• Cyanea

IVF under 2014

Hej alla härliga människor!

Jag hoppas att den här tråden kan vara ett ställe att ventilera med- och motgångar, peppa och stötta, eller bara skriva av sig om ofrivillig barnlöshet, utredning och vägen mot IVF. Vi är många i samma båt.

Skriv gärna och berätta om dig själv och var du/ni är i processen :) 

• Svar på tråden IVF under 2014
  • PlinaB77

Moolie- så bra att du kan va lite ledig nu! Hoppas solen får skina på er riktigt mycket nu och i påsk!

Zinnie-hur går det för dig?

• Moolie
    zinnia skrev 2014-03-24 19:04:18 följande:
    Så lurigt när klinikerna gör olika.. En sak jag funderat på är hur de verkar göra på många kliniker i USA, att de ger progesteron flera veckor. För att kroppen tar över den fulla progesteron-produktionen i typ v. 10?! 

Ja, jag läste det i gravid-appen! Att kroppen börjar producera extra progresteron v9-10! Otroligt konstigt att man slutar så tidigt!!
  • Supers
    hemljuvahem skrev 2014-03-24 13:27:57 följande:
    Jahapp då har man brölat så det räcker och blir över.Fick avbryta min behandling då mina blåsor inte växt till sig nog. Shit vilken smäll i ansikte även om jag visste det innerst inne.

Så får jag blöda 2ggr innan jag kan börja om med högre dos men sköterskan tyckte det var bra för då kunde jag gå ner ytterligare ett par kg! Precis vad jag behövde höra där och då....maaaaaah

Nä fy fan vad trist...och klantiga läkare :/

Stora kramar <3
  • Supers

Tänkte på det där med progestronet..vi fick bara det på ET inge snack om ngt sådant på våra 2 FET. El måste man själv be om det...ibland känns det som om man bara är nått slit och släng. .man får som inte all information man behöver. .man får läsa på mkt själv..

Nåja...hoppas alla så småningom kan få det där efterlängtade plusset. Kram på er alla!

• Moolie
    PlinaB77 skrev 2014-03-24 19:12:28 följande:
    Moolie- så bra att du kan va lite ledig nu! Hoppas solen får skina på er riktigt mycket nu och i påsk!

Tack!! Jag hoppas solen lyser extra på oss alla i vår!!
  • zinnia
    PlinaB77 skrev 2014-03-24 19:12:28 följande:

Det går fortfarande bra hoppas jag... Jag testade igen idag RD14 starkare positivt idag. :)
  • zinnia

Supers och Moolie: Vi borde kanske fråga våra kliniker?

I Sverige skall de ju hålla kostnader nere då det är landstingen som betalar för försök, medicin etc, i USA så betalar försäkringsbolag/patienten själv samt att de vill göra att för att försäkra sig att patienten inte stämmer en... :)

I Sverige kan jag tänka mig att de kör lite mer på faktiska studier och bestämmer själv än att låta patienterna "bestämma" T.ex det här med att sätta in ett ägg eller 2. Studier har visat att det inte är mycket större chans med 2 ägg samtidigt som en tvillinggraviditet är mer riskfylld än med bara ett barn..

Jag tänker dock fråga om jag kan använda upp de Lutinus jag har kvar.. Finns det något negativt med att fortsätta med Lutinus?

• Moolie
    zinnia skrev 2014-03-24 21:16:39 följande:
    Supers och Moolie: Vi borde kanske fråga våra kliniker?

I Sverige skall de ju hålla kostnader nere då det är landstingen som betalar för försök, medicin etc, i USA så betalar försäkringsbolag/patienten själv samt att de vill göra att för att försäkra sig att patienten inte stämmer en... :)

I Sverige kan jag tänka mig att de kör lite mer på faktiska studier och bestämmer själv än att låta patienterna "bestämma" T.ex det här med att sätta in ett ägg eller 2. Studier har visat att det inte är mycket större chans med 2 ägg samtidigt som en tvillinggraviditet är mer riskfylld än med bara ett barn..

Jag tänker dock fråga om jag kan använda upp de Lutinus jag har kvar.. Finns det något negativt med att fortsätta med Lutinus?

Om man läser bieffekterna så står det inget. Men det står att gravida inte ska använda det... Men HALLÅ eller?! Vi ÄR ju gravida, vi som använder det!
  • Maria678

För de som är gravida och vill fortsätta få progesteron finns det kräm att köpa över nätet. Bioidentiskt och superbra! Fram till v 12 kan man använda det sen ska man trappa ur.

• Supers
    zinnia skrev 2014-03-24 21:10:47 följande:
    Det går fortfarande bra hoppas jag... Jag testade igen idag RD14 starkare positivt idag. :)

Då får man säga Grattis :) Plus idag då eller ;)?
Svar på tråden IVF under 2014