• Jamku

Varför hatar folk MP?

För att de verkar ha andra prioriteringar än miljö och klimat?

Jag gör omröstningar för att spara lästid
  • Svar på tråden Varför hatar folk MP?
  • Rataxes
    Ewald01 skrev 2016-05-23 18:52:11 följande:

Ja!

Europa har idag fått sin första gröna president!

www.aftonbladet.se/nyheter/article22872635.ab

Är en salladskommunist som president något att jubla över?
    Sverige = omvänd nattväktarstat. Hög skatt som går till allt en stat inte ska lägga sig i, men otillräckligt försvar & polis.
  • Ewald01
    Rataxes skrev 2016-05-23 21:29:25 följande:
    Absolut .... om man tänker på alternativet .... 
  • KillBill
    Rataxes skrev 2016-05-23 21:29:25 följande:
    Sverige = omvänd nattväktarstat. Hög skatt som går till allt en stat inte ska lägga sig i, men otillräckligt försvar & polis.
    Hade du hellre sett Norbert Hofer som president?
  • Ewald01

Idag firar till och med alla möss i Wiener Hofburgs källare en stor fest eftersom de nu slipper Norbert Hofers jävla katt Robi Katt Skrattande

• FDFMGA
    KillBill skrev 2016-05-23 21:56:22 följande:
    Ja, jag tycker att det var en lättnad att Europa fick sin första  miljöpartistiska president i stället för en högerextremist.

Även om det förmodligen kommer att innebära att FL:s skrikhöger kommer att skräna än värre.

Det ska bli intressant att se vem av dem som först hittar på ek öknamn på Alexander Van der BellenSolig
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Rataxes
    KillBill skrev 2016-05-23 21:56:22 följande:
    För mig är det som att välja om jag vill ha naglarna på höger eller vänster hand urdragna...

Det hade blivit soffan för min del.
  • Ewald01

Samhället verkar dock fortfarande vara splittrad. En del Hofer sympatisörer delar nu bilder på Van der Bellen och skriver "Not my president".

Van der Bellen höll redan sitt första tal och försöker ena Österrike. Han vill lyssna och hjälpa att lösa problem. Han vill vara en president för alla!

• Ewald01
    Rataxes skrev 2016-05-23 23:25:22 följande:
    För mig är det som att välja om jag vill ha naglarna på höger eller vänster hand urdragna...

Det hade blivit soffan för min del.
    Den största delen av liberala väljare röstade på Van der Bellen. 70 % av de sm röstade på Griss i första valomgången röstade på Van der Bellen i andra omgången.

Han fick slutligen ocks
    å stöd av Irmgard Griss som hamnade på tredje platsen i första valomgången. Hon uppmanade alla att gå och rösta och sade slutligen "Jag röstar på Van der Bellen"

Även socialdemokrater och konservativa politiker försökte stöda Van der Bellen utan att ge en konkret valrekommendation. 
  • Flash Gordon
    Ewald01 skrev 2016-05-23 23:34:39 följande:
    Den största delen av liberala väljare röstade på Van der Bellen. 70 % av de sm röstade på Griss i första valomgången röstade på Van der Bellen i andra omgången.

Han fick slutligen också stöd av Irmgard Griss som hamnade på tredje platsen i första valomgången. Hon uppmanade alla att gå och rösta och sade slutligen "Jag röstar på Van der Bellen"

Även socialdemokrater och konservativa politiker försökte stöda Van der Bellen utan att ge en konkret valrekommendation. 
    Och kopplingen till svenska MP är ... ?
  • Flash Gordon
    http://www.di.se/artiklar/2016/5/23/ledare-mp-bor-andra-sig-i-karnkraftsfragan/

"Men verkligheten förändras. Miljöpartiets världsbild borde också göra det.
    ...
    Partiet måste välja – vad är värst? Då borde det inte vara någon tvekan om att det i sammanhanget inte är vettig klimatpolitik att stänga fullt fungerande kärnkraftverk."
    .

Det handlar alltså om Riksdagens minsta parti, bara strax över fyraprocentsspärren:
    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22850828.ab
Svar på tråden Varför hatar folk MP?