• Cyanea

IVF under 2014

Hej alla härliga människor!

Jag hoppas att den här tråden kan vara ett ställe att ventilera med- och motgångar, peppa och stötta, eller bara skriva av sig om ofrivillig barnlöshet, utredning och vägen mot IVF. Vi är många i samma båt.

Skriv gärna och berätta om dig själv och var du/ni är i processen :) 

• Svar på tråden IVF under 2014
  • LivLev

Kikar in å hoppas jag får vara med, vi är precis i startgroparna. Vi har anmält oss för ivf. Jag har inga äggledare kvar efter tre utomkveds, vi har en son på fem år men vi önskar ett syskon. Vi är 37 o 38 år. Vi börja med ivf innan vi fick vår son 08 men då blev jag spontant gravid men sen har det bara blivit utomkveds, efter två utomkveds under 2013 så tog man bort sista äggledarn. Så nu blir det ivf. Är ni alla längre fram i ivf:en?

• Moolie
    LivLev skrev 2014-03-16 15:22:07 följande:
    Kikar in å hoppas jag får vara med, vi är precis i startgroparna. Vi har anmält oss för ivf. Jag har inga äggledare kvar efter tre utomkveds, vi har en son på fem år men vi önskar ett syskon. Vi är 37 o 38 år. Vi börja med ivf innan vi fick vår son 08 men då blev jag spontant gravid men sen har det bara blivit utomkveds, efter två utomkveds under 2013 så tog man bort sista äggledarn. Så nu blir det ivf. Är ni alla längre fram i ivf:en?

Vissa av oss har fått tidiga missfall. Andra lite senare. Men här är ganska många som ligger inne med plus! :) Välkommen hit! :)
  • zinnia
    Supers skrev 2014-03-16 11:46:30 följande:
    Jaj13: Ja eller hur..fy det är så orättvist :(
    Börja om från början igen med alla mediciner känns inte så upplyftande ......
    Usch fy o blä :/
    Och till dig jaj13:

Vad tråkigt att höra om er båda..... :(   Jag funderar också på det, om det inte skulle gå (RD 5 just nu), vad jobbigt att börja om. Men man klarar ju det också. Nästa gång blir er tur!!!!! Hjärta
  • jaj13
    zinnia skrev 2014-03-16 15:55:29 följande:
    Kom på att jag är på RD6 idag. Lite helgförvirrad!

Tack, jag vet inget ännu dock. Tror bara inte att det är något då jag känner mig totalt ogravid :( Testade iofs svagt positivt RD 8 men kan inte tro att det är något att lita på:/. Vi får se. Vår TD är på söndag. Ska ta digitalt då. Men det är ju bara att "sörja" och gå vidare. Tack för din omtanke och lycka till med ditt ruvande. Kram
  • zinnia
    jaj13 skrev 2014-03-16 16:02:54 följande:

Tack, jag vet inget ännu dock. Tror bara inte att det är något då jag känner mig totalt ogravid :( Testade iofs svagt positivt RD 8 men kan inte tro att det är något att lita på:/. Vi får se. Vår TD är på söndag. Ska ta digitalt då. Men det är ju bara att "sörja" och gå vidare. Tack för din omtanke och lycka till med ditt ruvande. Kram
    Jag kommer ihåg att du testade svagt positivt men fick för mig att du hade testat igen. Åh, att du orkar stå emot att testa. Men jag förstår, det känns väl skönare att bara vänta och se vad som händer. Men då kan vi väl hoppas lite grand ändå...? 
  • jaj13
    zinnia skrev 2014-03-16 16:09:45 följande:
    Jag kommer ihåg att du testade svagt positivt men fick för mig att du hade testat igen. Åh, att du orkar stå emot att testa. Men jag förstår, det känns väl skönare att bara vänta och se vad som händer. Men då kan vi väl hoppas lite grand ändå...? 

Mjo, jag försöker. Men det är svårt. Känner verkligen mig som precis innan mens. Har fått mf tidigare så det gör nog sitt också.. Min man stoppar mig fråm att testa. Jag skulle tänka mig göra ett om dan;)
  • Supers
    LivLev skrev 2014-03-16 15:22:07 följande:

Hej,

1 utomkveds ( minus 1 äggledare) 3 misslyckade ivf försök varav 1 stimulerat och 2 FET..sista precis nu. ...så vi börjar väl om på nytt igen. .

Hoppas allt går fint för er.
  • zinnia
    jaj13 skrev 2014-03-16 16:50:20 följande:

Mjo, jag försöker. Men det är svårt. Känner verkligen mig som precis innan mens. Har fått mf tidigare så det gör nog sitt också.. Min man stoppar mig fråm att testa. Jag skulle tänka mig göra ett om dan;)
    Ok... Vad tror din man? Är han hoppfull? Jag vill ju tjuvtesta på fredag men min man är inte helt övertygad ännu.. ;)
  • LivLev

Supers: jag hoppas det ska gå för er med, har ni några barn? det kanske inte är någon tröst men efter jag fick mitt första utomkveds och minus en äggledare så fick jag min son, men det tog många år. Känns skumt å nervöst att börja med ivf men hoppet e sista som överger en men vi har några år kvar sen får vi inte göra ivf. Så sista chansen för oss. Hoppas så att ni ska lyckas!

Svar på tråden IVF under 2014