• frappa

Cannabisrökande man!

Anonym (usch) skrev 2013-12-29 17:18:53 följande:
    En pårökt människa kan knappt sitta upp. Tror du denna person kan ta hand om en bebis?

Hoppas verkligen inte att någon av ser som propagerar för denna vidriga drog själva har barn och är lika beroende som mannen ts är gift med. I så fall är det riktigt synd om barnen!

Mitt "brott" är ett brott enligt lagboken, men inte enligt mina vänner och polisen!

Förr inte alls så länge sedan var det inte olagligt att vara påverkad utan enbart för innehav. Den "nya" lagen anser jag felaktig. 

Kommer ihåg en kille som var ute med sin kompis en kväll. Kompisen blev tagen av polisen och visiterad, innan polisen hann visitera den här killen också slängde han i sig de 2 E han hade i fickan. 
    Blev ett märkligt polisförhör, men att vara påverkad var som sagt inte olagligt då så han släpptes sen.

Bara en liten anekdot från förr.....

När det gäller alkohol så ogillar jag den drogen väldigt mycket också, men de flesta kan hantera den i alla fall. Det är skillnaden!

Har tagigt hand om mina ungar där värsta spysjukan slog till mitt i natten, spyan flög åt höger och vänster.

Hade noll problem att reda upp detta.

Du verkar ha noll koll på hur man blir på cannabis, fast än du försöker säga du visst vet.

Vart propageras det för cannabis?

Varför är det nödvändigt lägga orden i munnen på oss, och säga felaktigheter.

Vad vill du uppnå med detta?

han slängde i sig 2st E, ja vad ska jag säga här tycker du?

Det var ju inte mer en anekdot, haha eller vad vill du?

Det är fler procentuellt som hanterar cannabis än alkohol.

Alkohol säger man ~12% får en problematisk konsumtion, inte samma som alkoholist.

Även om alkoholism ingår i denna grupp.

På cannabis pratar man om 5-7%.

Så det är en skillnad, men inte den skillnad du tror.

Du vet om att livstidsprevalensen är 1,30MILJONER på cannabis i Sverige?

• frappa
    Anonym (usch) skrev 2013-12-29 17:22:22 följande:
    Jag har försökt röka på då om man säger så. På nån efterfest någon gång när alla andra gjort det. Men eftersom jag inte är rökare gick det inte så bra för mig.

Jag är mycket glad för det eftersom jag har sett effekten på de andra. Kan inte fatta de rökare som tror att dom är "normala" och kan hantera saker efter det att dom rökt. 

Jag och mina vänner gick alltid hem när någon tog fram röka för det blev så obehagligt då. Effekten för oss som ser på är jämställt med heroinister! 

Ingen berusning handlar om att bli normal.

Viss medicinering på tex ADHD och liknande, där handlar det om att bli normal och få hjärnan att gå ner i fart.

Resten du skriver är jätte konstiga saker, som jag måste erkänna inte kan bemöta.

Aldrig sett någon beskriva cannabis på det sättet förr.
    Och jag läst en jävla massa om cannabis, både från hycklare som dig och nyfrälsta haschtomtar(det namnet är på såna som är halleluja till cannabis, ogillar dom väldans mycket).

Inte fått denna beskrivning som du gett, andra referenser till heroin har jag sett inte denna.

• frappa
    Mysan8601 skrev 2013-12-29 17:52:00 följande:
    Man blir oansvarig när man röker cannabis som förälder, men alkohol då? Är det helt ok som förälder?
    Finns ingen per automatik här.
  • frappa
    Anonym (-) skrev 2013-12-29 17:57:35 följande:

Jag misstycker när folk svänger med stigma och faktafel, jag misstycker när folk ska tillskriva andra egenskaper utifrån okunskap och drogval.

Det är inte humoristiskt, det är tragikkomisk när folk tar till klyschor för att försöka täcka sin egen hyckleri med rökridå.

Varken eller, tycker inte att drogval har nått att göra med hur man är för övrigt som person.

Finns cannabisrökare som borde ha varningstcken i pannan och barnförbud, lika mycket som det finns alkoholkonsumenter som borde ha detsamma.

I detta område så har vi exempel på nyktra personer som borde beläggas med barn förbud.

Hade en sån på jobbet, kan tänka mig sicken eländig psykisk terror han utöver mot sina barn.

Fick en tår i ögat när jag i tidningen såg att han hade skaffat barn.

Tänkte bara stackars jävla ungar, STACKARS JÄVLA UNGAR!!!!!

• frappa
    ApanApansson skrev 2013-12-29 21:00:49 följande:
    Tyvärr så stämmer inte era anklagelser, är väldigt mån om att följa lagar och "uppföra mig" är tom på väg att läsa till polis så nej jag kör inte för fort och gör "massa annan skit". Narkotika är inte okej, punkt!!

Det handlar ingenstans om att förändra sin partner osv som ni påstår. Min partner får mer än gärna gå ut med vänner, åka till gymmet, lyssna på sin egen (skit)musik , läsa vilken utbildning han vill, jobba med vad han vill mm mm. Men han får INTE BRUKA NARKOTIKA!! Är det så svårt att se skillnaden på att vara en egen person och vara en knarkare!? För jo det är precis vad man är oavsett om man "bara röker på helger" eller "kan sluta när man vill"!! Använder man narkotika regelbundet är man en missbrukare.

Är polare med en polis, han vet om att jag använder cannabis emot min smärta.

Han har noll problem med detta, och tom lärt sig en del.

Och då att alla är inte det bottenskrapet i samhället han träffar på i sitt jobb.

Handlar inte om att förändra sin partner, det är ju exakt detta som du vill.

Att rätta in sig i dina normer, ska han även börja titta på Glamour nu då eller.

Eller vad nu än du tittar på eller gör, som inte din partner tycker om.

Att vara egen person och använda berusningsmedel, funkar bra tillsammans om man så önskar.

Och nej man är ingen missbrukare för man använder cannabis regelbundet, vi har sjukvården till definiera detta.

De har även bra underlag att diagnostisera detta, och ett kriterium för  missbruk är inte att man konsumerar en olaglig drog.

Du som är på väg att läsa till polis, borde väl palla med att förstå att pistol och batong har inget med sjukvård att göra.

Eller inbillar du dig detta?

Du är skrämmande clueless om vad cannabis är.

• frappa
    ApanApansson skrev 2013-12-29 21:01:17 följande:
    Förresten står det i ts att han är beroende..!

Det är hennes påstående, sen om det är så eller inte lär vi inte veta pga hennes obstinathet.

• frappa
    ApanApansson skrev 2013-12-29 21:04:45 följande:
    Naturligtvis kan även "nyktra" vara rena svin, men vad har det med saken att göra!?
    Finns massa drogpåverkade svin också, läste senast om en ettåring som fått i sig pappas amfetamin och fick köras i ilfart till akuten....

För du vill framhålla att om man använder cannabis.

Så är man per automatik en dålig förälder, vilket inte kan vara mer fel.

Varför man kör et barn med ilfart till akuten för amfetamin är mycket roande.

Just för överdos av amfetamin är mycket svårt att uppnå, ens med vilje.

Men  nu var det cannabis, och det är helt omöjligt att uppnå överdos med fysiska skador som följd.

Överdosera är möjligt, som i värsta fall ger dig en dålig upplevelse.Somnar är mer troligt då.

• frappa
    ApanApansson skrev 2013-12-29 21:24:45 följande:
    Du kan få hjärtfel av överdosering av amfetamin! Det var precis vad som hände pojken, hans hjärta rusade!

Jag är inte ett dugg omedveten, har själv varit missbrukare av både tyngre och lättare droger!

Jämförelsen med alkohol är ju också kul, för hade alkohol kommit idag hade det varit förbjudet, precis som cannabis...

Jag skulle för det första aldrig bli tillsammans med någon som missbrukar från första början, så jag skulle aldrig behöva "ändra" det.
    Men jag drar mig ur, vi kan väl helt enkelt vara enade om att tycka olika.

Det kan man få av kaffe också.
    Cannabis kom till Europa och fanns hos Vikingarna redan på den tiden.

Alkohol kom inte idag och såna jämförelse är helt menings lösa

Bägge dessa droger har funnits i evigheter.

Nu finns det inget i TS beskrivning som påvisar ett missbruk.

Så varför du nämner detta vet jag inte.

Att vi tycker olika är ju rätt uppenbart efter vi har diskuterat.

Skillnaden mellan oss är att att jag inte låter moralen styra mig.

Utan saklighet, logik och fakta.

• frappa
    ApanApansson skrev 2013-12-29 21:31:06 följande:
    Föresten, jag vet att man inte behöver vara varken elak eller dålig som person bara för att man använder droger.
    Men jag skulle aldrig kunna lita till 100 procent på någon som använder narkotika, och skulle på så vis varken vilja ha ett förhållande eller barn med en sådan man.
    Men det betyder ju såklart inte att det ör en dålig människa!

Med tanke på vi har 1,3 MILJONER i livstidsprevalensen på cannabis.

Så är det rätt självklart att man inte behöver vara elak eller dålig person.

Personligen låter jag mig inte styras av moral eller annat.

Utan mer fokuserar mig på hur man är och hur man behandlar sin omgivning.

Och om du använder droger eller inte, är för mig helt ointressant.

• frappa
    Anonym (olämplig) skrev 2013-12-29 21:34:49 följande:
    Om en polis överser att du använder droger bara för att ni är kompisar är han inte lämplig att vara polis, lagen ska nämligen gälla andra

Det spelar dessutom ingen roll om du använder olagliga droger mot smärta eller inte det är fortfarande inte mer lagligt.
    Din 'polare' som råkar vara polis ser åt andra hållet för att ni är vänner, men en polis ska sköta sitt jobb och följa lagen oavsett hur du och han personligen ser på det.

Varför?
    Han har berättat att det är standard att, se mellan fingrarna och inte se mellan fingrarna i sitt jobb.
    Även har han sagt att ska man ta alla lagbrytelser de ser i arbetet, så hade han inte kommit många kilometer från polishuset.
    Och fått återvända pga arbetsdagen är slut.
    Så ditt påstående här är helt verklighetslöst.

Vi var inte vänner i början som så, utan berätta omgående att jag använder cannabis mot smärta.

Han sa du vet om att jag är polis, sa hehe det ändrar inget för mig.

Sen har jag överseende att jag inte har med mig cannabis till han, eller att det finns hemma när han är här.

Ska tilläggas jag inte konsumerat på 1½ år pga att min smärta är hanterbar.

Svar på tråden Cannabisrökande man!