• Jamku

Varför hatar folk MP?

För att de verkar ha andra prioriteringar än miljö och klimat?

Jag gör omröstningar för att spara lästid
  • Svar på tråden Varför hatar folk MP?
  • Rataxes
    KillBill skrev 2016-05-21 12:25:38 följande:

Det är  inte vem som helst som uppger att Moderaterna bör närma sig Miljöpartiet. Uppgiften kommer från Peter Danielsson som är vice partiordförande för Moderaterna.

Tom Araya skrev 2016-05-21 12:45:40 följande:
    Då vet jag vad jag inte ska rösta på...problemet är att alternativen minskar...
    Moderaterna är uteslutet om samarbete med MP ens diskuteras. De "gammelmoderater" jag känner kommer garanterat att rösta på något annat om det blir aktuellt. MP gör iofs vad som helst för att hålla sig kvar vid köttgrytorna, ett samarbete med SD skulle säkert inte vara otänkbart om de på det viset kunde tillskansa sig makt. Allt är tydligen tillåtet i deras värld.

Sverige = omvänd nattväktarstat. Hög skatt som går till allt en stat inte ska lägga sig i, men otillräckligt försvar & polis.
  • KillBill
    Rataxes skrev 2016-05-21 16:19:44 följande:
    Tom Araya skrev 2016-05-21 12:45:40 följande:Då vet jag vad jag inte ska rösta på...problemet är att alternativen minskar...
    Moderaterna är uteslutet om samarbete med MP ens diskuteras. De "gammelmoderater" jag känner kommer garanterat att rösta på något annat om det blir aktuellt. MP gör iofs vad som helst för att hålla sig kvar vid köttgrytorna, ett samarbete med SD skulle säkert inte vara otänkbart om de på det viset kunde tillskansa sig makt. Allt är tydligen tillåtet i deras värld.

Sverige = omvänd nattväktarstat. Hög skatt som går till allt en stat inte ska lägga sig i, men otillräckligt försvar & polis.
    Är det inte moderaterna som gör vad som helst för att få komma tillbaka till "köttgrytorna"?
  • Rataxes
    KillBill skrev 2016-05-21 18:51:51 följande:
    Är det inte moderaterna som gör vad som helst för att få komma tillbaka till "köttgrytorna"?
    Då hade de redan fällt regeringen med oduglingen till statsminister.
  • FDFMGA
    KillBill skrev 2016-05-21 12:25:38 följande:

Det är  inte vem som helst som uppger att Moderaterna bör närma sig Miljöpartiet. Uppgiften kommer från Peter Danielsson som är vice partiordförande för Moderaterna.

Intressant och visst finns det ett brett åsiktsspann inom M - men jag undrar om det inte är ett utspel för att skapa lite balans mellan alternativen. De som anser att M ska fälla regeringen föredrar ju att låtsas som att Alliansen inte skulle bli beroende av SD.

Kinberg Batra var ju också mycket tydlig i sitt tal på kommundagarna och uteslöt samarbete med SD.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Flash Gordon
    KillBill skrev 2016-05-21 10:45:42 följande:
    Allt är förlåtet och nu vill flera tunga moderater närma sig miljöpartiet!

www.dn.se/nyheter/politik/m-politiker-oppnar-.../
    I samma artikel avfärdar också Tobé, partisekreteraren, hela idéen. ÄVEN om artikeln i princip bygger på teorin om att: Nu är ett av språkrören utbytta - få se om de närmar sig oss i vår politik".

Tobé vet förstås att det vore politiskt självmord att signalera samarbete med MP då en undersökning nyss visat att moderternas sympatisörer till och med hellre väljer ärkefienden S före MP.

Det vårdslösa inlägget från dessa moderata kommunalpolitiker gör dock att M nu måste börja om med att bygga upp förtroende mot den del av sina väljare som absolut inte vill se MP få någon makt.

Ett tydligt avståndstagande från AKB vore på sin plats men tyvärr slirar även hon på lite grand på detta, så ...
  • Flash Gordon
    Kung Markatta skrev 2016-05-21 12:17:59 följande:
    Tidningsanka enligt Hanif Bali (M):

twitter.com/hanifbali/status/7337687075545743...

twitter.com/hanifbali/status/7338012435718266...
    Hanif i all ära men det där är förstås skade-minimering. Det gäller att försöka släta över det hela. Alla fd sympatisörer som lämnat för SD eller KD eller soffan och som kanske var på väg tillbaka, får inte skrämmas bort igen.

Hanif har dock ingen position där han kan avgöra partiets inriktning. Där är AKB och Tobé bättre riktmärken och tyvärr slirar framförallt AKB på beskeden.
Svar på tråden Varför hatar folk MP?