• Cyanea

IVF under 2014

Hej alla härliga människor!

Jag hoppas att den här tråden kan vara ett ställe att ventilera med- och motgångar, peppa och stötta, eller bara skriva av sig om ofrivillig barnlöshet, utredning och vägen mot IVF. Vi är många i samma båt.

Skriv gärna och berätta om dig själv och var du/ni är i processen :) 

• Svar på tråden IVF under 2014
  • Maria678
    Heidi82 skrev 2014-03-17 08:56:20 följande:

Maria678: Min läkare menade att 3 mån sas ge bäst resultat men att vi inte visste om det var hos mig problemet låg eller hos min partner(dåligt spermiogram). Vid första IVFn körde vi 4 v nedreglering med enanton. Fick bara ut 5 äggceller efter det, vissserligen alla befruktade men inte så bra kvalla. Sen ville min läkare prova korta metoden men den funkade inte heller.

Vid senaste misslyckandet ringde jag till henne och sa att nu måste vi få bort min endo. Tydliven har jag även dålig äggkvalitet pga endon... När ska du sätta igång?

Åh, det låter som ni haft det jobbigt, speciellt att inte veta vad felet är.. På oss har de inte hittat något fel, har dock lite endo och är tjock. Kämpar med vikten varje dag! Imorgon ska vi på första mötet med fertilitetscentrum. Hoppas att jag inte ska behöva tjata om extra lång nedreglering.. Läste nåt om att tre månader var för lite för att bli av med den "giftiga" slemhinnan som vi med endo har. Sahlgrenska var det som skrev så men det verkar finnas många olika skolor gällande det. Kommer iaf vägra kort nedreglering. Håller tummarna för er!
  • Supers

Idag verkar mensen va på väg. ..kom mer blod och har satans kramp i magen :/ Kan den bara köra igång ordentligt nu så jag slipper vänta. Bläää!!

• linnea83

Blir till att åka upp på vul i Göteborg och Nordic en dag tidigare än planerat då jag fått jätteont i magen denna runda =(.Hoppas att allt ser bra ut men är orolig..
    Sprutdag 6 idag..La till orgalutranen igår..
    Kram till er alla finingar!

• Primolut88

Nu har jag i alla fall fått en indikation på att sprayen funkar för nu har mensen kommit så nu hoppas vi på att blodprovet som ska tas den 31:a visar att den verkligen har funkat

• zinnia
    Supers skrev 2014-03-18 06:18:44 följande:
    Idag verkar mensen va på väg. ..kom mer blod och har satans kramp i magen :/ Kan den bara köra igång ordentligt nu så jag slipper vänta. Bläää!!

Åh nej.. mer blod alltså.. Usch vad tråkigt. Kram til dig..
  • Starshaped

Ny här på sidan, och i IVF världen : )... Och är därför lite lost på alla era förkortningar! Någon som kan ge mig en snabbkurs? Vi ska på sk "nybesök" på Huddinge i slutet på mars för "bedömning" för IVF. Är överviktig (BMI 31) och har PCO, sambon har de inte hittat nåt fel på. Vi är 35 och 33 år. Någon här som är ungefär där vi är? Dvs rookies :)

• Maria678
    Starshaped skrev 2014-03-18 17:59:33 följande:
    Ny här på sidan, och i IVF världen : )... Och är därför lite lost på alla era förkortningar! Någon som kan ge mig en snabbkurs? Vi ska på sk "nybesök" på Huddinge i slutet på mars för "bedömning" för IVF. Är överviktig (BMI 31) och har PCO, sambon har de inte hittat nåt fel på. Vi är 35 och 33 år. Någon här som är ungefär där vi är? Dvs rookies :)
    Haha precis vad jag satt och tänkte, är också lite rookie och försöker läsa och förstå så mycket det bara går! Vi var på vårt första möte för IVF idag faktiskt. De sa inte så mycket, kollade att allt var okej, gjorde ett VUL som jag nu vet är ett vaginalt ultraljud. Fick en genomgång av hur nässpray och sprutor ska tas och skickades hem för att sätta igång i maj istället. Är också överviktig och måste ner till BMI 32 så det är ca 8 kg tills jag når det målet. Har endometrios men en massa ägg trots hög ålder så det är ju nåt bra i eländet. Hoppas att det går bra för er när det blir er tur!
  • trina

Jag har också pco men har väldigt känsliga äggstockar. Blir väldigt lätt stimulerad och har gått på 62,5IE och har redan fem ägg pågång. Så på måndag blir det antagligen äggplock. Första IVF försöket, nervös till tusen!

• Supers
    zinnia skrev 2014-03-18 17:53:15 följande:
    Åh nej.. mer blod alltså.. Usch vad tråkigt. Kram til dig..

Nu tanta här...trist men orkar inte va ledsen...bara börja om på nytt. Ska ringa sahlgrenska på torsdag så får vi se vad det blir.

Kramis
  • Heidi82

Maria678: Lycka till på mötet hos läkaren. Jag blev ju informerad vid första mötet att minst 3 mndr nedreglering är det bästa om man har endo. Men inte alla behöver så lång nedreglering så vi chansade. Men ångrar det bittert idag. Well, well, det är lätt att vara efterklok!

Svar på tråden IVF under 2014