• frappa

Cannabisrökande man!

Anonym (olämplig) skrev 2013-12-30 14:15:29 följande:
    Sen finns det lite mer att ta i beaktande än bara massmord (kartellerna är förövrigt de som ligger bakom de flesta morden, men det vet ni ju redan eftersom ni har så'n koll på fakta, eller hur?)

T ex:

"There are documented links between the drug cartels and human trafficking for forced labor, forced prostitution, and rape. "

"Circa 2011, Los Zetas (en av kartellerna) reportedly began to move into the prostitution business (including the prostitution of children) after previously being only 'suppliers' of women to already existing networks"

Hur känns det att vara med att sponsra sån't?

Eller låt mig gissa - ni använder bara kravmärkta och rättvisemärkta droger..
    Eller så kommer ni med samma påstående igen 'det där är inte sant, det där bara falsk propaganda'  (men i samma sekund ni säger de orden så vet ni samtidigt att ni hånar och förminskar de kvinnor och barn som utsätts för detta men det är upp till ert samvete och visar mer vad ni är för människor)

Det existerade våld innan operation Michoacan, det var när man starta knarkkriget som våldet och dödandet ökade mångfalt.

Sen måste jag skatta rejält efter du kopierat det vi säger.

Som "Hur känns det att vara med att sponsra sån't?"

Det är du som vill ha ett försäljningssystem som inte sker under kontrollerade former.

Väldigt humoristiskt att du och de kriminella nätverken strävar efter samma sak, som att lagen ska finnas kvar.Så din kopiering av text från oss, blev inte mer än ett skott i foten för dig.

Du verkar ha en stor förkärlek att sätta etiketter och lägga orden i munnen på oss.
    Vad vill du uppnå med detta?

• frappa
    FlamingRed skrev 2013-12-30 14:27:10 följande:
    Så det stämmer bara om man når upp till det vården definierar som beroende? Om man inte når upp dit så har substansens beroendeframkallande aspekt inte påverkat dig alls?

Detta är din logik?

Vid ett beroende stämmer ju det du sagt, sagt detta i par former nu.

Att nått påverkar en, behöver inte vara en väg till ett beroende.

Och det har vi sagt nu par ggr.

• frappa
    FlamingRed skrev 2013-12-30 14:30:52 följande:
    Jag har upprepade gånger använt begreppet "beroendeframkallande ämne".

Är cannabis och LSD beroendeframkallande ämnen? Är jag lögnare?

Nä, cannabis är vanebildande på sin höjd, som spel, sex och shopping.

LSD har jag svårt att förklara, LSD är själv sanerande.

Eftersom det inte funkar om man tar det för tätt.

• frappa
    FlamingRed skrev 2013-12-30 14:40:09 följande:
    Så återigen hävdar du att ett beroende är som en av/på-knapp. Antingen är du beroende, eller så är du det inte?

Det finns inga nivåer av beroende?

Såklart man antingen är beroende eller inte, eller börjar du ta in kvantfysik i det hela och kanske den där katten som är instängd med giftiga gaser.

Där katten lever men ändå inte.

• frappa
    FlamingRed skrev 2013-12-30 14:40:54 följande:
    Så varför använder du då ordet lögnare mot mig i var och varannat inlägg?

För delar av det du säger stämmer inte.
  • frappa
    Anonym (olämplig) skrev 2013-12-30 15:03:20 följande:
    Efterfrågan skapar tillverkning - Förbud skapar inte tillverkning

Med andra ord: Hade ingen efterfrågan funnits hade det inte heller funnits drogkarteller eller tillverkning.

Detta gör att ni håller igång kartellerna och ni sponsrar även deras andra verksamhet -trafficking, där barn och kvinnor våldtas
    Att människor mördas av kartellerna, och hur kvinnor och barn utnyttjas och våldtas förminskas kallas svammel och vanföreställningar eller skyllls på de som vill få stopp på kartellerna
    Forskning som visar på skadliga effekter avfärdas som osanna
    Är man emot droger kallas man för 'knarkkrigare' och mördare
    Ni har hjälpt till att visa hur skadligt det är med droger mycket bättre än jag någonsin skulle kunnat göra. Tack för att ni envist fortsatt visa er knivskarpa logik, ert rättfärdigande och er brist på att medge ansvar.
    Ni har frikostigt delat med er av era 'sanningar' och underliga tankesprång

Idag kan ni ha räddat någon från att någonsin testa droger.

(nu behöver jag inte skriva mer men ni kommer väl oupphörligen fortsätta med era 'sanningar' och 'fakta'.
    Och oavsett om de är tillförlitliga eller inte så kommer ni att försöka passera dem som sanningar, men jag har tillit till de som läser tråden och inte är droganhängare och tror att de kan se igenom er propaganda)

Vi ser att du är i landet i Utopia igen.

Du stödjer att vi lämnat över försäljningen till kriminellanätverk, i och med du vill ha dessa lagar.
    Verkar vara svårt för dig att ta in, men lever man i landet Utopia ja då är allt möjligt.

• frappa
    FlamingRed skrev 2013-12-30 15:00:44 följande:
    Får 15-åringar inte tag på alkohol?

Idag är cannabisen helt fri utan annans inblandning och än vilken ålder du har.

Så är det bara gå köpa sig cannabis, alkohol lär du få ansträng dig bra mer.

Tack vare  en reglering, hade man inte en så insane alkoholskatt, så hade vi sluppit alla hobbysmugglare.

Då hade alkohol varit mycket svårt för en minderårig att införskaffa.

• frappa
    FlamingRed skrev 2013-12-30 15:35:48 följande:
    Jag är mer orolig för minderåriga brukare. Minderåriga handlare har nog större problem än huruvida det är reglerat eller ej.

Jag också, men pistol och batong vägen är fel.

Och reglera försäljningen är ett måste i att strypa tillgången på gatorna.

Men såg lite ovanför att du vill ha det till svart och vitt, men det kommer inte vara 100%.

Idag är det 100% för den minderårig som vill ha cannabis.
    Plockar vi bara bort en enda minderårig att börja röka cannabis som ung, så är det en vinst.

• frappa
    FlamingRed skrev 2013-12-30 15:42:07 följande:
    Upplys mig, vad har jag sagt som inte stämmer?
    De flesta blir inte beroende.
  • frappa
    FlamingRed skrev 2013-12-30 15:44:08 följande:
    Återigen så förklarar detta mycket av det du säger.
    Ledsen att jag var tvungen att hålla med i det uppenbara.
Svar på tråden Cannabisrökande man!