• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • mom2012

Glömde svara ang Dhea såg jag. Du kan beställa självtest på nätet. Du får allt hem. Kostade 1500 kr eller så. Men du kan även be din gyn att ta det då kostar det inget :) heter dhea-s.

• mom2012

Glömde svara ang Dhea såg jag. Du kan beställa självtest på nätet. Du får allt hem. Kostade 1500 kr eller så. Men du kan även be din gyn att ta det då kostar det inget :) heter dhea-s.

• Libra1
    mom2012 skrev 2015-04-04 18:57:39 följande:

Jadå du kan begära ut journalkopior och dina labbresultat :) Ring dem bara, i vissa fall skickar de hem direkt annars får du en begäran hemskickad som du ska signera och returnera.

Jag har gjort det en gång från RMC. Jag kikade på dem lite snabbt och lämnade sedan över dem till Nordic. Tror jag fotade av dem visserligen. Får se om jag hittar dem. :)

Intressant med dhea-s. Tror du det är något Nordic gör?
  • 89Madeleine
    Libra1 skrev 2015-04-04 16:55:08 följande:

Hittade gruppen nu men vill tyvärr inte gå med då den är sökbar. Då kan alla se vilka som är medlemmar i den. :-/

Om den är sluten så går det inte att söka på den. Då måste man bli vänner för att komma åt den. En sådan grupp har vi för träffar i Skåne. :)

Den är sluten så man kan hitta gruppen, men icke medlemmar kan inte läsa inläggen :)
  • mom2012

Mina samtal med kliniken är att det inte är något de tror på. De hade haft en eller två kunder som kört dhea men det var på eget bevåg, ej via kliniken.

I USA verkar många kliniker köra med dhea och lite annat när man läser inlägg på olika forum i USA. Synd det skiljer så mycket.

• Libra1
    mom2012 skrev 2015-04-05 22:08:04 följande:

Mina samtal med kliniken är att det inte är något de tror på. De hade haft en eller två kunder som kört dhea men det var på eget bevåg, ej via kliniken.

I USA verkar många kliniker köra med dhea och lite annat när man läser inlägg på olika forum i USA. Synd det skiljer så mycket.

Ja Sverige ligger mycket efter när det gäller fertilitet. Tråkigt! :-/
  • MålaMittHjärta
    Var på VUL idag och hade väldigt många äggblåsor, ca 33 st. Är på gränsen till att bli överstimulerad så fick äggmognadsspruta till Suprefact som ska tas ikväll kl 21 och äggplock på torsdag :)

Så ikväll tar jag sista sprutan HURRA :)
    Mamma till världens sötaste Elvis
  • Libra1
    MålaMittHjärta skrev 2015-04-07 17:44:57 följande:
    Var på VUL idag och hade väldigt många äggblåsor, ca 33 st. Är på gränsen till att bli överstimulerad så fick äggmognadsspruta till Suprefact som ska tas ikväll kl 21 och äggplock på torsdag :)

Så ikväll tar jag sista sprutan HURRA :)
    Oj oj! Det var många. Hoppas du slipper att bli överstimulerad.

Ett stort lycka till på torsdag!!! :)
  • MålaMittHjärta
    Libra1 skrev 2015-04-07 17:52:36 följande:
    Oj oj! Det var många. Hoppas du slipper att bli överstimulerad.

Ett stort lycka till på torsdag!!! :)
    Jag hoppas det med, var på gränsen till överstimulerad förra gången men vila imorgon och dricka massor hoppas jag göra susen :)

Tack :)
    Mamma till världens sötaste Elvis
  • Libra1
    MålaMittHjärta skrev 2015-04-07 18:03:50 följande:
    Jag hoppas det med, var på gränsen till överstimulerad förra gången men vila imorgon och dricka massor hoppas jag göra susen :)

Tack :)
    Ät mycket salt också. Det har dem sagt till mig. :)
Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö