• Anonym (Vattenn)

Jag dricker aldrig vatten!!!

Är jag ensam om det?

Till frukost dricker jag apelsinjuice, till lunch och middag mjölk eller saft. Till helgen coca cola

alltså jag dricker inte rent vatten, är det skadligt???

hur kan jag börja om det är det?

tycker inte om rent vatten
    inte heller kolsyrat vatten och inte heller vatten med citron

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-21 06:35
    jag väger normalt och äter frukt o grönt o bra mat I övrigt, gillar bara inte vatten, dricker pyttelite vatten ibland, men inte mer än nåt glas I veckan om det inte finns annat att tillgå

varför jag dricker tomma kalorier? för att jag gillar att dricka annat o man bör väll göra det, batter juice o mjölk än inget väll?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-21 06:47
    gillar inte rent vatten
    inte kolsyrat vatten
    inte smaksatt vatten
    inte egensmaksatt vatten, har testat med allt, gurka,citron, apelsin, apple, blåbär, hallon, jordgubb, kiwi osv

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-21 06:47
    dricker inte heller te, kaffe eller alkohol

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-21 06:48
    vad är bäst för mig att dricka utan vatten?

mjölk? färskpressad juice?

• Svar på tråden Jag dricker aldrig vatten!!!
  • Fjärilslarv

Varit uppe sen sju och redan hällt i mig en halv liter vatten ganska precis. strax ska det tas amnosyror och då blir det väl en 2-3 dl till och sen en vattenflaska till träningen som är på 7,5 dl.

• Anonym (Frida)

Jag dricker inte heller vatten, jag dricker saft istället. Köper sån Fun Light eller någon annan typ av lågkaloridryck som jag dricker. Inga onödiga kalorier, däremot kanske det inte är så bra för tänderna men då tuggar jag hellre tuggummi efteråt. Hatar vatten. 

• Anonym (.)

Jag dricker inte heller vatten och inser inte problemet (jo, om man har viktproblem förstås). När jag tränar dricker jag iofs vatten, men det är enda gången.

• Fjärilslarv
    Anonym (.) skrev 2014-01-21 13:26:43 följande:
    Jag dricker inte heller vatten och inser inte problemet (jo, om man har viktproblem förstås). När jag tränar dricker jag iofs vatten, men det är enda gången.
    för att det är vatten man ska ge kroppen när den är törstig alt vätskeersättning.
  • Anonym (Frida)
    Fjärilslarv skrev 2014-01-21 13:43:34 följande:
    för att det är vatten man ska ge kroppen när den är törstig alt vätskeersättning.
    Trams! Det går precis lika bra att dricka saft när man är törstig! 
  • Anonym (.)
    Fjärilslarv skrev 2014-01-21 13:43:34 följande:
    Varför?
  • Fjärilslarv
    Anonym (Frida) skrev 2014-01-21 13:50:11 följande:
    Trams! Det går precis lika bra att dricka saft när man är törstig! 
    saft innehåller väldigt mkt socker/sötningsmedel så nej det är inte alls bra.
  • Fjärilslarv
    Anonym (.) skrev 2014-01-21 13:50:29 följande:
    Varför?
    för att vatten släcker törsten bäst såklart, och för att vi är gjorda av en stor del vatten.
  • Anonym (.)
    Fjärilslarv skrev 2014-01-21 13:51:35 följande:
    för att vatten släcker törsten bäst såklart, och för att vi är gjorda av en stor del vatten.
    Konstig logik. Kroppen får ju i sig vatten oavsett vilken vätska jag dricker. För MIG släcker vatten inte törsten bäst - när jag är törstig är det äppeljuice jag är som mest sugen på och som känns bäst att dricka. Jag dricker som sagt vatten när jag tränar, för att det inte känns helt nyttigt att dricka så mycket juice eftersom jag har viktproblem, men som sagt, annars ser jag inte problemet. Jag har en vän som är smal som en sticka som aldrig dricker vatten heller.
Svar på tråden Jag dricker aldrig vatten!!!