• Anonym (Vattenn)

Jag dricker aldrig vatten!!!

Är jag ensam om det?

Till frukost dricker jag apelsinjuice, till lunch och middag mjölk eller saft. Till helgen coca cola

alltså jag dricker inte rent vatten, är det skadligt???

hur kan jag börja om det är det?

tycker inte om rent vatten
    inte heller kolsyrat vatten och inte heller vatten med citron

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-21 06:35
    jag väger normalt och äter frukt o grönt o bra mat I övrigt, gillar bara inte vatten, dricker pyttelite vatten ibland, men inte mer än nåt glas I veckan om det inte finns annat att tillgå

varför jag dricker tomma kalorier? för att jag gillar att dricka annat o man bör väll göra det, batter juice o mjölk än inget väll?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-21 06:47
    gillar inte rent vatten
    inte kolsyrat vatten
    inte smaksatt vatten
    inte egensmaksatt vatten, har testat med allt, gurka,citron, apelsin, apple, blåbär, hallon, jordgubb, kiwi osv

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-21 06:47
    dricker inte heller te, kaffe eller alkohol

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-21 06:48
    vad är bäst för mig att dricka utan vatten?

mjölk? färskpressad juice?

• Svar på tråden Jag dricker aldrig vatten!!!
  • sextiotalist
    Fjärilslarv skrev 2014-01-21 14:16:02 följande:
    och jag skrev alt vätskeersättning i inlägg 15. 
    frågor på det?
    Västeersättning innehåller socker och salter, jag hoppar gärna över saltbiten i vattnet (äter heller något salt i stället). Men det jag ville ha fram, det är att det inte är allt för ovanligt att, när kroppen har vätskebrist, att vätskan behöver något som gör att det är lättare för kroppen att ta emot det. Både socker och salt påverkar vattnets förmåga till att tas upp av kroppen.

För övrigt så har jag hört, ej riktigt säker, att rent vatten, dvs destilerat vatten, som bara innehåller H2O, inte är bra för kroppen, tom giftigt.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    sextiotalist skrev 2014-01-21 14:20:28 följande:
    Västeersättning innehåller socker och salter, jag hoppar gärna över saltbiten i vattnet (äter heller något salt i stället). Men det jag ville ha fram, det är att det inte är allt för ovanligt att, när kroppen har vätskebrist, att vätskan behöver något som gör att det är lättare för kroppen att ta emot det. Både socker och salt påverkar vattnets förmåga till att tas upp av kroppen.

För övrigt så har jag hört, ej riktigt säker, att rent vatten, dvs destilerat vatten, som bara innehåller H2O, inte är bra för kroppen, tom giftigt.
    Nej, det stämmer inte. Däremot så saknar det en del av de salter som krävs för att ersätta exempelvis svettningar. Så att enbart dricka destillerat vatten kan innebära att dessa salter inte ersätts.

Så att dricka destillerat vatten är inte farligt, att inte ersätta salter kan vara det.
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • sextiotalist
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2014-01-21 14:27:30 följande:
    Nej, det stämmer inte. Däremot så saknar det en del av de salter som krävs för att ersätta exempelvis svettningar. Så att enbart dricka destillerat vatten kan innebära att dessa salter inte ersätts.

Så att dricka destillerat vatten är inte farligt, att inte ersätta salter kan vara det.
    Ajdå, då hade Falstaff Fakir fel då Flört, skämt åsido, men man kan bli vattenförgiftad. Men just det att innehåller mineraler och socker kan ju påverka vattnets osmotiska egenskaper. Dvs rent vatten är svårare för cellerna att ta upp. Men hur man sedan tillsätter ämnena som gör de egenskaperna är en annan femma.

Jag kräks när jag dricker rent vatten när jag tränat hårt, det är säkert i varje fall.
  • Anonym (water)
    sextiotalist skrev 2014-01-21 14:33:32 följande:
    Ajdå, då hade Falstaff Fakir fel då Flört, skämt åsido, men man kan bli vattenförgiftad. Men just det att innehåller mineraler och socker kan ju påverka vattnets osmotiska egenskaper. Dvs rent vatten är svårare för cellerna att ta upp. Men hur man sedan tillsätter ämnena som gör de egenskaperna är en annan femma.

Jag kräks när jag dricker rent vatten när jag tränat hårt, det är säkert i varje fall.
    man måste dricka runt 7-10L vatten på en gång för att bli vattenförgiftad.. 
    i princip ALLT är giftigt i tillräckligt stor mängd

vanesak
  • Anonym (samma)
    Anonym (water) skrev 2014-01-21 16:34:30 följande:
    man måste dricka runt 7-10L vatten på en gång för att bli vattenförgiftad.. 
    i princip ALLT är giftigt i tillräckligt stor mängd

vanesak
    Kom att tänka på en gammal kompis från tonåren som var hysteriskt rädd för vattenförgiftning. När vi hade varit ute på en joggingtur i solen serverade hon ett varsitt snapsglas med apelsinjuice. Efter att jag hade svept det frågade jag om det gick bra att gå och fylla på det med vatten eftersom jag höll på att dö av törst, men nej, det fick jag inte för det är livsfarligt att dricka för mycket...
  • 5by5

Jag dricker bara iskallt vatten. Ljummet vatten ur plastflaska är nog det vidrigaste jag vet... Hellre låter jag bli att dricka då!

Dricker helst te och har inga problem att låta bli att dricka på hela dagen... Behöver inte ens vätska när jag tränar eller om det är varmt ute. Förstår inte folk som håller på å små dricker hela tiden när de tränar!

• Baby Firefly
    5by5 skrev 2014-01-21 16:42:50 följande:
    Jag dricker bara iskallt vatten. Ljummet vatten ur plastflaska är nog det vidrigaste jag vet... Hellre låter jag bli att dricka då!
    Dricker helst te och har inga problem att låta bli att dricka på hela dagen... Behöver inte ens vätska när jag tränar eller om det är varmt ute. Förstår inte folk som håller på å små dricker hela tiden när de tränar!
    Jag måste dricka när jag tränar, jag blir så törstig att jag får panik om jag inte har vatten i närheten. 
  • Fjärilslarv
    Baby Firefly skrev 2014-01-21 16:53:44 följande:
    Jag måste dricka när jag tränar, jag blir så törstig att jag får panik om jag inte har vatten i närheten. 
    samma här, kan lätt dricka upp innehållet i hela vattenflaskan, 7,5dl under ett träningspass på en timme.
  • gbgumman

Det är säkert inte skadligt men förstår det inte. Jag dricker bara vatten (rent varken smaksatt eller bubbel om det går att slippa.) Brukar säga att jag dricker vatten eller vin. Inte mycket annat. Gillar inte sprit eller öl. Jos kan va gott men äter hellre frukt. Läsk och saft är INTE gott (undantag julmust)

• Baby Firefly
    Fjärilslarv skrev 2014-01-21 17:34:36 följande:
    samma här, kan lätt dricka upp innehållet i hela vattenflaskan, 7,5dl under ett träningspass på en timme.
    Jag brukar dricka en flaska innan passet, en flaska under och en efter. Hmm mitt vattenbehov kanske inte är helt normalt när jag tänker efter. 
Svar på tråden Jag dricker aldrig vatten!!!