Rataxes skrev 2014-04-21 20:57:27 följande:
Nu får jag nästan SD-vibbar... Vi är de enda som har lösningen, vår politik är lösningen på alla problem. Känns igen från det där partiet.
Utan ekonomi finns inga resurser till miljöförbättringar, då går allt åt för att överleva dagen.
Hehe. Nej då. Snarare tvärtom. Vad läste du att jag har alla lösningar? Jag ställde bara några frågor som du inte svarade på. Det är väl snarare de i t.ex. EU som tvingar fram nedskärningar i marknadens namn, som påstår sig sitta på den enda sanna lösningen? De som vill lagstifta om att alla medlemstater måste följa "marknadens" regler?
Jag gillar kritiskt tänkande, inte absoluta sanningar. Jag gillar mångkultur. Tror det finns delar i alla ideologier som vi kan lära oss av.
Resurserna finns oberoende av ekonomi. De finns på riktigt och är inte påhittade som religion, ideologi och ekonomi.
Utan ekonomi? Påstår du att någon vill avskaffa ekonomin? Halmgubbe?
Jag bara frågar om det inte är självklart rent vetenskapligt att först och främst prioritera miljön som vi inte kan överleva utan. En ändrad prioritering betyder självklart inte att ekonomin avskaffas.