Varför hatar folk MP?
För att de verkar ha andra prioriteringar än miljö och klimat?
För att de verkar ha andra prioriteringar än miljö och klimat?
Min uppfattning är att det är ganska få som hatar MP däremot rätt många som anser dem vara för idealistiska eller för naiva med undantag för skrikhögern och SD där hatet är påtagligt.
Det är faktiskt riktigt intressant att den här tråden tycks ha evigt liv trots att ingen miljöpartist ids ödsla tid på skrikhögerns excesser. Den här sortens trådar brukar annars ofta självdö då de utpekade inte längre svarar men här gäller uppenbarligen inte detta.
Som jag uppfattar det kan faktorer som att skrikhögern och SD behöver ha gemensamma plattformar och MP-hatet är då en fast grund för en stund av själarnas gemenskap - men jag tror också att hatet har en grogrund i att MP i sig blir ett hån mot såväl brister på karaktär som mänsklighet hos anhängare till skrikhögern och SD.
En minister som gråter när hon tvingas genomdriva ett beslut som hon finner djupt olyckligt men där hon inte ser några alternativ.
Det är sådant som jag finner mänskligt men samtidigt sådant som kan få skrikhögern och SD att skräna av förakt.
En minister som gråter när hon tvingas genomdriva ett beslut som hon finner djupt olyckligt men där hon inte ser några alternativ.