Varför hatar folk MP?
För att de verkar ha andra prioriteringar än miljö och klimat?
För att de verkar ha andra prioriteringar än miljö och klimat?
Det jag säger är att både den tidigare och den nuvarande regeringen har ansvar för regelverkens utformning. Alice Bah Kuhnke var bara GD för MUCF under drygt ett år från 2013-2014. Att staten har betalat ut stor belopp till bl.a. Pingstkyrkan har med all säkerhet ett starkt stöd inom Alliansen. På vilket sätt skulle detta vara en specifik MP fråga?
Det jag säger är att både den tidigare och den nuvarande regeringen har ansvar för regelverkens utformning.
Alice Bah Kuhnke var bara GD för MUCF under drygt ett år från 2013-2014. Att staten har betalat ut stor belopp till bl.a. Pingstkyrkan har med all säkerhet ett starkt stöd inom Alliansen. På vilket sätt skulle detta vara en specifik MP fråga?
Alice Bah Kuhnke var bara GD för MUCF under drygt ett år från 2013-2014. Att staten har betalat ut stor belopp till bl.a. Pingstkyrkan har med all säkerhet ett starkt stöd inom Alliansen. På vilket sätt skulle detta vara en specifik MP fråga?
Jag har inte satt mig in i de faktiska omständigheterna men det är möjligt att Alice under den korta tid hon var GD på MUCF såg att det fanns behov av att skärpa reglerna. Det är väl bra att vi har en minister som har egen erfarenhet att verkställa beslut baserat på dagens regelverk och Alice om någon bör kunna bedöma om det krävs en skärpning eller ej.
MP + S kan som du vet inte genomdriva förändringar utan stöd från flera andra partier. Jag saknar insikt i om det finns politisk enighet kring att slopa dagens system för att finansieras organisationer och samfund men du är alltså inne på att alla svenskar, i likhet med hur svenska kyrkan finansieras, skulle subventionera organisationer och samfund via skattsedeln?
Miljöpartisten togs på bar gärning med byxorna nere.
Nu döms mannen för sexköp till 50 dagsböter.
Nu vill EU kvotera utbudet på Netflix, något som MP's Disney-Alice inte är främmande för. Det går en röd (och brun) tråd från Maj-Britt Theorins förslag på 80-talet att förbjuda privatpersoner att inneha parabolantenner till detta förslag år 2016.
www.altinget.se/artikel/bah-kuhnke-utesluter-inte-eu-kvot-paa-netflix
Är det verkligen en uppgift för EU? Att styra vad ett privat företag vill erbjuda sina kunder?