 2015-04-07 22:16:21 följande:

Ska bli spännande att höra från dig efter äggplocket hur många blåsor som innehöll ägg. 33 är ju galet mycket :) kör du hög dos gonalf?

Började på 150 E gondal f men höjde till 225 E, tror inte jag hade så höga doser förra gången. Ska blir spännande hur många ägg dem plockar och hur många som blir befruktade. 
    Mamma till världens sötaste Elvis
  • MålaMittHjärta
    Libra1 skrev 2015-04-07 18:07:09 följande:
    Ät mycket salt också. Det har dem sagt till mig. :)
    Tack för tipset :) Tur för mig som gillar salt mat :)
  • Libra1
    Sindyrella1983 skrev 2015-04-08 06:49:43 följande:

10+0 idag hoppas att den lille mår bra och växer som den ska. mina små symptom har minskat, men det behöver inte betyda något. 13 dagar till inskrivningen!

Du har nog gått in i de sk spökveckorna. Lite läskigt men helt normalt. Mina symptom bara försvann. Det var ganska skönt men lite oroande. :)
  • Libra1

Idag har jag träffat Sorana. Hon är så bra. Ja eller båda är så bra. Hon tog mina smärtproblem på allvar. Allt såg bra ut vad hon kunde se. Men tyckte att det här inte fick ignoreras. Så hon skickade en ny remiss till KK i hopp om att få en akuttid. Man blir så glad när någon bryr sig och förstår!!! :D

• MålaMittHjärta
    Libra1 skrev 2015-04-08 14:56:06 följande:

Idag har jag träffat Sorana. Hon är så bra. Ja eller båda är så bra. Hon tog mina smärtproblem på allvar. Allt såg bra ut vad hon kunde se. Men tyckte att det här inte fick ignoreras. Så hon skickade en ny remiss till KK i hopp om att få en akuttid. Man blir så glad när någon bryr sig och förstår!!! :D

Jag gillar med Sorana hon gjorde VUL på mig igår och är väldigt trevlig. 
    Hoppas du får en tid på KK snart!
  • Libra1
    mom2012 skrev 2015-04-08 18:10:57 följande:

Spännande libra. Gjorde ni även en plan för behandling? :)

Jag nämnde att vi skulle vilja göra äggplock och återföring i vecka 26. Det tyckte hon lät bra. Men först ska jag må bra!!!

Jag är nedreglerad nu och skulle i princip kunna börja när vi vill. :)

Hoppas att kvinnokliniken hör av sig snart!!!
  • MålaMittHjärta
    Idag var det äggplock och dem hittade hela 23 ägg, inte konstigt man har känt sig öm i magen. Lite annorlunda denna gången då de också satte bedövningssprutor i underlivet (tur jag fick smärtstillande innan iaf) och skönt att jag inte var lite "hög" på smärtstillande som sist. De kändes lite men fick lite extra smärtstillande och både läkaren och sköterskan frågade hela tiden om det gick bra och fick höra att jag var väldigt tuff som klarade smärtan och att jag var väldigt lugn. 

Alltså Nordic IVF är 1000 gånger bättre än RMC och detta äggplocket var betydligt bättre, det var Sorana som gjorde det och gillar henne väldigt mycket. Känns som personalen faktiskt bryr sig och är måna om en samt att de frågade hur man mådde efteråt flera gånger vilket jag inte kommer ihåg alls att RMC gjorde. 

Mår faktiskt helt hyffsat nu och fick tid för ET på tisdag. 
    Nu ska jag vila upp mig och ta det lugn med gott samvete :) 
Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö