Varför hatar folk MP?
För att de verkar ha andra prioriteringar än miljö och klimat?
För att de verkar ha andra prioriteringar än miljö och klimat?
"Närmare 55 000 diabetiker i Stockholms län testar sitt blodsockervärde upp till tre gånger per dygn. De teststickor som tidigare var förstahandsval kostade tio öre styck, vilket motsvarande cirka 44 kronor för en årsförbrukning.
Men OneMed bytte förstahandsval. Det innebar att de stickor som tidigare var förstahandsval blev andrahandsvalet ? och därmed mycket dyrare.
Om diabetikern då fortsatte beställa samma stickor som tidigare, kostade de plötsligt sju kronor styck. En årsförbrukning var helt plötsligt uppe i drygt tre tusen kronor, rapporterar Svenska Dagbladet.
Gunnar Berglund, distriktsläkare och andre vice ordförande i Stockholms läkarförening, kallar det ett oerhört slöseri med skattebetalarnas pengar.
Fortsätter man av gammal vana att beställa stickor till den mätare som patienten lärt sig och känner sig trygg med så blir det fruktansvärt dyrt. Det är bara om man vet om bytet som man kan välja den billigare varianten men det annonserades aldrig, säger Berglund till SvD"
www.expressen.se/dinapengar/teststickor-blev-flera-tusen-procent-dyrare/
Jag är som sagt var inte miljöpartist men i denna fråga har miljöpartiet visat en mycket större klarsynthet än vad du, genom att försvara den aktuella leverantören, visar prov på.
Varför svarar du inte på mina frågor? Ska det tolkas som att du tycker att det är ok för förtroendevalda SD politiker att, l likhet med decemberöverenskommelsen, lämna ifrån sig allt politiskt inflytande?
När blev den här tråden ett forum för diskussioner om politikers misslyckanden inom landstingen istället för en tråd om det misslyckade partiet MP?
Om du anser att den medicinska personalen beställer fel material til sina patienter så är det lämpligt att du ritkar kritken dit den hör hemma - själva personalen. Antingen att de har överförskrivt eller att de är slarviga.
Men du visar ingen vilja att förklara vilka som "övermedicinerats".
Om du anser att den medicinska personalen beställer fel material til sina patienter så är det lämpligt att du ritkar kritken dit den hör hemma - själva personalen. Antingen att de har överförskrivt eller att de är slarviga.
Men du visar ingen vilja att förklara vilka som "övermedicinerats".
Om du skyller felköp som beror på Onemeds bedrägliga trixande i prislistor där billiga teststickor för diabetiker har bytt plats med teststickor som är 7 000 % dyrare på landstingets personal och kallar det hela för övermedicinering så misstänker jag att du stoppat ner huvudet i sanden och då tror jag tyvärr inte att vi kommer längre i diskussionen.
Jag noterar också att du verkar vara svarslös till SDs egen "decemeberöverenskommelse". Kan det vara så att kanske bara blir upprörd om det är MP eller andra partier än SD som ingår "decemberöverenskommelser"?
I Europaparlamentet röstade Miljöpartiet nej till följande resolution om att bekämpa rasism:
www.europarl.europa.eu/sides/getDoc.do
tinyurl.com/yawod9kj
Om du skyller felköp som beror på Onemeds bedrägliga trixande i prislistor där billiga teststickor för diabetiker har bytt plats med teststickor som är 7 000 % dyrare på landstingets personal och kallar det hela för övermedicinering så misstänker jag att du stoppat ner huvudet i sanden och då tror jag tyvärr inte att vi kommer längre i diskussionen.
Du har nu flyttat skulden ganska långt bort från de politiker du ville smutskasta (och andra hylla).
Ned på personalen på golvet och deras chefer.
Vinkel har hela tiden varit att Landstinget har blivit lurad av en leverantör som genom att trixa i prislistor och byta plats på billiga och dyra produkter (läs de första tidningsartiklarna om saken så får du se). Trixandet har leverantören självklart hållit på med för att maximera den egna lönsamheten Trixandet har resultatet i att pengar som kunde ha gått till vård i stället har gått till inköp av kläder och diabetsstickor till ett mycket högre pris än planerat.
Jag har aldrig hävdat någon övermedicinering (det handlar inte övermedicinering om landstinget luras att köpa kläder som är tusentals kronor dyrare än nödvändigt).
Det är inte så snyggt att du i din iver att skydda leverantören försöker skylla på att det är landstingets vårdpersonal som gjort fel och det det hela känns mycket märkligt. Eftersom du aldrig svarar på mina frågor så är diskussionen meningslös och jag lämnar den därför nu åt sitt öde.