• Anonym (11 veckor nykter)

Saknar haschet

Jag är gravid i vecka 11 och har varit nykter hela den tiden. Brukar röka hasch varje dag annars men inte nu alltså. Men fasiken vad jag jag saknar min kvällsjoppe. Detta är säkert väldigt provocerande för många och jag tar gärna emot era åsikter. Jag är utbildad lärare och arbetar också som det, jag har tre barn och är nu alltså gravid med mitt fjärde. Jag tar hand om hus, hem och barnens fritidsaktiviteter. Är omtyckt och respekterad på jobbet och jag röker hasch. Frågor på det?

• Svar på tråden Saknar haschet
  • Queenie70
    Anonym (??) skrev 2014-01-12 16:30:59 följande:
    Förvånad eller? Vad _tror_ du att soc kan göra när barn inte far illa?

Jag tror kanske att du inte har så stor vetskap om hur socialtjänsten ställer sig till föräldrar som dagligen röker cannabis som du kanske tror att du har...

För att inte tala om hur arbetsgivaren till en lärare skulle ställa sig.
  • Anonym (??)
    Queenie70 skrev 2014-01-12 16:36:12 följande:

Jag tror kanske att du inte har så stor vetskap om hur socialtjänsten ställer sig till föräldrar som dagligen röker cannabis som du kanske tror att du har...
    För att inte tala om hur arbetsgivaren till en lärare skulle ställa sig.

Missar svaret på min fråga, vad _tror_ du att socialen kan göra om barn inte far illa?

Arbetsgivaren är en annan femma, där är det lite mer svårsmält, däremot blir man inte av med jobbet eller nått lika drastiskt som förstahandsåtgärd.
    Men för att hamna i kläm med dessa instansen kräver att man åker dit på det, vilket sällan om inte aldrig sker när det kommer till normala brukare, det är mestadels vårdslöst folk eller kriminella som på sysslar med riktig brottslighet och det sättet hamnar på polisens radar.

• Queenie70
    Anonym (??) skrev 2014-01-12 16:40:11 följande:
    Missar svaret på min fråga, vad _tror_ du att socialen kan göra om barn inte far illa?Arbetsgivaren är en annan femma, där är det lite mer svårsmält, däremot blir man inte av med jobbet eller nått lika drastiskt som förstahandsåtgärd.

Men för att hamna i kläm med dessa instansen kräver att man åker dit på det, vilket sällan om inte aldrig sker när det kommer till normala brukare, det är mestadels vårdslöst folk eller kriminella som på sysslar med riktig brottslighet och det sättet hamnar på polisens radar. 

Jag tror att socialtjänsten skulle inleda utredning med allt vad det innebär, kräva drogtester och att TS gick behandling. Om hon skulle vägra skulle man sannolikt placera henne och barn tillsammans för att utreda hur omsorgsförmågan. Känns som rätt stora konsekvenser i min värld...
  • Anonym (??)
    Queenie70 skrev 2014-01-12 16:43:04 följande:

Jag tror att socialtjänsten skulle inleda utredning med allt vad det innebär, kräva drogtester och att TS gick behandling. Om hon skulle vägra skulle man sannolikt placera henne och barn tillsammans för att utreda hur omsorgsförmågan. Känns som rätt stora konsekvenser i min värld...

Dom kan kräva fan och hans moster men vad tror du att dom kan faktiskt uppnå när barn inte far illa?

Dom kan ställa krav dom inte kan forcera genom, dom kan gorma och ha sig men rent praktiskt är dom maktlösa när det kommer till drogbruk.

• Queenie70

Någonstans skaffar hon ju sitt cannabis. Kan räcka med att man finns i en krans telefonlista för att polisen ska göra husransakan i hemmet.

• frappa
    Queenie70 skrev 2014-01-12 16:46:18 följande:
    Någonstans skaffar hon ju sitt cannabis. Kan räcka med att man finns i en krans telefonlista för att polisen ska göra husransakan i hemmet.

Internet, vänner, bekanta och odla själv, så är risken extremt låg.

tom vinna på lotto känns mer troligt.

• Anonym (??)
    Queenie70 skrev 2014-01-12 16:46:18 följande:

Kan, kanske, om, ja det finns många såna när folk försöker argumentera emot, rent praktiskt däremot så det bara att måla fan på vägen utan att nått reellt händer.

• Rosa Fluff

Vare sig det är långsökt att någon tar barnen ifrån TS, är det verkligen värt att chansa? Det är olagligt och precis som Queenie70 säger kan de starta en utredning. Är det värt det? Att hamna i systemet pga av att röka på? Om man svarar JA är man inte riktigt funtad enligt mig..

• Anonym (??)
    Rosa Fluff skrev 2014-01-12 19:48:03 följande:
    Vare sig det är långsökt att någon tar barnen ifrån TS, är det verkligen värt att chansa? Det är olagligt och precis som Queenie70 säger kan de starta en utredning. Är det värt det? Att hamna i systemet pga av att röka på? Om man svarar JA är man inte riktigt funtad enligt mig..

Det är ingen chansning, man blir inte av med sina barn hur som helst, det krävs _mycket_ till, att en skötsam lärare röker sig nån kvällstid är inget som påverkar ens föräldraroll negativt.

Jag hoppas och hoppas att jag vinner på lotto varje vecka, inget jag förväntar mig dock, det är omkring så det fungerar med lagen under sådana omständigheter, man kan åka dit, inget man behöver bekymra sig över.

• Rosa Fluff

Händer det inte att en skötsam lärare som är hög med sina barn inte får några konsekvenser? Du må va drogliberal och tycka det är okej att knarka på lite men du har fortfarande fel. Likväl som att socialen gör en utredning när alkohol är inblandat, likväl gör man det med knark. Vare sig det sedan leder någon vart eller inte blir det infört i papper och dokumenterat.

Svar på tråden Saknar haschet