• Narnia

Gravid i Luleå - BF sommar / höst 2014

Hej! Är gravid i v.7+0 (v.8) efter IVF. Jag är 35 år, första barnet. Har BF 21/8. Någon mer från Luleå som har BF till sommaren/hösten 2014? Ska vi följas åt, dela erfarenheter, tips, peppa varandra? och kanske tom träffas på BB, vem vet! ;)

• Svar på tråden Gravid i Luleå - BF sommar / höst 2014
  • kixan
    tusa skrev 2014-03-03 02:17:41 följande:
    Hej, välkommen och jätte grattis Kixan  Längtar också till VUL, tid 18/3...men har åtminstone börjat må illa på kvällarna nu, så vet ju att hormonerna ökar iaf! 

Vilken vecka är du i då? Sg. bara hjärtat flimra i v7 & v8, inte bebisen, men i v10 syntes bebisen klart och tydligt, hur coolt som helst! Varför gör du vul?
    A -03, F -05, V -10
  • kixan

Ringde i morse och bokade tid för RUL, det blir 11/4, dvs en dryg månad kvar nu. En månad där inget alls händer, så segt! Eftersom vi haft det lite bökigt har vi ju varit på tidiga vul och fått se bebisen i början, men nu är det ju snart 2 veckor sen senaste och nästa gång något händer är ju just vid RUL. Inskrivning var jag på i tisdags. Sånt är det verkligen dödveckor här utan något som helst på gång! Känns helskumt.

A -03, F -05, V -10
  • tusa

Kixan det blir dagen innan jag går in i v.9. Får vulkan för att vi gjort ivf. Ja verkligen asjobbigt med väntan och dötid...:/

• Narnia

Välkommen kixan! Jag känner igen det där med "döda veckor"... Vill göra RUL nu!!! Vi har vårt den 28/3 i vecka 19+1. En vecka efter åker vi på semester! Skönt!

Tusa: vi har också gjort ett IVF! Så fantastiskt att det är så många som får uppleva detta mirakel med hjälp av vetenskapen! Vi är så lycklig lottade som lever nu och inte för 35 år sedan!

• L M B

Vi har också gjort IVF så vi har fått se den lille/lilla nu 2 gånger då vi även gjort ett KUB test. Vi fick med oss korta filmsnuttar från KUB och jag kan inte sluta titta på dem. Glad
    Är verkligen ett mirakel som du skriver Narnia.

• Mosie

Hejhej, vi har uppföljnings UL på torsdag för att kolla placentaplacering. Bumbling känns som om den har exploderat i storlek den senaste veckan och familjen som inte sett mig på nästan en vecka då jag varit borta håller med :) Sportlov för barnen och mannen denna veckan men inte för mig, kanske att jag kan ta några tidiga dagar iaf.

• tusa
    Narnia skrev 2014-03-03 21:47:22 följande:
    Välkommen kixan! Jag känner igen det där med "döda veckor"... Vill göra RUL nu!!! Vi har vårt den 28/3 i vecka 19+1. En vecka efter åker vi på semester! Skönt!

Tusa: vi har också gjort ett IVF! Så fantastiskt att det är så många som får uppleva detta mirakel med hjälp av vetenskapen! Vi är så lycklig lottade som lever nu och inte för 35 år sedan!
    Ja, mirakel är precis vad det är!! Skrattande Skumt att vara en av "de där" dock..hade liksom aldrig föreställt mig att vi skulle kunna bli et sånt där ivf-par, det hände ju bara andra!? Förvånad

Mosie, så spännande på torsdag, hoppas allt är väl därinne!
    PolkaDottie skrev 2014-03-04 13:05:25 följande:
    Får jag hoppa in här fast jag har bf först i november:) plussat i dag med första barnet:)
    GRATTIS!! SkålPlus{#emotions_dlg.flower} 
    Första plusset är verkligen stort! Skrattande  Klart du är välkommen, jag har BF 28/10.
  • verkri
    kixan skrev 2014-03-02 20:56:30 följande:
    Hej! Tror jag vågar presentera mig nu, har tjuvläst länge, men eftersom vi haft flera mf så ville jag komma förbi v12 innan jag vågade ge mig till känna. Nu börjar det kännas säkert iaf, är i v12+2 idag, BF 11/9. Har fått se bebisen på vul några gånger, senast i v10+0, då gick det tom att se att den låg och sprattlade därinne, så himla coolt! Det här blir fjärde barnet, andra för min man. Vi bor i Sunderbyn, verkar vara ett helt gäng bybor härinne? Jag går gärna med i Facebook-gruppen också, tycker det är lättare att hänga med på Facebook. Och fika är jag absolut på om ni vill ha med mig? Vinkar lite extra till Mosie också, vi är ju gamla klasskompisar. ;) Och vill du bli av med gravidkläder på si så där två månader eller så är det bara att du säger till.. ;)
    Kul med ännu en s-byare! Ser att vi ska ha nästan samtidigt åxå :)
  • perniha

Välkommen alla nya! Och kul med fler "bybor" Har också bokat RUL 27/3 är det dags...känns som evigheter tills dess! Längtar helt galet mycket!!

Svar på tråden Gravid i Luleå - BF sommar / höst 2014