• Cyanea

IVF under 2014

Hej alla härliga människor!

Jag hoppas att den här tråden kan vara ett ställe att ventilera med- och motgångar, peppa och stötta, eller bara skriva av sig om ofrivillig barnlöshet, utredning och vägen mot IVF. Vi är många i samma båt.

Skriv gärna och berätta om dig själv och var du/ni är i processen :) 

• Svar på tråden IVF under 2014
  • hemljuvahem
    hemljuvahem skrev 2014-03-22 22:25:08 följande:
    Jag känner så absolut!
    Känner så med allt; Att sprutorna känns segare samt huvudvärken och illamåendet.
    Vet inte om det var lättare att ta sprutorna i början för det var lite spännande och "nyhetens behag"

Nu undrar jag mest om det händer något i mina nedre regioner... imorgon får man veta
  • ET86
    hemljuvahem skrev 2014-03-23 09:44:36 följande:
    Känner så med allt; Att sprutorna känns segare samt huvudvärken och illamåendet.
    Vet inte om det var lättare att ta sprutorna i början för det var lite spännande och "nyhetens behag"

Nu undrar jag mest om det händer något i mina nedre regioner... imorgon får man veta
    Skönt att veta att man inte är ensam om de då :) de kanske är att man blivit mer känslig eller att man är mer försiktig.

Ska också iväg och kika hur de ser ut imorgon. Lycka till!
  • Tiana

Håller tummarna för alla er som är igång! Och är lite avis samtidigt Flört

• Moolie

Missfall... 9+3. Gjorde fruktansvärt ont. Satt och skrek på toaletten...

Nya tag efter semestern!

Lycka till och kram på er alla!!

• BinniBoo

Hej
    Det börjar närma sig mitt första IVF. Nån utredning behövde jag inte då jag inte har några äggledare pga en kraftig inflammation efter en kopparspiral så var tvungen att operera bort bägge två när jag var 20 år. Så det har varit väldigt jobbigt och är fortfarande då sjukhuset som tog ut spiralen inte kollade varför jag hade ont av den. Det hade enligt utredning räckt med ett test så hade dom sett att jag hade en inflammation och gett mig antibiotika så skulle allt vara bra sen. Men så blev det tyvärr inte så nu kan jag bara bli gravid genom ivf.

Vi började resan i början av september 2013 då vi kontaktade gyn för remiss. Fick komma dit i slutet av september men fick då bara träffa en barnmorska som tog prover på mig. Skulle sen få en tid till en läkare och dit fick vi inte komma förrän i början av november. Det läkarbesöket tog bara 5 minuter inklusive gynundersökning då det inte finns något att utreda då det är klart varför jag inte kan bli gravid. I början av december hade jag fortfarande inte fått nån bekräftelse från Sahlgrenska att de fått min remiss så jag ringde dit och de hade inte fått den så fick ringa gynmottgningen jag varit på och då hade läkaren precis skickat den!! Jag vart ganska så förbannad att det ska ta en läkare en månad att skriva en remiss när vi var klara på 5 minuter kunde han ju skrivit remissen under de resterande 25 minuterna vi hade tid, eller i alla fall samma vecka kan man ju tycka! Så där förlorade vi en månads väntetid på ingenting.. surt.

Var på nybesök på Sahlgrenska nu i tisdags. Både läkaren och praktkanten var helt fascinerade och diskuterade mina ägg länge under ultraljudet. Och jag låg där och fattade ingenting men till slut så släppte dom läkartermer och förklarade på vanlig svenska :) Jag hade tydligen riktigt bra äggproduktion. Högt över det normala. Det kanske förklarar varför jag har såna kraftiga känningar i äggstockarna och brösten några dagar per månad. Så det bestämdes att jag ska köra den korta programmet med låg dos så jag slipper nässprayen i alla fall. Ska dra igång med sprutorna när mensen i maj kommer, runt den 21:a. Känns som en evighet tills dess dock :/

(¯`°?.¸ ♥ Alexander 080219 ♥¸.?°´¯)
  • Starshaped
    Moolie skrev 2014-03-23 17:18:33 följande:
    Missfall... 9+3. Gjorde fruktansvärt ont. Satt och skrek på toaletten... Nya tag efter semestern! Lycka till och kram på er alla!!

*Styrkekramar!*
  • Starshaped
    BinniBoo skrev 2014-03-23 17:40:58 följande:
    Hej Det börjar närma sig mitt första IVF. Nån utredning behövde jag inte då jag inte har några äggledare pga en kraftig inflammation efter en kopparspiral så var tvungen att operera bort bägge två när jag var 20 år. Så det har varit väldigt jobbigt och är fortfarande då sjukhuset som tog ut spiralen inte kollade varför jag hade ont av den. Det hade enligt utredning räckt med ett test så hade dom sett att jag hade en inflammation och gett mig antibiotika så skulle allt vara bra sen. Men så blev det tyvärr inte så nu kan jag bara bli gravid genom ivf. Vi började resan i början av september 2013 då vi kontaktade gyn för remiss. Fick komma dit i slutet av september men fick då bara träffa en barnmorska som tog prover på mig. Skulle sen få en tid till en läkare och dit fick vi inte komma förrän i början av november. Det läkarbesöket tog bara 5 minuter inklusive gynundersökning då det inte finns något att utreda då det är klart varför jag inte kan bli gravid. I början av december hade jag fortfarande inte fått nån bekräftelse från Sahlgrenska att de fått min remiss så jag ringde dit och de hade inte fått den så fick ringa gynmottgningen jag varit på och då hade läkaren precis skickat den!! Jag vart ganska så förbannad att det ska ta en läkare en månad att skriva en remiss när vi var klara på 5 minuter kunde han ju skrivit remissen under de resterande 25 minuterna vi hade tid, eller i alla fall samma vecka kan man ju tycka! Så där förlorade vi en månads väntetid på ingenting.. surt. Var på nybesök på Sahlgrenska nu i tisdags. Både läkaren och praktkanten var helt fascinerade och diskuterade mina ägg länge under ultraljudet. Och jag låg där och fattade ingenting men till slut så släppte dom läkartermer och förklarade på vanlig svenska :) Jag hade tydligen riktigt bra äggproduktion. Högt över det normala. Det kanske förklarar varför jag har såna kraftiga känningar i äggstockarna och brösten några dagar per månad. Så det bestämdes att jag ska köra den korta programmet med låg dos så jag slipper nässprayen i alla fall. Ska dra igång med sprutorna när mensen i maj kommer, runt den 21:a. Känns som en evighet tills dess dock :/
    (¯`°?.¸ ♥ Alexander 080219 ♥¸.?°´¯)

Spännande! Vi ska på nybesök nästa måndag.. Är nervös som tusan! :)
  • Moolie
    Starshaped skrev 2014-03-23 18:39:04 följande:
    *Styrkekramar!*

<3
  • ET86
    Moolie skrev 2014-03-23 17:18:33 följande:

Missfall... 9+3. Gjorde fruktansvärt ont. Satt och skrek på toaletten...

Nya tag efter semestern!

Lycka till och kram på er alla!!

:(

Skickar en stor styrkekram.
Svar på tråden IVF under 2014