• Jamku

Varför hatar folk MP?

För att de verkar ha andra prioriteringar än miljö och klimat?

Jag gör omröstningar för att spara lästid
  • Svar på tråden Varför hatar folk MP?
  • klyban
    FDFMGA skrev 2017-12-03 13:05:04 följande:
    Frihet kan uppfattas så olika, det kan ses som friheten för föräldrar att välja en skola till sina barn där de möter barn till föräldrar med samma religiösa preferenser som de själv har.

Men frihet kan också innebära en ökad möjlighet för ett barn att på egen hand få skapa sig sin livsuppfattning i mötet med andra barn vars föräldrar inte anser att deras barn måste omges av så likasinnade barn som möjligt.

Det är en väldigt begränsad frihet du pratar om där, hur inbillar du dig att det är en poäng ens?
    Man kan ju sitta i fångläger i Nordkorea, så har man friheten och välja mellan vilken fot man ska sätta ned först när man börjar gå.

Och här kommer de mänskligarättigheterna in som en stor del att definiera frihet, som vi i och för sig bryter emot.

hur många meter var det?
  • FDFMGA
    klyban skrev 2017-12-03 22:00:07 följande:

Det är en väldigt begränsad frihet du pratar om där, hur inbillar du dig att det är en poäng ens?
    Man kan ju sitta i fångläger i Nordkorea, så har man friheten och välja mellan vilken fot man ska sätta ned först när man börjar gå.

Och här kommer de mänskligarättigheterna in som en stor del att definiera frihet, som vi i och för sig bryter emot.

Jepp, men så skrev jag bara om en liten aspekt om vad frihet kan innebära på ett individuellt plan för ett barn.

Du får ta på dig läsglasögonen.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • klyban
    FDFMGA skrev 2017-12-03 22:43:18 följande:
    Jepp, men så skrev jag bara om en liten aspekt om vad frihet kan innebära på ett individuellt plan för ett barn.

Du får ta på dig läsglasögonen.

Känns helt fel och prata om frihet på det sättet.
    Och allt är relativt, går ta till absurdum och ändå hävda frihet.
    Känns lite för mycket sandlåda för vara relevant i en tråd som detta.

hur många meter var det?
  • FDFMGA
    klyban skrev 2017-12-03 22:47:51 följande:

Jaha, ok.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • klyban
    FDFMGA skrev 2017-12-03 22:51:32 följande:
    Jaha, ok.
    Ok!
    hur många meter var det?
  • Tom Araya
    klyban skrev 2017-12-03 22:47:51 följande:

Vad är felet i att tala om frihet på det sättet i relation till just religiösa friskolor och religion?

• klyban
    Tom Araya skrev 2017-12-04 00:46:10 följande:
    Vad är felet i att tala om frihet på det sättet i relation till just religiösa friskolor och religion?

En del religioner är mer fria än andra.
    hur många meter var det?
  • Tom Araya
    klyban skrev 2017-12-04 12:55:08 följande:
    En del religioner är mer fria än andra.
    ...och på vilket sätt är det ett motiv eller argument för religiösa friskolor?
  • klyban
    Tom Araya skrev 2017-12-04 15:17:41 följande:
    ...och på vilket sätt är det ett motiv eller argument för religiösa friskolor?

För ingen religion är fri, heller tycker jag inte man ska indoktrinera barn.
    Och då har jag inte ens nått fram till konceptet friskolor, som jag är tveksam till också.
    Och en tredje på friskolor, är att en del verkar ha större intresse och tjäna pengar än nått annat.

Utbildning ska inte ha agendor, ja, tycker jag i alla fall.
    Och agendor begränsar ofta någon frihet.

hur många meter var det?
  • Tom Araya
    klyban skrev 2017-12-04 15:37:05 följande:

För ingen religion är fri, heller tycker jag inte man ska indoktrinera barn.
    Och då har jag inte ens nått fram till konceptet friskolor, som jag är tveksam till också.
    Och en tredje på friskolor, är att en del verkar ha större intresse och tjäna pengar än nått annat.

Utbildning ska inte ha agendor, ja, tycker jag i alla fall.
    Och agendor begränsar ofta någon frihet.

Du argumenterar snarare mot religiösa friskolor.
Svar på tråden Varför hatar folk MP?