• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • Gina43

err..odlades vidare till dag 6 skulle det stå!

Förstår inte varför odling till dag 6 och riskera att fler faller bort från dag 5?

• MammasWilda

Såg att nåra här går på Nordic IVF Center i Göteborg. Kommer strax göra en ny tråd för oss som går där ????

• Libra1

Jag har alltid blivit så väl bemött på Nordic. De har alltid varit så snälla och förstående.

Men idag upptäckte jag en ny sida.

Pia har satt mig på Synarela för att jag ska slippa blödning och ha ont för misstänkt endo. Hon har sagt att jag ska vända mig till dem om jag behöver hjälp med något.

Denna veckan jobbar Sorana. Hon skulle ringt upp mig igår. Idag ringde jag och pratade med Eva som säger att Sorana inte kan hjälpa mig. Jag har sjukt ont och behöver medicin och sjukskrivning. Jag säger att både Pia och en läkare på Kvinnokliniken har sagt att den som behandlar mig får hjälpa mig. Då säger Eva att ja då får vi väl avbryta din behandling så vi slipper ha ansvar för dig.

Säger man så till en patient som ringer om desperat hjälp och extrema smärtor och inte har någon annanstans att vända sig???

Jag blev så ledsen!!! :(

• Sindyrella1983

Men OJ! Det låter verkligen inte likt dom.... Vilken märklig kommentar. Går inte Pia att få tag på även om hon inte är där denna veckan?

• Libra1
    Sindyrella1983 skrev 2015-04-22 14:25:59 följande:

Men OJ! Det låter verkligen inte likt dom.... Vilken märklig kommentar. Går inte Pia att få tag på även om hon inte är där denna veckan?

Nej tyvärr inte. Blev så chockad! Ska ta upp det med Pia. Hon ska ringa mig nästa vecka.
  • Sindyrella1983

Idag går jag iallafall in i v 13 (12+0) Solig Var på inskrivning igår och dom gjorde ett ultraljud när jag förklarade min oro. Och fick se vår lille bebis hoppa och sprattla och klia sig på näsan !!!
    Så nu börjar det roliga med att berätta för nära och kära! 

• MålaMittHjärta
    Libra1 skrev 2015-04-22 14:17:51 följande:

Jag har alltid blivit så väl bemött på Nordic. De har alltid varit så snälla och förstående.

Pia har satt mig på Synarela för att jag ska slippa blödning och ha ont för misstänkt endo. Hon har sagt att jag ska vända mig till dem om jag behöver hjälp med något.

Denna veckan jobbar Sorana. Hon skulle ringt upp mig igår. Idag ringde jag och pratade med Eva som säger att Sorana inte kan hjälpa mig. Jag har sjukt ont och behöver medicin och sjukskrivning. Jag säger att både Pia och en läkare på Kvinnokliniken har sagt att den som behandlar mig får hjälpa mig. Då säger Eva att ja då får vi väl avbryta din behandling så vi slipper ha ansvar för dig.

Säger man så till en patient som ringer om desperat hjälp och extrema smärtor och inte har någon annanstans att vända sig???

Men OJ låter så olikt dem ? 
    Men usch hoppas verkligen du får bra svar av sorana nästa vecka och känns ju helt fel du ska behöva vänta tills nästa vecka!
    Mamma till världens sötaste Elvis
  • Gina43
    Libra1 skrev 2015-04-22 14:17:51 följande:

Det låter som ett bryskt bemötande, men kan hon ha menat att det är Kvinnokliniken som i så fall bör hålla i medicinering för misstänkt endo och sjukskrivning för smärtor (Nordic är ju en IVF-klinik)? Tråkigt läge och att du har så ont!
  • Gina43

Libra: Sökte du en akut tid på din vårdcentral alternativt en lättakut? De borde i alla fall hjälpa dig, åtminstone tillfälligt? Du ska ju inte gå runt med svåra smärtor!

• Libra1
    Gina43 skrev 2015-04-22 17:21:55 följande:

Libra: Sökte du en akut tid på din vårdcentral alternativt en lättakut? De borde i alla fall hjälpa dig, åtminstone tillfälligt? Du ska ju inte gå runt med svåra smärtor!

Jag har bara fått göra en undersökning än så länge på Kvinnokliniken. Har inte fått någon läkare där ännu. Så tills jag har fått det så är Nordic ansvariga för min behandling. Även om det är en IVF-klinik så har Pia satt mig på en behandling mot endometrios.

Jag var på gynakuten idag. Men de kunde inte hjälpa mig med en fortsatt sjukskrivning. Jag var där förra veckan. Fick medicin i alla fall. Imorgon måste jag gå till vårdcentralen. Känns galet att blanda in en 3:e part. Hoppas verkligen att min läkare är där. Hon är bra och förstående, även om hon inte är så insatt.

Blir så trött på det här!!!

Men de håller på att starta upp Endometrioscentrum igen. Jag ska få komma dit. Toppen!!! :)
Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö