• frappa

Cannabisrökande man!

FlamingRed skrev 2013-12-30 11:06:32 följande:
    Alltså jag förstår verkligen inte vad du menar, kan du omformulera dig?

Det behövs inte, jag förstår dina problem.

Men jag tänker inte hjälpa dig att få en öppning.

• frappa
    FlamingRed skrev 2013-12-30 11:05:50 följande:
    Jo, du skrev så tidigare. Och jag förstår inte när du skriver samma sak en gång till.

Vem är "denna person"? Vad är "ren lögn"?

Jag trodde du pratade om en person som blev beroende, kan "denna person" då vara en person som du pratar om.

Eller tror du jag pratar om Elvis eller någon annan?

För det skulle förklara en hel del, nej det är inte Elvis eller någon annan jag pratar om.

• frappa
    Anonym (olämplig) skrev 2013-12-30 11:06:53 följande:
    Du ser ingen skillnad på folk som orsakar skada på sig själva och någon som orsakar skada på andra?
    Du påstår dessutom att jag ställer mig bakom knarkkrig?

Om det är din droganvändning eller inte låter jag vara osagt men du är långt över gränsen nu och bör tänka efter på vad du egentligen säger.

Ja indirekt gör du detta, eftersom du vill inte staten ska sköta försäljningen, eller är du ute och lallar i landet Utopia igen?
  • frappa
    FlamingRed skrev 2013-12-30 11:15:35 följande:
    Så tackar vi frappa och "-" för denna hyffsat bra uppvisning i varför droger inte är bra för hjärnan.

Börja inte gråta nu för att jag satte dig på pottan.

Nu slipper vi alla fall mer prat om beroende på det korkade sättet.

Så klart slut Solig

• frappa
    FlamingRed skrev 2013-12-30 11:18:04 följande:
    Så när jag säger att ett beroendeframkallande medel påverkar kroppen från första intaget, så känner du att du behöver föra in Elvis i argumenten?

Kids, stay off the drugs.

Elvis var aldrig med i diskussionen, utan en fråga till dig om du trodde jag pratade om någon annan helt plötsligt än den beroende som du pratade om.

brukar inte bry mig över när folk tror de provocerar, men tänkte jag ser du försöker.

Jag noterar att du gör det, nu glömt.

Men fortsätt gärna, tycker det passar bra i att försvaga det du försöker säger.

• frappa
    Anonym (-) skrev 2013-12-30 11:20:13 följande:

Jag skulle mer säga KIDS DO MORE DRUGS, man kan flumma ut totalt utan.

För jag antar att du inte tar några som helst rusgivande substanser, du vill väl inte jobba på ditt beroende?

Han mediterar eller nån annan sånt flum har jag för mig.
  • frappa
    Anonym (olämplig) skrev 2013-12-30 11:26:27 följande:
    TS du har fått alla bevis du behöver om drogers skadliga inverkan.

Nu hoppar jag av debatten för nu, och för lite allmän information så ska jag alltså inte ut nu och mörda folk eller lägga en slant i knarkbaronernas insamlingsbössa som dem står och skramlar med på stan.

Det enda riktiga bevis vi har fått TS.

Är att saklighet, logik och fakta är nått en del tycker är väldigt hemska saker.

För då ställs deras värld upp och ner.

När det kommer till diskussioner om cannabis, så är saker som saklighet, logik och fakta nått som är big nono.

Utan när det kommer till cannabis och andra droger, så ska man ljuga for the greater good.

Sen om någon dör på kuppen skiter vi i.

www.svt.se/aktuellt/se-program/aktuellt-154 7min in, så pratar vi om all time high på drogdödligheten i Sverige.

Vi kanske behöver mer pistoler och batonger, så vi kan banka skiten ur befolkningen.

Eller kanske lämna över sjukvård till sjukvården?
    Sen om någon dör på kuppen skiter vi i.

Där hon förklarar det är nått vi får räkna med, bara vi inte blir såsiga i huvudet.

För det är tydligen den ultimata skadligheten med cannabis.
    Men kan det bli mer ultimat än att dö?

Eller är det värre att vara såsig i huvudet?

• frappa
    FlamingRed skrev 2013-12-30 10:31:48 följande:
    Jag googlade. Där står det att ett beroende byggs upp gradvis genom brukande.

Håller du med om det?
    FlamingRed skrev 2013-12-30 10:34:10 följande:
    Har jag påstått det?

Jag påstår att beroendet börjas byggas upp från första intaget.
    FlamingRed skrev 2013-12-30 10:40:35 följande:
    Så vad händer i kroppen när du intar ett beroendeframkallande medel? Ingenting?

Eller börjar ett beroende byggas upp?
    FlamingRed skrev 2013-12-30 11:53:09 följande:
    Ska vi prova lite saklighet och logik?

Påstående:

-Ett beroendeframkallande ämne påverkar kroppen redan från första intag. Även om det krävs större intag för att nå upp till det vården sedan definierar som ett beroende.

Håller du med om detta påstående?

Om inte, hur skapad egentligen ett beroende, dyker det bara plötsligt upp?

Din påstående om beroende och varje intags påverkan, stämmer bara om du blir beroende av en substans i slutänden.
    Sen stämmer detta med beroende in mest på de fysiskt beroende framkallande drogerna(alkohol och mediciner inräknat).
    Så du blir till en lögnare om du väljer att soppa alla under samma matta.

Cannabis och LSD funkar på helt andra sätt, som gör dig till en lögnare om du står kvar vid ursprungliga påståendet.

Cannabis går att bli psykiskt beroende av, men det kan även med spel och shopping.

LSD är i en klass för sig, där beroende och missbruk är väldans svårt att uppnå.

• frappa
    Anonym (-) skrev 2013-12-30 11:37:06 följande:

Om fler dör så minskar efterfrågan, det är väl det som är den slutliga logiken här, bara det att cannabisbrukare dör inte  av sin drog ...

Döden-->narkotika politiken-->cannabis hör ihop tyvärr.
    Och menar inte att det skulle finnas någon gateway teori här.
  • frappa
    Anonym (olämplig) skrev 2013-12-30 13:18:17 följande:
    Att människor dör i knarkkrig beror alltså enligt dig inte på efterfrågan hos de som använder drogerna utan på dem som vill få slut på produktionen av droger.

Sen en liten fråga.. dör människor mindre i knarkkrigen när det gäller odlande och försäljning av cannabis just pga att användaren av cannabis inte dör av det det?

Det är som sagt svårt att hänga med i den briljanta för att inte säga knivskarpa logik man uppvisar här

Den frågan är jag inte helt hundra på vad du frågar..
    Holland har dom lika många döda av droger som Sverige.

Sen om tillverkning och försäljning är lagligt, så har man domstolar som sköter felaktigheter och dispyter.

Nu använder man sig av skjutvapen och machetes.

Exempel här(Känsliga ska ABSOLUT inte klicka på länken).

edge.liveleak.com/80281E/s/s/14/media14/2010/Jan/12/LiveLeak-dot-com-46143a848c4d-heads1.jpg&ec_rate=230

Svar på tråden Cannabisrökande man!