• Anonym (Vattenn)

Jag dricker aldrig vatten!!!

Är jag ensam om det?

Till frukost dricker jag apelsinjuice, till lunch och middag mjölk eller saft. Till helgen coca cola

alltså jag dricker inte rent vatten, är det skadligt???

hur kan jag börja om det är det?

tycker inte om rent vatten
    inte heller kolsyrat vatten och inte heller vatten med citron

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-21 06:35
    jag väger normalt och äter frukt o grönt o bra mat I övrigt, gillar bara inte vatten, dricker pyttelite vatten ibland, men inte mer än nåt glas I veckan om det inte finns annat att tillgå

varför jag dricker tomma kalorier? för att jag gillar att dricka annat o man bör väll göra det, batter juice o mjölk än inget väll?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-21 06:47
    gillar inte rent vatten
    inte kolsyrat vatten
    inte smaksatt vatten
    inte egensmaksatt vatten, har testat med allt, gurka,citron, apelsin, apple, blåbär, hallon, jordgubb, kiwi osv

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-21 06:47
    dricker inte heller te, kaffe eller alkohol

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-21 06:48
    vad är bäst för mig att dricka utan vatten?

mjölk? färskpressad juice?

• Svar på tråden Jag dricker aldrig vatten!!!
  • Anonym (Frida)
    Fjärilslarv skrev 2014-01-21 13:51:07 följande:
    saft innehåller väldigt mkt socker/sötningsmedel så nej det är inte alls bra.
    Det finns saft utan socker, exempelvis Fun Light. Sötningsmedel är inte i sig farligt eller dåligt så du kan inte kategoriskt förkasta alla livsmedel med sötningsmedel. 
  • P30
    Fjärilslarv skrev 2014-01-21 13:51:35 följande:
    för att vatten släcker törsten bäst såklart, och för att vi är gjorda av en stor del vatten.

Saft är också gjort av till 90% vatten. Är det ok att dricka det då?

Till TS:
    Du dricker precis vad du vill. Har du ingen vikt- eller kariesproblematik kan du fortsätta att dricka vad du vill.
    Om du har det får du vänja dig vid vattnen, det tar några veckor, sedan kommer det att fungera som för alla andra.

Drick bara inget annat under tiden så vänjer du dig.

Om du gör som du alltid har gjort får du det resultat du alltid fått.
  • Fjärilslarv
    Anonym (.) skrev 2014-01-21 13:56:28 följande:
    Konstig logik. Kroppen får ju i sig vatten oavsett vilken vätska jag dricker. För MIG släcker vatten inte törsten bäst - när jag är törstig är det äppeljuice jag är som mest sugen på och som känns bäst att dricka. Jag dricker som sagt vatten när jag tränar, för att det inte känns helt nyttigt att dricka så mycket juice eftersom jag har viktproblem, men som sagt, annars ser jag inte problemet. Jag har en vän som är smal som en sticka som aldrig dricker vatten heller.

Du är sugen på Äppeljuice ja, men det betyder inte att det är det bästa att dricka. Det är två helt olika saker.
    Anonym (Frida) skrev 2014-01-21 13:58:06 följande:
    Det finns saft utan socker, exempelvis Fun Light. Sötningsmedel är inte i sig farligt eller dåligt så du kan inte kategoriskt förkasta alla livsmedel med sötningsmedel. 
    Ja det skulle väl vara med stevia då som är naturligt vad jag förstår, men varken suckralos eller aspartam är naturligt.
  • Anonym (.)
    Fjärilslarv skrev 2014-01-21 14:03:49 följande:

Du är sugen på Äppeljuice ja, men det betyder inte att det är det bästa att dricka. Det är två helt olika saker.
    Ja det skulle väl vara med stevia då som är naturligt vad jag förstår, men varken suckralos eller aspartam är naturligt.
    Du skrev "släcker törsten bäst", inte "bäst att dricka".
  • sextiotalist

Det enda vatten jag klarar av att dricka är kolsyrat vatten, eller isvatten, dvs det ska vara riktigt kallt. Dricker jag vanligt vatten när jag tränat, så kräks jag, klarar inte av det bara.
    Så tränar jag så blir det ofta juice eller saft, då går det bra att få ner vätskan.

• Fjärilslarv
    Anonym (.) skrev 2014-01-21 14:05:46 följande:
    Du skrev "släcker törsten bäst", inte "bäst att dricka".
    ?
    ja vatten släcker törsten bäst eftersom det är den naturligaste formen av vätska att dricka.
  • Anonym (.)
    Fjärilslarv skrev 2014-01-21 14:08:21 följande:
    ?
    ja vatten släcker törsten bäst eftersom det är den naturligaste formen av vätska att dricka.
    ?

Vad menar du då med "släcker törsten bäst"?
  • Fjärilslarv
    Anonym (.) skrev 2014-01-21 14:08:42 följande:
    ?

Vad menar du då med "släcker törsten bäst"?
    ja om du googlar så kommer du säkert till en massa svar på din fråga.
    Vatten är den naturligaste formen av dryck och det är det som vi till stor del är gjorda av och det är också det som släcker vår törst bäst.
    som sagt google skitbra grej.
  • Anonym (.)
    Fjärilslarv skrev 2014-01-21 14:09:44 följande:
    ja om du googlar så kommer du säkert till en massa svar på din fråga.
    Vatten är den naturligaste formen av dryck och det är det som vi till stor del är gjorda av och det är också det som släcker vår törst bäst.
    som sagt google skitbra grej.
    Eh? Jag frågar DIG vad DU menar. Du dissar ju nämligen min erfarenhet, att äppeljuice är det som släcker min törst bäst, och då undrar jag om vi har olika åsikt om vad "släcker törsten bäst" innebär. Därför frågar jag DIG vad DU menar när DU använder uttrycket.
Svar på tråden Jag dricker aldrig vatten!!!