• Narnia

Gravid i Luleå - BF sommar / höst 2014

Hej! Är gravid i v.7+0 (v.8) efter IVF. Jag är 35 år, första barnet. Har BF 21/8. Någon mer från Luleå som har BF till sommaren/hösten 2014? Ska vi följas åt, dela erfarenheter, tips, peppa varandra? och kanske tom träffas på BB, vem vet! ;)

• Svar på tråden Gravid i Luleå - BF sommar / höst 2014
  • Narnia

Tusa: visst är det speciellt att se det för första gången? :D Grattis!
    Lorelei: vad bra! då ses vi (både på söndag och på tisdag)! :)

• Majken33

Hej alla Luleå-tjejer! 

Jag blev så glad när jag hittade den här tråden och extra roligt att det var så många kring 30-årsåldern, fler som väntar första barnet och att det var några beräknade framåt hösten Glad

Jag har läst här till och från i några veckor men inte riktigt vågat ge mig till känna. Nu har vi iaf passerat 11 veckor och det börjar kännas mer verkligt. BF = 2 oktober. 

Hoppas att det är ok att jag hoppar in här? 

• Narnia

Hej Majken33!! Välkommen!! :) och grattis till bebben i magen! Du kanske har läst att vi har en första fikaträff imorgon kl.14 på unik kaffe i stan! Hoppas du också kan komma! Partners är också välkomna! De kan också behöva knyta lite kontakter till de själva är föräldralediga!
    Vi har en facebookgrupp också. Den heter "BF 2014 Luleå". Den är öppen men inte offentligt (det innebär att den går att hitta men man ser inte vad som skrivs i gruppen om man inte är medlem). Välkommen där också!
    Sen försöker jag även dra så många som möjligt till Maria Karlströms gravid-vattengympa. Det är många som går nu som ska snart få barn så det kommer att kännas ensamt om jag blir kvar själv! Fast nu var det ytterligare en av oss i tidigt grav som började! Härligt!! Kolla på www.minaurora.se för info o anmälan.

• Narnia

Ok, att skriva ordet "också" på ett och samma inlägg är kanske inte helt okej... eller vad säger ni? :P Jag skyller AAAALLT på gravidhjärnan! Hehe!

• mefo

Någon fler som går i väntans tider?
    Gått över tiden med 5 dagar nu men ingen bebis på känn.
    *undrar* i natt kanske.. som de senaste nätterna, men icke sa nicke!

Den som väntar på något gott väntar alltid för länge ;)

• Majken33

Tack för inbjudan. Hoppade dock över fikat den här gången. Känns fortfarande overkligt att vara gravid och jag har ingen mage och har inte berättat för alla nära och kära ännu... Men så småningom hoppas jag kunna vara med om det blir fler träffar. 

Ska kolla upp vattengympan men vet inte om det är något för mig. Jag är iaf sugen på gravidyoga framöver. Någon som går eller har gått på det? 

Hoppas ni hade en trevlig träff idag! Glad

• perniha

Hoppas ni hade det toppen på fikaträffen idag! Hade gärna kommit men 3-årskalas för dotterns kusin råkade komma ivägen! Nästa gång kommer jag!

• Narnia

Inger336: välkommen!! :)
    Mefo: oj oj! Spännande! Lycka till! :)
    Majken33: absolut! Det blir fler träffar! :)
    Perniha: jo men 3-års kalas får man väl inte missa! Vi ses nog säkert nästa gång! :)

• Mosie

Perniha- du kom på tal med syster i helgen :D

Emmut- gå med i FB gruppen nu och hör av dig om du fortfarande behöver hundvakt till Holger ;)

Svar på tråden Gravid i Luleå - BF sommar / höst 2014