• Cyanea

IVF under 2014

Hej alla härliga människor!

Jag hoppas att den här tråden kan vara ett ställe att ventilera med- och motgångar, peppa och stötta, eller bara skriva av sig om ofrivillig barnlöshet, utredning och vägen mot IVF. Vi är många i samma båt.

Skriv gärna och berätta om dig själv och var du/ni är i processen :) 

• Svar på tråden IVF under 2014
  • hemljuvahem

Usch börjar må illa av sprutorna, inte så illa att jag kräks men har svårt att äta frukost. Jag som älskar frukost!

• PlinaB77
    Supers skrev 2014-03-21 08:29:45 följande:

Nä dom hade inga tider innan dess..så nedregleringen blir ev lite längre och börjar ev v 18. Man kan som inte planera ngt när man är i ivf svängen..visst är det värt det om man äntligen får sin lilla bebis..men usch vill inte vänta så länge :/
    Förstår att du känner dig uppgiven...mman vill köra på direkt men psyket ska ju orka oxå. Är så glad att jag har min sambo även om han kanske inte förstår till 100 % hur en känner. .

Lycka till idag. Kram kram
    Så jobbigt och väldigt frustrerande för er! Jo, visst är det säkert värt allt när man får sitt lilla knyte! 
    Men jag har inte gett upp hoppet, fast det känns hopplöst ibland! Men drivet har jag och lyckas ladda om med ny energi varje gång!  
    Jag har en underbar man och vi har även varit väldigt öppna med vår process och får otroligt mycket stöttning. Inga konstiga frågor som dyker upp så att det kan bli jobbiga situationer! Så det känns skönt! 
    Hoppas du orkar ta till vara på tiden och ladda med massa positiv energi nu inför kommande process!
    Lyckast till {#emotions_dlg.flower}
  • PlinaB77
    hemljuvahem skrev 2014-03-21 09:10:49 följande:
    Usch börjar må illa av sprutorna, inte så illa att jag kräks men har svårt att äta frukost. Jag som älskar frukost!
    Usch så jobbigt! Hoppas det lugnade sig för dig och att det bara var en en gångs händelse!!
  • PlinaB77
    Har kommit hem från koll inför FET! Allt såg så bra så bra ut...som det alltid gör! Bröt ihop liten skvätt hos läkaren, hon är så bra! Det är väldigt frustrerande när det inte vill funka, så då kom tårarna! 
    Men nu känns det lite bättre igen! 
    Sak ta Ovitrelle-sprutan ikväll kl 21.00 och sedan blir det FET nästa fredag, 28/3, med den 6 dagars blastocyst.
    Har inte bestämt mig ännu om jag ska ta Lutinuset. Gjorde ju på naturlig cykel förra gången. Läkaren sa att vi fick avgöra det själva. Har hämtat ur det i alla fall på apoteket om vi bestämmer oss för att addera det i processen. 
  • hemljuvahem

Har varit på VUL nu och det hade inte ökat på så värst. I ena äggstocken fanns bara 1äggblåsa på 11mm och i andra en på 10 och en på 11 (samt en massa mindre) Dem fick höja mig ytterligare på Menopuren till 225 MEN eftersom jag har högt AMH så var dem lite osäkra på ifall jag skulle bli överstimulerad. Borde jag inte redan visa många större äggblåsor då?

Är så orolig att behöva avbryta det hela :(

• sikcim

PlinaB77 läste att du hade gjort flera FET. Vi ska snart göra vårt första FET och blev lite nyfiken på det du skrev om Lutinusen, att ni fick avgöra själva om ni skulle ta det. Vet ju att de är ganska jobbiga att hålla med, med både biverkningar och kladd, men finns det flera nackdelar med dem menar du? Eller brukar man egentligen bara ta dem vid färskförsök? Blev bara lite undrande :) Hoppas nu lyckas den här gången, förstår verkligen din känslomässiga bergodalbana!

• Bebisfabriken

Idag började jag med nässprayen, tänkte att 9 och 21 är tiden som passar bäst. Någon som vet hur exakt man måste vara??

• ET86

Någon mer än jag som tycker att sprutorna gör ondare blir segare att ta för varje dag som ska tas?

Huvudvärk som övergår till illamående (de står ju under biverkningar) tänkte kolla om nån mer har känt av de? (Är på sprutdag 9 idag)

• hemljuvahem
    ET86 skrev 2014-03-22 22:19:52 följande:
    Någon mer än jag som tycker att sprutorna gör ondare blir segare att ta för varje dag som ska tas?
    Huvudvärk som övergår till illamående (de står ju under biverkningar) tänkte kolla om nån mer har känt av de? (Är på sprutdag 9 idag)
    Jag känner så absolut!
  • ET86
    hemljuvahem skrev 2014-03-22 22:25:08 följande:
    Jag känner så absolut!
    Känner du lika med sprutorna eller "bara" huvudvärk & illamående?

Då är man inte ensam iaf.
Svar på tråden IVF under 2014