• frappa

Cannabisrökande man!

Anonym (olämplig) skrev 2013-12-29 21:44:53 följande:
    Tycker du man är lämplig som polis om man skiljer på polare och andra, att lagen bara är till för vissa?

Så vad tycker du? eller är du mer intresserad av slarvigt skrivande eller språkfel, eller du kanske har svårt att förstå vad som menas annars om man inte skriver ut det till dig?
    Men ok för att göra det lättare att förstå vad jag ville få fram..  'lagen ska nämligen gälla alla' så.. förstår du nu och kan svara på det eller är det fortfarande dimmigt för dig?

(påpeka gärna igen om jag skriver fel eller om du inte förstår sammanhanget av någon diffus anledning)

Initialt var vi inte polare, det blev vi med tiden.

Vad han insåg, var att det finns en annan aspekt på vem som använder cannabis.
    Högsta Domstolen har tydligt gjort att cannabis inte ska generera de överdrivna straff som vi satt historiskt.

Så idag så om man har hyfsat stora mängder cannabis, så får man inte 8-14års fängelse.

Utan idag om man har mindre mängder mot 1kg, så blir det inte så lång tid.

Kanske mer mot 1-2½år.

De som konsumerar cannabis idag, så låter de många gå utan att lagföra dom.
    Vilket är helt klart rätt, annars hade vi blivit som USA.

Där man fyller fängelserna med brott utan våld, utan bara för personliga preferenser.

• frappa
    Anonym (olämplig) skrev 2013-12-29 21:53:36 följande:
    I mitt tycke så fördummar alla droger oavsett om de är lagliga eller inte

Jag bryr mig heller egentligen inte om andra använder droger så länge det inte går ut över andra människor runt omkring dem men tyvärr är det ju så att droganvändande oavsett om det är alkohol eller cannabis etc ofta går ut över omgivning på många olika sätt.

Annars är jag helt för självsanering

I TS fall så går det ut över henne, hon är ju inte lycklig och ändå är det hon som ska ändra på sig, men inte han?
    Fast å andra sidan kan jag tycka att om hon väljer att stanna hos en droganvändare så får hon skylla sig själv, det är bara att lämna så får han istället visa om hon är tillräckligt mycket värd för honom att ge upp drogerna för eller om han värdesätter drogerna högre än henne.

Helt rätt, men varför ska du bestämma dumhet ska hamna i ett fängelse eller förstöra liv för?
    Idag kör vi självsannering pga av våran narkotikapolitik.

Lyssna bara på Beatrice Ask, om varför hon tycker det år okey att folk dör.

Så länge vi inte blir "såsiga" i huvudet.

Lyssna på henne hur hon stammar i slutet, efter hon blivit ägd.

När hon försöker att säga att det inte ultimata är att man dör av droger.

• frappa
    Anonym (olämplig) skrev 2013-12-29 21:56:31 följande:
    Nja.. demokrati är inte att ett fåtal ska få bestämma.. 
    Majoriteten anser att droger ska vara olagligt och därför är det så.

Däremot har du rätt att tycka vad du vill och arbeta för att få igenom nya lagar men det behöver inte betyda att det kommer ske om det inte är vad en majoritet vill.

Detta ändrar sig med ljusets hastighet.

Vi närmar oss en majoritet att legalisera cannabis, i en extrem hastighet.

• frappa
    Anonym (olämplig) skrev 2013-12-29 22:10:19 följande:
    Användning av narkotikaklassade medel inom sjukvården är jag inte emot men  folk ska inte sitta och självmedicinera sig. Det ska vara reglerat och under kontroll av utbildade läkare.

Av all de som använder sig av cannabis idag är det nog väl ingen som tror att majoriteten av dessa representeras av människor som är i behov av medicinsk vård.

Folk kommer självmedicinera sig, om de inte får adekvat hjälp av sjukvården att lindra deras problem.

Det stora området det ändras sig snabbt, är de som har diverse psykiska sjukdomar och åkommor.

Som tyvärr sällan får den hjälp de behöver för må bra.

Sista tvägen är att självmedicinera.

Men när folk självmedicinerar, så har man fallerat.

• frappa
    FlamingRed skrev 2013-12-29 22:20:53 följande:
    Finns inget gott som kommer ur rökat... Gör det otillgängligt och stigmatiserat så folk slutar bruka det.

Den fina "guldkant" rökarna pratar om är inget annat än en flykt från de känslor de borde lära sig bli av med på substansfria sätt.

Men det funkar ju inte!

Vi har ju försökt detta i massor av år.

Vi har det senaste decennium gått från ~12% i livstidsprevalensen till 21,4% enligt senaste statistiken.

Guldkant på tillvaron, gör många.

En del tar en öl, andra tar vin en tredje tar lite cannabis.

• frappa
    Anonym (olämplig) skrev 2013-12-29 22:26:45 följande:
    Att det är standard att se mellan fingrarna när det gäller lagbrott gör det inte mer acceptabelt, speciellt inte för en som har valt att jobba som polis.

Det finns många som lider av värk men väljer att hantera det på andra sätt än med olagliga droger,
    men nu är det ju som sagt inte pga av värk som majoriteten av droganvändare använder sig av droger.

Jo, det är standard att se mellan fingrarna inom polisen, annars hade de inte kommit långt från polishuset.

Jag har använt lagliga smärtstillar, de har gjort mig svårt beroende.
    Och i många år.

Det har aldrig cannabis lyckas med.

Idag är jag fri från allt, men kommer inte tveka att använda varken cannabis eller läkarutskrivna mediciner.

Om jag får samma smärta tillbaka.

• frappa
    Anonym (..) skrev 2013-12-29 22:38:06 följande:
    Eller så kombinerar man allihop så blir det riktigt jävla trevligt ;) 

Om man är ute efter berusning, så funkar det bra tillsammans.

Men aldrig gillar ruset av cannabis, bara de smärtstillande egenskaperna.

• frappa
    FlamingRed skrev 2013-12-29 22:41:02 följande:
    Vi har försökt få fred på jorden också i massa år, och det funkar inte heller. Dags att ge upp? Är det ett relevant argument?
    Nu får du förklara hur att folk dör pga krig, väger upp mot ett icke brott utan offer som att röka cannabis är.
  • frappa
    Michelle 341 skrev 2013-12-29 22:41:32 följande:

Helt rætt, en bra polis ær en flexibel polis! Min sværfar ær polis, nær de slutade polishøgskolan sa deras polischef att nær ni går ur denna byggnad så ta av tumvantarna och sætt på fingervantarna så ni kan se mellan dem. Att ta fast en cannabissæljare som dealar till minderåriga gør samhællet en tjænst. Att ta fast en vuxen skøtsam heltidsarbetare som aldrig gjort en fluga førnær men røker lite græs ibland i sitt eget hem påverkar inte samhællet ett dugg mer æn sløsar resurser som behøvs på viktigare saker. Kan man inte se skillnaden mellan dessa två "brott" borde man inte bli polis, då platsar man bættre i nazityskland..
    Bra sagt!
  • frappa
    Anonym (olämplig) skrev 2013-12-29 22:47:43 följande:
    Eller så kan man använda huvudet och tänka lite längre.. om det inte fanns några cannabisanvändare så fanns det heller inget behov av cannabisförsäljare för vilka skulle de då sälja till.

Nej droganvändare och droganhängare kommer alltid komma med ursäkter till varför det är ok att använda droger oavsett vilken drog det är, ni glömmer att andra runt omkring också drabbas av ert missbruk.

Sen fortsätt tro och hoppas att samhället kommer förändras och att droger kommer bli legaliserat i Sverige i framtiden, lycka till med det.

Utopia är ett fantasi land.

Vi har idag ett land(Uruguay) och 2 delstater i USA som legaliserat cannabis.

Vi har Holland som säljer cannabis i coffeshops.

Vi har Portugal som avkriminaliserade alla droger, och fick en dramatiskt bättre folkhälsa.

Då man fick 50% mindre problematiska drogkonsumenter,

Utopia, är Utopia, ett fantasiland som aldrig kommer existera.

Svar på tråden Cannabisrökande man!