• Cyanea

IVF under 2014

Hej alla härliga människor!

Jag hoppas att den här tråden kan vara ett ställe att ventilera med- och motgångar, peppa och stötta, eller bara skriva av sig om ofrivillig barnlöshet, utredning och vägen mot IVF. Vi är många i samma båt.

Skriv gärna och berätta om dig själv och var du/ni är i processen :) 

• Svar på tråden IVF under 2014
  • jaj13
    zinnia skrev 2014-03-16 17:27:59 följande:
    Ok... Vad tror din man? Är han hoppfull? Jag vill ju tjuvtesta på fredag men min man är inte helt övertygad ännu.. ;)

Jo, han är väldigt hoppfull. Så han tycker att vi gott kan vänta..
  • jaj13
    zinnia skrev 2014-03-16 17:27:59 följande:
    Ok... Vad tror din man? Är han hoppfull? Jag vill ju tjuvtesta på fredag men min man är inte helt övertygad ännu.. ;)

Fredag är du på RD11? Jag ska ju inte säga något som testade på dag 8 men det är ju tidigt så man får ju inte bli för ledsen om det inte visar något. Har du ett 2,3-dagars eller blasto?
  • zinnia
    jaj13 skrev 2014-03-16 17:56:12 följande:

Fredag är du på RD11? Jag ska ju inte säga något som testade på dag 8 men det är ju tidigt så man får ju inte bli för ledsen om det inte visar något. Har du ett 2,3-dagars eller blasto?
    Precis, RD11. Det var ett 3-dagars som sattes in. Nej men kommer nog bli lite ledsen ändå om det inte är något...

Men jag tänker att det kan vara bra att veta om det har fungerat så långt att det försökt fästa och då producera hcg eller om det inte varit något alls? Så kan ju inte bara vara dåligt att testa tidigt. Iofs kanske det inte gör till eller från. Ett misslyckande är väl ett misslyckande oavsett när i processen det inte fungerar. Jag försöker tänka positivt men idag har jag haft en sådan otroligt deppig dag (trots att solen sken så fint!) så jag kan inte tro att jag skulle lyckas på första IVF-försöket. 

Min man är dock också väldigt hoppfull. Tur det!
  • Supers
    LivLev skrev 2014-03-16 17:50:19 följande:
    Supers: jag hoppas det ska gå för er med, har ni några barn? det kanske inte är någon tröst men efter jag fick mitt första utomkveds och minus en äggledare så fick jag min son, men det tog många år. Känns skumt å nervöst att börja med ivf men hoppet e sista som överger en men vi har några år kvar sen får vi inte göra ivf. Så sista chansen för oss. Hoppas så att ni ska lyckas!

Nä inga barn tyvärr. Har även endometrios. .. ja vi får verkligen hoppas :)
  • Heidi82

Supers: Jag ser att även du har endo. Jag har 2 misslyckade IVFer bakom mig och har just börjat med enantonbehandling, tanken är att jag ska vara nedreglerad en längre tid för att öka chanserna inför nästa IVF. Får jag vara nyfiken och fråga om du oxå gått på endobehandling innan IVF försöken?

• Supers
    Heidi82 skrev 2014-03-16 18:53:30 följande:
    Supers: Jag ser att även du har endo. Jag har 2 misslyckade IVFer bakom mig och har just börjat med enantonbehandling, tanken är att jag ska vara nedreglerad en längre tid för att öka chanserna inför nästa IVF. Får jag vara nyfiken och fråga om du oxå gått på endobehandling innan IVF försöken?

Nope ingenting..opererades för en cysta och då sa läkarna att jag har endometrios. ..lider inte så mkt utav det..men har förstått att det kan va en bidragande orsak. Har inte blivit utredd alls..

Nu vill jag prata med läkarn innan nästa ev försök...kolla sködkörteln osv. Har problem att gå net i vikt trots hård träning och bra kost..så misstänker att sköldkörteln spökar.
  • Heidi82

Supers: Jag hade samma problem som du. Var aldrig hungrig och gick inte ner i vikt trots att jag tränade och åt nyttigt. Fick sedan reda på att jag har underfunktion i sköldkörteln, tar sedan dess levaxin och mådde genast mycket bättre.

Det är tydligen vanligt med sköldkörtelproblem hos endopatienter. Ett tips är att göra längre nedreglering än normalt, det brukar gynna chanserna för dom ned endo.

• Supers
    Heidi82 skrev 2014-03-16 19:20:39 följande:
    Supers: Jag hade samma problem som du. Var aldrig hungrig och gick inte ner i vikt trots att jag tränade och åt nyttigt. Fick sedan reda på att jag har underfunktion i sköldkörteln, tar sedan dess levaxin och mådde genast mycket bättre.

Det är tydligen vanligt med sköldkörtelproblem hos endopatienter. Ett tips är att göra längre nedreglering än normalt, det brukar gynna chanserna för dom ned endo.

Ja det är jy märkligt att man inte kollar upp sånt innan ivfen...men visst vi hade ju kunnat be om att bli mer undersökta men o andra sidan visste man ju inte vaf som är felet...o man litar ju på att läkarna ska "veta" . Nåja..får ta det nu och hoppas på att processen inte blir allt för lång. ...
Svar på tråden IVF under 2014