• Anonym (11 veckor nykter)

Saknar haschet

Jag är gravid i vecka 11 och har varit nykter hela den tiden. Brukar röka hasch varje dag annars men inte nu alltså. Men fasiken vad jag jag saknar min kvällsjoppe. Detta är säkert väldigt provocerande för många och jag tar gärna emot era åsikter. Jag är utbildad lärare och arbetar också som det, jag har tre barn och är nu alltså gravid med mitt fjärde. Jag tar hand om hus, hem och barnens fritidsaktiviteter. Är omtyckt och respekterad på jobbet och jag röker hasch. Frågor på det?

• Svar på tråden Saknar haschet
  • Anonym (Elin)
    Anonym (??) skrev 2014-01-14 11:16:11 följande:

Det beror mer på vad man blandar ut det med, eller om man intar cannabisen rent, ts tog ett klokt beslut, hon skrev att så länge det blandas med tobak hos dom så blir det ingen rökning för hennes del.

ja det var ett bra beslut
  • frappa
    Iarwain skrev 2014-01-14 11:03:40 följande:

Som dragits nyligen i en annan tråd, det finns inte vetenskapligt stöd för påståendet "cannabis påverkar inte foster negativt".
    Man får tillägga att man fann inte i forskningen heller att cannabis var farligt, när man justera för alkohol och tobak.
    Du är ju väl medveten om detta, så förstår inte riktigt varför du lite gjorde det till svart och vitt
  • Iarwain
    frappa skrev 2014-01-14 14:55:01 följande:
    Man får tillägga att man fann inte i forskningen heller att cannabis var farligt, när man justera för alkohol och tobak. Du är ju väl medveten om detta, så förstår inte riktigt varför du lite gjorde det till svart och vitt

Njae, man fann att vid kombination med tobak och alkohol gjorde cannabis inte saken värre. Finns en viss skillnad.
  • frappa
    Iarwain skrev 2014-01-14 15:23:33 följande:

Njae, man fann att vid kombination med tobak och alkohol gjorde cannabis inte saken värre. Finns en viss skillnad.

Man tog bort alkoholen, fann ingen ändring, man tog bort tobaken och då visade sig att dessa skador inte längre visade sig.

Detta vet du ju.

• Iarwain
    frappa skrev 2014-01-14 15:27:53 följande:
    Man tog bort alkoholen, fann ingen ändring, man tog bort tobaken och då visade sig att dessa skador inte längre visade sig. Detta vet du ju.

Nej, då har du missuppfattat metastudien. Man justerade värden med förväntad minskad födslovikt, man tog inte bort något tobak, det rör sig om anpassning till väntevärden i en metastudie. Inte studier där man försökspersoner enbart brukat cannabis. Dessutom tittade man bara på längd och vikt, inte andra eventuella skador.
  • frappa
    Iarwain skrev 2014-01-14 15:31:37 följande:

Nej, då har du missuppfattat metastudien. Man justerade värden med förväntad minskad födslovikt, man tog inte bort något tobak, det rör sig om anpassning till väntevärden i en metastudie. Inte studier där man försökspersoner enbart brukat cannabis. Dessutom tittade man bara på längd och vikt, inte andra eventuella skador.
    Den danska gjorde på detta sätt och fick det resultatet.
  • frappa

btw, vill du ha en fortsatt diskussion om detta, så fortsätt i gravid och röker cannabis tråden.
    Här passar sig inte denna diskussion tyvärr.

• EnLitenSvamp

Röker du bara 1 gång om dagen när du är "vanlig"?

Life is a game, money is how we keep the score.
  • Anonym (11 veckor nykter)

Vi väntar med att röka tills barnen lagt sig för natten, det brukar resultera i ca två joppar per kväll. Jag röker inte cigaretter så jag blir ju inte röksugen under dagen. Och på dagarna är jag ju på jobbet, sen på eftermiddagen är det fritidsaktiviteter. Så ja en gång per dag. Jag har pratat om en legalisering av cannabis med mina arbetskamrater så de vet var jag står i frågan.

• Anonym (??)
    Anonym (11 veckor nykter) skrev 2014-01-14 18:32:55 följande:
    Vi väntar med att röka tills barnen lagt sig för natten, det brukar resultera i ca två joppar per kväll. Jag röker inte cigaretter så jag blir ju inte röksugen under dagen. Och på dagarna är jag ju på jobbet, sen på eftermiddagen är det fritidsaktiviteter. Så ja en gång per dag. Jag har pratat om en legalisering av cannabis med mina arbetskamrater så de vet var jag står i frågan.

Så, mina två nyfikna frågar, vilken åldersgrupp undervisar du och hur skulle du ställa dig till att du hittade en cannabisrökande elev?

Svar på tråden Saknar haschet