• Cyanea

IVF under 2014

Hej alla härliga människor!

Jag hoppas att den här tråden kan vara ett ställe att ventilera med- och motgångar, peppa och stötta, eller bara skriva av sig om ofrivillig barnlöshet, utredning och vägen mot IVF. Vi är många i samma båt.

Skriv gärna och berätta om dig själv och var du/ni är i processen :) 

• Svar på tråden IVF under 2014
  • Supers
    zinnia skrev 2014-03-24 21:10:47 följande:
    Det går fortfarande bra hoppas jag... Jag testade igen idag RD14 starkare positivt idag. :)

Då får man säga Grattis :) Plus idag då eller ;)?
  • Moolie
    Det går fortfarande bra hoppas jag... Jag testade igen idag RD14 starkare positivt idag. :)

För tusan gubbar!! Jag missade denna!!

Grattis!!! :D
  • PlinaB77
    Åh va roligt!!! Grattis Zinnia {#emotions_dlg.flower}
  • PlinaB77

En annan sak med USA och progesteronet är ju att mycket av sjukvården i USA är sponsrade av läkemedlesbranchen och VILL att patienterna ska ta medicinerna för att de tjänar på det! Vilket kanske är bra att ha i åtanke. Mycket av vår sjukvård har ju sneglat på USA och deras forskning, men det börjar komma mer och mer studie i Sverige med som kanske kan ge en mer nyanserad bild. Inte sagt att vi kanske inte behöver extra progesteron. Men med tanke på att en del kliniker inte ger progesteron per automatik, så kanske det kommer mer Svensk forskning på det hela. 

• linnea83
    hemljuvahem skrev 2014-03-24 13:27:57 följande:

Jahapp då har man brölat så det räcker och blir över.

Fick avbryta min behandling då mina blåsor inte växt till sig nog. Shit vilken smäll i ansikte även om jag visste det innerst inne.

Så får jag blöda 2ggr innan jag kan börja om med högre dos men sköterskan tyckte det var bra för då kunde jag gå ner ytterligare ett par kg! Precis vad jag behövde höra där och då....maaaaaah

Nej vad tråkigt! Kram på dig!
  • Moolie
    linnea83 skrev 2014-03-25 08:45:33 följande:
    Usch!!!STOR KRAM!!!

Tack!! Kram!!
    linnea83 skrev 2014-03-25 08:47:44 följande:
    Ja upp och ner går det i denna världen..

igår var vårt äggplock som resulterade i 8 ägg..ET blir på onsdag =).

Grattis!! Heja heja! :D lycka till!!
  • zinnia
    linnea83 skrev 2014-03-25 08:47:44 följande:
    Ja upp och ner går det i denna världen..
    igår var vårt äggplock som resulterade i 8 ägg..ET blir på onsdag =).
    Grattis linnea!!! Härligt med så många ägg. Hoppas många blir befruktade. Spännande!! 
Svar på tråden IVF under 2014