• Anonym (11 veckor nykter)

Saknar haschet

Jag är gravid i vecka 11 och har varit nykter hela den tiden. Brukar röka hasch varje dag annars men inte nu alltså. Men fasiken vad jag jag saknar min kvällsjoppe. Detta är säkert väldigt provocerande för många och jag tar gärna emot era åsikter. Jag är utbildad lärare och arbetar också som det, jag har tre barn och är nu alltså gravid med mitt fjärde. Jag tar hand om hus, hem och barnens fritidsaktiviteter. Är omtyckt och respekterad på jobbet och jag röker hasch. Frågor på det?

• Svar på tråden Saknar haschet
  • Rosa Fluff

Vad är det du vill att vi ska fråga på det? Man kan väl snarare göra ett konstaterande att det är väldigt bra att du slutat med något som var oerhört korkat att börja med från första början.

• Queenie70

Det är ju bara oerhört svårt att förstå att man tar sådana risker med sitt sociala liv om man är en normalfungerande människa. Du vet ju säkert att det i sverige inte är vare sig socialt accepterat el lagligt och att OM detta uppdagades så skulle det ge problem med jobb, socialtjänst utifrån att du är förälder etc. Att det då ändå fyller en så stor funktion för dig att röka hasch trots dessa risker får mig att tänka i banor av självmedicinering. Kan det vara så att det finns en underliggande problematik som sjukvården istället kan hjälpa dig med?

• Anonym (poven)

Hej

Jag har dock inga barn vill inte ha det
    har drukigt alkholo till och från sedan 10 års tid och nu ska det ta slut. Jag saknar smaken av det, bli berusad men fy vad skönt slippa allt runt omkring 

Nja du måste helt enkelt härda ut, rök inte nu när du är gravid

• Anonym (??)

Varför har du avbrott?

• frappa
    Queenie70 skrev 2014-01-12 12:27:18 följande:
    Det är ju bara oerhört svårt att förstå att man tar sådana risker med sitt sociala liv om man är en normalfungerande människa. Du vet ju säkert att det i sverige inte är vare sig socialt accepterat el lagligt och att OM detta uppdagades så skulle det ge problem med jobb, socialtjänst utifrån att du är förälder etc. Att det då ändå fyller en så stor funktion för dig att röka hasch trots dessa risker får mig att tänka i banor av självmedicinering. Kan det vara så att det finns en underliggande problematik som sjukvården istället kan hjälpa dig med?

Det börjar bli rätt vanligt att normala tar sig en röka.
    Detta är en damm som kommer brista, då inte i problem per se.

Utan att folk kliver ur garderoben och säger jag är en helt vanlig människa som tar sig en röka vid valda tillfällen.

Annars har det poppat upp mängder med gravidatrådar om att de rökt/röker cannabis det senaste.

• Anonym (11 veckor nykter)

Jag ser inget fel med att röka men har inte varit sugen nu när jag är gravid. Dessutom vill jag inte dra i mig tobak (som vi meckar med). Hade jag däremot en vaporizer hade jag fortsatt. Absolut är det självmedicinering, när jag röker slipper jag äta antideppmedicin. Och risker med mitt sociala liv? Tar inga större risker än er som dricker ett glass rött till maten. Jag är helt för en legalisering av cannabis och tycker alla borde röka. Alla som klarar av det vill säga.

• Queenie70
    Anonym (11 veckor nykter) skrev 2014-01-12 15:12:39 följande:
    Jag ser inget fel med att röka men har inte varit sugen nu när jag är gravid. Dessutom vill jag inte dra i mig tobak (som vi meckar med). Hade jag däremot en vaporizer hade jag fortsatt. Absolut är det självmedicinering, när jag röker slipper jag äta antideppmedicin. Och risker med mitt sociala liv? Tar inga större risker än er som dricker ett glass rött till maten. Jag är helt för en legalisering av cannabis och tycker alla borde röka. Alla som klarar av det vill säga.

Jag förstår. Men inte kan du väl förneka att det blir betydligt starkare risker inblandade när det är illegala substanser du konsumerar? Du riskerar ju både problem med rättssystemet, socialtjänsten utifrån att du har barn, och hur skulle din arbetsplats ställa sig till att en lärare röker cannabis dagligen? Inget av detta är ju något som den som dricket ett glas vin till middagen riskerar. Låter i mina öron som att riskera hela tillvaron, barnens tillvaro. Ditt cannabis måste således vara oerhört betydelsefull för dig för att det ska vara värt det.
  • Anonym (??)
    Queenie70 skrev 2014-01-12 16:12:56 följande:

Jag förstår. Men inte kan du väl förneka att det blir betydligt starkare risker inblandade när det är illegala substanser du konsumerar? Du riskerar ju både problem med rättssystemet, socialtjänsten utifrån att du har barn, och hur skulle din arbetsplats ställa sig till att en lärare röker cannabis dagligen? Inget av detta är ju något som den som dricket ett glas vin till middagen riskerar. Låter i mina öron som att riskera hela tillvaron, barnens tillvaro. Ditt cannabis måste således vara oerhört betydelsefull för dig för att det ska vara värt det.

Det låter mer som att du vill överdriva risker in i absurdum, varför?

Tider förändras och idag är det inget som helst konstigt med att folk tar sig en rök eller två, ingen mening att försöka skrämma nån med socialen heller då dom är maktlösa så länge barn inte far illa.

Men ts, jag har en nyfiken fråga, i och med du har en sansad inställning till drogen, vilken åldersgrupp undervisar du och vad gör du om du kommer på en elev att konsumera cannabis?

• Queenie70
    Anonym (??) skrev 2014-01-12 16:24:00 följande:
    Det låter mer som att du vill överdriva risker in i absurdum, varför?

Tider förändras och idag är det inget som helst konstigt med att folk tar sig en rök eller två, ingen mening att försöka skrämma nån med socialen heller då dom är maktlösa så länge barn inte far illa.Men ts, jag har en nyfiken fråga, i och med du har en sansad inställning till drogen, vilken åldersgrupp undervisar du och vad gör du om du kommer på en elev att konsumera cannabis? 

Eh??? Okeeej...
  • Anonym (??)
    Queenie70 skrev 2014-01-12 16:25:54 följande:

Eh??? Okeeej...

Förvånad eller?

Vad _tror_ du att soc kan göra när barn inte far illa?

Svar på tråden Saknar haschet