• Anonym (11 veckor nykter)

Saknar haschet

Jag är gravid i vecka 11 och har varit nykter hela den tiden. Brukar röka hasch varje dag annars men inte nu alltså. Men fasiken vad jag jag saknar min kvällsjoppe. Detta är säkert väldigt provocerande för många och jag tar gärna emot era åsikter. Jag är utbildad lärare och arbetar också som det, jag har tre barn och är nu alltså gravid med mitt fjärde. Jag tar hand om hus, hem och barnens fritidsaktiviteter. Är omtyckt och respekterad på jobbet och jag röker hasch. Frågor på det?

• Svar på tråden Saknar haschet
  • Mimmis rum
    Queenie70 skrev 2014-01-12 16:36:12 följande:

Jag tror kanske att du inte har så stor vetskap om hur socialtjänsten ställer sig till föräldrar som dagligen röker cannabis som du kanske tror att du har...
    För att inte tala om hur arbetsgivaren till en lärare skulle ställa sig.
  • Mimmis rum
    Anonym (11 veckor nykter) skrev 2014-01-13 16:01:19 följande:
    Jag tycker ni motståndare är lite löjliga faktiskt. Det är väl vuxet att ha ett bruk man klarar av, vi är inga missbrukare här hemma. Och ingen märker om man har rökt kvällen innan. Man blir liksom inte bakis som på alkohol. Och vi röker inte när barnen är med, det sker på kvällen när de lagt sig. Vill socialen göra en utredning är de välkomna, de har inget att anmärka på. Har ni någon aning om hur många pedofiler, alkisar och narkomaner som får behålla sina barn trots usla hemförhållanden? Varför skulle de ta barnen ifrån två arbetande människor utan brottsregister som sköter sig och lever som vilka andra människor som helst. Förutom två joppar på kvällen då. Och förresten queenie7, man finns inte i en "krans" telefonlista. Det var det dummaste jag hört.
    I samma stund som jag hade satt mig ner och jämfört mig med de här profilerna - pedofiler, alkisar och narkomaner - som du nyss gjorde, istället för att jämföra mig med de jag själv ser upp till och "nyktra" drogfria föräldrar, som prioriterar att barn har "rena" föräldrar istället för missbrukande, så hade en klocka plingat till i min skalle!!!
  • Mimmis rum

Väldigt många arbetsplatser kör med spontana drogprover.
    Hade man gjort så på min arbetsplats, åkt på positivt på cannabis så hade min tjänst rykt direkt, och det är så det är på många platser...

Mer sånt!!!

Nja du mimmis rum nu missuppfattar du mig. Jag jämför mig inte med dessa grupper, det var mer ett debattinlägg om hur löjligt det är att alltid ta upp samma argument. "Socialen kommer omhänderta dina barn". Jag har en nära vän som arbetar med att just omplacera barn och jag har pratat med henne om detta. Målet för socialtjänsten är alltid att barn ska bo kvar hos sina föräldrar, så de väljer att arbeta med familjen istället för emot. Jag jämför mig med dig och queenie70 och alla andra familjer som är helt normala för det är det vi är, helt normala. Om det blir drogtest på jobbet blir det pinsamt och lite jobbigt men i sverige är det olagligt att sparka folk för missbruk. Arbetsgivaren skall erbjuda vård och tas den vården inte emot så finns det grund för avsked.

Hur menar du nu, slav under en last?

• Anonym (Elin)

Hur blir man när man röker hasch?
    Jag har aldrig kommit i kontakt med droger, förut om alkohol då, och vanliga cigaretter.
    Jag vill aldrig testa, men är bara nyfiken på hur man/du blir när du får det i dig..

Man har ju ingen att fråga, och vill inte verka dum som vill veta, därför haffar jag dig nu när jag kan vara anonym.

Grattis till graviditeten och till att du håller dig från dumheterna :)

• Iarwain

Det kanske var att ta i, då du faktiskt hållit uppe med det. Men att känna saknad av ett njutningsmedel tyder på ett beroende.

• Mimmis rum
    Anonym (11 veckor nykter) skrev 2014-01-13 18:25:49 följande:
    Nja du mimmis rum nu missuppfattar du mig. Jag jämför mig inte med dessa grupper, det var mer ett debattinlägg om hur löjligt det är att alltid ta upp samma argument. "Socialen kommer omhänderta dina barn". Jag har en nära vän som arbetar med att just omplacera barn och jag har pratat med henne om detta. Målet för socialtjänsten är alltid att barn ska bo kvar hos sina föräldrar, så de väljer att arbeta med familjen istället för emot. Jag jämför mig med dig och queenie70 och alla andra familjer som är helt normala för det är det vi är, helt normala. Om det blir drogtest på jobbet blir det pinsamt och lite jobbigt men i sverige är det olagligt att sparka folk för missbruk. Arbetsgivaren skall erbjuda vård och tas den vården inte emot så finns det grund för avsked.

Då hoppas jag att det inte blir mer än lite pinsamt och jobbigt för dig då, om du blir ställd inför ett test. Och så får vi väl också hoppas att du tackar ja om du erbjuds en behandling, så att dina barn får en drogfri mamma...
  • Mimmis rum
    Anonym (11 veckor nykter) skrev 2014-01-13 18:50:46 följande:
    Hur menar du nu, slav under en last?

Efter många års arbete med missbruk, så skulle jag inte gå in i diskussion med den här kvinnan.

Att röka på var kväll, när man har lagt sina små barn.
    Att sitta i sin graviditet och sakna känslan av att vara "på" och trots detta inte förstå den här frågan...!

Som sagt...
    Är man i det så är man i det!!
Svar på tråden Saknar haschet