• Anonym (Vattenn)

Jag dricker aldrig vatten!!!

Är jag ensam om det?

Till frukost dricker jag apelsinjuice, till lunch och middag mjölk eller saft. Till helgen coca cola

alltså jag dricker inte rent vatten, är det skadligt???

hur kan jag börja om det är det?

tycker inte om rent vatten
    inte heller kolsyrat vatten och inte heller vatten med citron

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-21 06:35
    jag väger normalt och äter frukt o grönt o bra mat I övrigt, gillar bara inte vatten, dricker pyttelite vatten ibland, men inte mer än nåt glas I veckan om det inte finns annat att tillgå

varför jag dricker tomma kalorier? för att jag gillar att dricka annat o man bör väll göra det, batter juice o mjölk än inget väll?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-21 06:47
    gillar inte rent vatten
    inte kolsyrat vatten
    inte smaksatt vatten
    inte egensmaksatt vatten, har testat med allt, gurka,citron, apelsin, apple, blåbär, hallon, jordgubb, kiwi osv

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-21 06:47
    dricker inte heller te, kaffe eller alkohol

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-21 06:48
    vad är bäst för mig att dricka utan vatten?

mjölk? färskpressad juice?

• Svar på tråden Jag dricker aldrig vatten!!!
  • gbgumman

Ok kaffe och te dricker jag men då ser jag det inte som törstsläckande utan uppiggande eller värmande.

• 5by5
    Baby Firefly skrev 2014-01-21 16:53:44 följande:
    Jag måste dricka när jag tränar, jag blir så törstig att jag får panik om jag inte har vatten i närheten. 
    Om jag springer en mil behöver jag ett glas vatten efteråt. Annars räcker det med en klunk ur kranen efter uppvärmningen. Dricker iofs gainer efteråt... Men jag är inte törstig.
  • Anonym (ts igen)

Hej alla o tack för alla svar o funderingar

För några år sen tränade jag en sport på elitnivå, inte ens då drack jag mycket vatten, tvingade I mig för att "alla andra" gjorde det, men drack mest juice

är hälsosam I övrigt

Dricker inte vatten för att jag gillar det helt enkelt inte

känns som  man dricker något onödigt, Inga vitaminer eller nåt I,

dessutom blir jag ofta orolig I magen av att bara dricka rent vatten, bubblig o liksom hungerkänslor

så om jag får I mig vätska I hälsosamma frukter, grönsaker, smoothies o juicer o bra mat, så kommer jag inte skada kroppen av att inte få I mig mer än 1 glas rent vatten/vecka I snitt?

har testat allt, smaksatt vatten, bubbligt vatten, dyrt lyxvatten I hälsokällvatten o snygga flaskor, allt, haha

• Anonym (ts igen)

"sluta pip o hall I dig vatten" haha

jag piper inte, undrar bara för jag har funderat på detta länge

men tanker inte börja tvinga I mig vatten om det inte skulle göra min kropp någon mer nytta eller om jag blir sjuk utan...

• Anonym (...)

Jag dricker bara vatten och kaffe. Aldrig något annat är ju rena sockerkällan..

• 5by5
    Anonym (ts igen) skrev 2014-01-22 03:02:08 följande:

"sluta pip o hall I dig vatten" haha

jag piper inte, undrar bara för jag har funderat på detta länge

men tanker inte börja tvinga I mig vatten om det inte skulle göra min kropp någon mer nytta eller om jag blir sjuk utan...

Klart du inte blir sjuk om du inte dricker rent vatten! All dryck innehåller ju vatten så du dår ju i dig vätska och det är ju det viktiga!

Dock är juice inte nyttigt, men vad gör det...
  • Mandel

Går det inte att vänja sig vid vatten tror du? Om du ger det tid?

Maken drack aldrig vatten förr. Det var 1liter mjölk eller juice till maten, men när jag sa att jag vägrar bära hem 15kg extra i veckan bara för att han inte kan dricka vatten vi har i kranen så får han köpa det själv.
    Då blev det helt plötsligt jobbigare att dricka mjölk/jucie

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Mamori

Vet inte om någon redan har nämnt detta men du kan byta ut allt vatten mot rooiboste utan att det påverkar dig negativt alls, det är bara positivt. Testa det.

• Fjärilslarv
    Baby Firefly skrev 2014-01-21 18:05:24 följande:
    Jag brukar dricka en flaska innan passet, en flaska under och en efter. Hmm mitt vattenbehov kanske inte är helt normalt när jag tänker efter. 
    hehe oj det var mer än mig!
    Jag tränar alltid innan lunch.
    En bra dag har jag fått i mig ett stort glas (5dl) på förmiddagen, och så 7,5dl till träningen ibland mer, och så två stora glas under eftermiddagen och kvällen. Det är mitt plugg- glas som jag har på mitt skrivbord =).
  • Anonym (Tänderna)

För din kropps skull spelar det ingen roll i hur du får i dig vätska. Mjölk ger ju mkt bra saker utöver, kalcium och vitaminer. Du är ju inte överviktig heller. Däremot så borde du vara rädd om dina tänder. Det är JÄTTEDÅLIGT för tänderna!!!!

Vatten är inte gott, men en vanesak. Jag har vant mig och  tycker vatten numera är jättebra att dricka. Jag är ju vuxen och ansvaret är ju mitt. Precis som du. Så drick vatten så slipper du 100 lagningar, tänder som ramlar ut och rotfyllningar som går sönder, kronor som lossnar.....och det får du betala dyrt för.

• Anonym (ts igen 2)

ts igen här,hej
    Jag är som sagt normalviktig och trots att jag aldrig dricker vatten, bara juice o läsk o mjölk så har jag ALDRIG haft ett enda HÅL I tanden : D så inget av vikt, tand o hälsoproblem har jag, har inte heller varit förkyld på 8 år (!!) eller magsjuk eller sjuk alls...

• Anonym (ts igen 2)

roiboste? är det te? jag gillar inte te... tack för era kommentarer : )

• Anonym (ts igen 2)

jag dricker inte vatten, te, kaffe, öl eller annan alkohol

men jag dricker färskpressad o koncentrerad juice, mjölk o läsk o varm choklad

• Anonym (ts igen 2)

finns det nåt annat än det jag skrev ovanför denna kommentar, som man kan dricka som jag glömt bort att man kan dricka? hehe

Svar på tråden Jag dricker aldrig vatten!!!