• Anonym (Vattenn)

Jag dricker aldrig vatten!!!

Är jag ensam om det?

Till frukost dricker jag apelsinjuice, till lunch och middag mjölk eller saft. Till helgen coca cola

alltså jag dricker inte rent vatten, är det skadligt???

hur kan jag börja om det är det?

tycker inte om rent vatten
    inte heller kolsyrat vatten och inte heller vatten med citron

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-21 06:35
    jag väger normalt och äter frukt o grönt o bra mat I övrigt, gillar bara inte vatten, dricker pyttelite vatten ibland, men inte mer än nåt glas I veckan om det inte finns annat att tillgå

varför jag dricker tomma kalorier? för att jag gillar att dricka annat o man bör väll göra det, batter juice o mjölk än inget väll?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-21 06:47
    gillar inte rent vatten
    inte kolsyrat vatten
    inte smaksatt vatten
    inte egensmaksatt vatten, har testat med allt, gurka,citron, apelsin, apple, blåbär, hallon, jordgubb, kiwi osv

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-21 06:47
    dricker inte heller te, kaffe eller alkohol

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-21 06:48
    vad är bäst för mig att dricka utan vatten?

mjölk? färskpressad juice?

• Svar på tråden Jag dricker aldrig vatten!!!
  • Anonym (Vattenn)

nån mer som är som jag eller varit?

• Anonym (water)

Har varit som du och det är en bidragande orsak till varför jag nu har 30kgs övervikt.. 

det är inte särskilt bra nej, dels så får man i sig en massa onödiga kalorier när man dricker allt annat förutom vatten och dels så mår kroppen bättre av att iaf få i sig en del rent vatten
    skulle dock inte säga att det är farligt! 
    äter man mycket frukt och grönsaker så får man ju i sig vatten från maten

jag hade jättesvårt för att dricka vatten men nu måste jag göra det, dels för att jag mår bättre av det och slipper en massa onödiga kalorier och socker, jag är gravid och behöver det och för att jag måste ta lite tabletter som är bäst att ta med vanligt vatten

det är bara att vänja sig, visst det underlättar om man har gott kranvatten hemma! 
    men för det mesta så handlar det bara om att få in rutinen, börja smått
    jag drack alltid ur sportflaska i början, av någon anledning blev det lättare då, sen drack jag ett tag med sugrör
    nu kan jag dricka hur som, och dricker iaf 0,5-1L om dagen nu 

• Anonym (*)

Varför dricka så mycket tomma kalorier?

• Vickan I

Jag dricker aldrig rent vatten heller. Eller ngn klunk när jag borstat tänderna. Men dricker å andra sidan väldigt lite öht. Blir sällan törstig och kan komma på vid middagen att jag inte druckit en droppe på hela dagen. Kan lätt äta både frukost och lunch utan att dricka till. Men dricker också annars juice, saft och läsk. Är dock smal. Men tror det förstört emaljen på mina tänder. Inga hål, men mkt sliten emalj. Tandläkaren sade att det är för jag dricker läsk eller juice innan jag borstar tänderna. Minst 2 h mellan ska det vara och det blir det aldrig.

• The Fugly

Har du testat andra smaksättningar än citron? Gurka, apelsin, hallon? Det blir ju många tomma kalorier som kan ge dig problem med tiden så visst vore det bra om du kunde byta ut delar av vad du dricker mot vatten i någon form.

• Chocoholica
    The Fugly skrev 2014-01-21 06:28:41 följande:
    Har du testat andra smaksättningar än citron? Gurka, apelsin, hallon? Det blir ju många tomma kalorier som kan ge dig problem med tiden så visst vore det bra om du kunde byta ut delar av vad du dricker mot vatten i någon form.

Bra tips! I stort sett alla frukter man tycker är goda kan man använda som smaksättare. Om man först kokar vattnet, häller i skivad frukt och ställer i kylskåpet tar vattnet väldigt mycket smak.
    I'd give up chocolate but I'm no quitter
  • Cupcake89

Då är vi två! På jobbet kan jag tvinga i mig en halvliter vatten, dricker ur en sportflaska så jag kan spruta i hela halvlitern på engång men sen tar det tvärstopp.

Förvisso om jag tar en långpromenad när det är varmt ute kan jag också få i mig vatten.

Har en kompis som bara dricka multivitamin juice, hon har inte druckit vatten på 15 år.. ALLS

• Anonym (Älskar Vatten)

Jag dricker ca 3 l vatten om dagen, rent kranvatten! Motionerar mycket och svettas massor på grund av mediciner. Skulle "dö" om jag inte fick dricka vatten. 

• Rocket Mania

Det är nog bara att sluta pipa och bara dricka. Nej, vatten är inte jätteroligt men det är
    1. bättre än ungefär allt annat
    2. gratis

Du är vuxen ( ? ) och får väl ta och bita ihop. Det blir en (god) vana till slut.

• Fjärilslarv

OJ!
    Jag dricker 1,5-2 liter vatten om dagen.

just citron har jag också tröttnat på, men testa andra smaksättningar. på sidan allt fraktfritt.se finns det sockerfria smaksättningar till vatten (grädde och kaffe med för den delen) som är jättegoda! Med en kolsyremaskin i köket så blir det bubbelvatten också.

Kroppen behöver vatten inte en massa annat som juice, sagt, läsk.

Svar på tråden Jag dricker aldrig vatten!!!