Mimmis rum skrev 2014-01-13 17:44:36 följande:
I samma stund som jag hade satt mig ner och jämfört mig med de här profilerna - pedofiler, alkisar och narkomaner - som du nyss gjorde, istället för att jämföra mig med de jag själv ser upp till och "nyktra" drogfria föräldrar, som prioriterar att barn har "rena" föräldrar istället för missbrukande, så hade en klocka plingat till i min skalle!!!
Bara en fråga, var kan du utläsa missbruk i ts inlägg?
Mimmis rum skrev 2014-01-13 17:48:10 följande:
Väldigt många arbetsplatser kör med spontana drogprover.
Hade man gjort så på min arbetsplats, åkt på positivt på cannabis så hade min tjänst rykt direkt, och det är så det är på många platser...
Mer sånt!!!
Sjukt att du önskar folk arbetslöshet och att samhället ska bära dom, anser du att vi har pengar till att låsa ut kompetent personal från sina yrken för nått så trivialt som vad dom gör på sin froitid utan att det inkräktar på yrkesrollen.
Vad uppnår vi med det anser du?
Anonym (Elin) skrev 2014-01-13 18:57:39 följande:
Hur blir man när man röker hasch?
Jag har aldrig kommit i kontakt med droger, förut om alkohol då, och vanliga cigaretter.
Jag vill aldrig testa, men är bara nyfiken på hur man/du blir när du får det i dig..
Man har ju ingen att fråga, och vill inte verka dum som vill veta, därför haffar jag dig nu när jag kan vara anonym.
Grattis till graviditeten och till att du håller dig från dumheterna :)
Hur blir man när man är berusad på alkohol, vist kan man ge sig på att beskriva men sterilla beskrivningar kan aldrig återge upplevelsen, som att fråga nån hur det är att åka skidor.
Testa får du se.
med tanke på att cannabis är en perfekt medicin mot morgonsjuka och används i det ändamålet där den användas får (då inte i moraldrabbade sverige) så har jag svårt att se vad du menar med dumheter.
Är det dumhet som i att döma ut andra på grund av ignorans?
Mimmis rum skrev 2014-01-13 19:00:33 följande:
Då hoppas jag att det inte blir mer än lite pinsamt och jobbigt för dig då, om du blir ställd inför ett test. Och så får vi väl också hoppas att du tackar ja om du erbjuds en behandling, så att dina barn får en drogfri mamma...
Finns det ens såna? Alla konsumerar vi droger till vardag, socker kaffe alkohol nikotin är dom mest vanliga.
Mimmis rum skrev 2014-01-13 19:12:40 följande:
Efter många års arbete med missbruk, så skulle jag inte gå in i diskussion med den här kvinnan.
Att röka på var kväll, när man har lagt sina små barn.
Att sitta i sin graviditet och sakna känslan av att vara "på" och trots detta inte förstå den här frågan...!
Som sagt...
Är man i det så är man i det!!
Och här har vi förklaring på dina konstiga inlägg, du tror att folk du så kallat jobbar med återspeglar på nått sätt dom övriga 95 % av användare, dömer du också arlkoholkonsumenter efter parkbänksalkisar som har krökat bort sina liv och kommer dö genom att drunkna i flaskan?
Det finns ett ord som beskriver det vad du gör här, arbetsskada, efter ett tag i det yrket så slutar man se skogen för alla enskilda träd som är i vägen.
Anonym (sorgligt) skrev 2014-01-13 19:57:06 följande:
Märkligt att du har jobbat "så många år med missbruk" och inte har en aning om hur ett cannabisrus funkar, fast det är kanske vanligt ?
Du får ingen "kick" av cannabis på det sättet du menar, cannabis orsakar inget fysiskt beroende.
Det är mycket vanligt, folk som jobbar med det brukar oftast veta mycket om knark och hur man kan missbruka DET men inte ett skit om droger som ska utgöra deras arbetskunskap, tragisk är vad det är.
Rosa Fluff skrev 2014-01-13 20:08:53 följande:
För mig spelar det ingen roll om du måste dricka, röka på, ta amfetamin eller vilken skit som helst. Måste du göra det för att klara av livet är det fel. Då har man fått ett missbruk. Likadant om du måste äta antidepressiva medel i flera år. Det är inte en permanent lösning. Då måste man faktiskt öppna ögonen och ta tag i sig själv.
Slå upp ordet missbruk innan du drar till med ännu ett inlägg som består endast av faktafel.