• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • Libra1
    MålaMittHjärta skrev 2015-04-29 19:59:07 följande:

Fasen också har börjat blöda lite, kommer på pappret när jag torkar + på pinnen efter lutinus. Nu känns det inte lika roligt längre.

Känns som det är kört nu!

Mamma till världens sötaste Elvis
    Många blöder i början av graviditeten. Jag har själv gjort det. Det är ganska vanligt. Men vet hur orolig man blir. Hoppas det slutar snart.

Styrkekram!
  • Gina43

Suck, behandlingstristessen har hunnit ifatt mig här. Hade molvärk igår, ändå är det lite "segt" med äggstockarna. Många blåsor, men de är små och måste växa till om de ska vara redo vid äggplocket. Höjd dos.

• MålaMittHjärta
    Libra1 skrev 2015-04-30 00:26:18 följande:
    Många blöder i början av graviditeten. Jag har själv gjort det. Det är ganska vanligt. Men vet hur orolig man blir. Hoppas det slutar snart.

Styrkekram!
    Tack och lov har det redan slutat! Jo jag vet det är vanligt men kunde inte tänka klart mitt i paniken.

Tack för omtanken, hur går det med er? 
  • MålaMittHjärta
    Gina43 skrev 2015-04-30 13:43:45 följande:

Suck, behandlingstristessen har hunnit ifatt mig här. Hade molvärk igår, ändå är det lite "segt" med äggstockarna. Många blåsor, men de är små och måste växa till om de ska vara redo vid äggplocket. Höjd dos.

Hoppas blåsorna växer till sig :) Jag har fått höja dosen båda gångerna efter första VUL och denna gången var dosen betydligt högre. 
    Har ni fått tid för ev plock? 
  • Gina43
    MålaMittHjärta skrev 2015-04-30 16:46:19 följande:

Hoppas blåsorna växer till sig :) Jag har fått höja dosen båda gångerna efter första VUL och denna gången var dosen betydligt högre. 

Har ni fått tid för ev plock? 

Tack, nä inte än. Tredje VUL inplanerat efter doshöjning (det här var andra VUL:et). Lite längre behandling än förra gången blir det alltså. Får hämta ut extra Orgalutra. Vi får väl se nu hur det blir...
  • MålaMittHjärta
    Gina43 skrev 2015-04-30 18:08:12 följande:

MålaMittHjärta: Hur går det för din del? Har det slutat blöda?

Tack och lov slutade det blöda inatt :) 
    Fick bara panik när jag såg blodet, hade inte något sånt med sonen men får väl ställa in mig på att varje graviditet är olik. 

Oki hoppas de växer till sig då med högre dos. Men håller tummarna.
    Ha en trevlig valborg :)
  • Gina43
    MålaMittHjärta skrev 2015-04-30 18:40:23 följande:

Tack och lov slutade det blöda inatt :) 

Fick bara panik när jag såg blodet, hade inte något sånt med sonen men får väl ställa in mig på att varje graviditet är olik. 

Oki hoppas de växer till sig då med högre dos. Men håller tummarna.

Ha en trevlig valborg :)

Vad skönt att höra! Det bådar ju gott!

Tja, tydligen är det inte bara varje graviditet som är olik, utan även varje IVF-försök (doh!). Enligt läkaren kan det variera rätt mycket. Det hade jag kanske inte räknat med - jag som var så lättstimulerad på den medicinen för inte så länge sedan alls!
  • MålaMittHjärta
    Gina43 skrev 2015-04-30 18:49:33 följande:
    Vad skönt att höra! Det bådar ju gott!

Tja, tydligen är det inte bara varje graviditet som är olik, utan även varje IVF-försök (doh!). Enligt läkaren kan det variera rätt mycket. Det hade jag kanske inte räknat med - jag som var så lättstimulerad på den medicinen för inte så länge sedan alls!
    Jo det är kanske så, fick ha en mycket högre dos denna gång och reagerade mer under äggplocket än vad jag kom ihåg. Och att jag kände av äggplocket några dagar mer än förra försöket.
    Kan iof bero på att man inte kan villa upp sig när man har en 3 åring hemma.. 
  • Gina43
    MålaMittHjärta skrev 2015-05-01 08:16:17 följande:

Jo det är kanske så, fick ha en mycket högre dos denna gång och reagerade mer under äggplocket än vad jag kom ihåg. Och att jag kände av äggplocket några dagar mer än förra försöket.

Kan iof bero på att man inte kan villa upp sig när man har en 3 åring hemma.. 

Jo jo Fast du fick ju ut rekordmånga ägg (bra kvalitet också!) så jag kan tänka mig att du blev stucken en del under det äggplocket!!

Denna gång vet jag inte hur det blir. Fick ut 14 mogna förra gången (totalen vet jag inte), varav 10 blev befruktade och 5 blev blastocyster. Denna gång hade jag många lite mindre äggblåsor som kanske inte hinner mogna. Tja, kliniken styr nog upp det hela så att resultatet blir det bästa möjliga, men förväntningarna är låga även om hoppet gror någonstans där inne.
Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö