• Jamku

Varför hatar folk MP?

För att de verkar ha andra prioriteringar än miljö och klimat?

Jag gör omröstningar för att spara lästid
  • Svar på tråden Varför hatar folk MP?
  • themia
    Cal XVI Gustf skrev 2014-04-20 02:17:53 följande:
    En kritisk miljöpartist förklarar på sin facebooksida:

m.facebook.com/tomasmelin/posts/1015197474329...

"Det som har hänt är helt enkelt att Mp gått ut med ett förslag som inte håller och som partiet inte kan stå för, vilket man sedan inte velat erkänna. Istället har man försökt mörka och försökt komma undan genom att skylla på att journalisterna ska ha ”missförstått” och rentav genom att måla ut Åsa som nån form av idiot som inte har vet vad hon pratar om alls. När hon sa mer eller mindre precis det som stod i förslaget.

Visst är det pinsamt när det blir så fel. Men inte alls lika pinsamt som att MP hanterar misstaget så erbarmligt dåligt. Det visar också på stora problem inom det team som hanterat frågan. Antingen genom att de inte förstått att de själva gjort fel, vilket i så fall är en allvarlig intellektuell brist, eller genom att de faktiskt trott att de ska komma undan med att ljuga, mörka och skylla ifrån sig misstaget, vilket är arrogant.

Som medlem är jag besviken över agerandet. Vi ska vara ett öppet parti, och det innebär också att man tar ansvar när de förslag man lägger visar sig inte vara helt genomtänkta. Jag ser också hur många partikamrater under dagen försvarat partiets agerande, och blir ledsen när jag nu inser att också de blivit förda bakom ljuset."
    Det är tråkigt när sådant händer. Tyvärr finns det alltid folk som är rädda för sanningen, men den kommer alltid fram förr eller senare.
    Nu är sånt knappast unikt för Miljöpartiet, om det kan vara en tröst.
    Det lär väl bli räfst och rättarting på kongressen.
    Du har all rätt att säga din åsikt, men ingen rätt att slippa bli motsagd
  • grind
    themia skrev 2014-04-19 21:54:21 följande:
    Svenska medborgare är världsmedborgare. Eller tror tror du att svenskar lever på ett eget litet klot?
    Spelar ingen roll. En grupp missgynnas givetvis om dess ledare inte ser till enbart deras intresse, vilket MP inte gör.
  • themia
    grind skrev 2014-04-20 22:52:08 följande:
    Spelar ingen roll. En grupp missgynnas givetvis om dess ledare inte ser till enbart deras intresse, vilket MP inte gör.
    Que?
  • ulfsas

Vi kan bara hoppas på att inte Miljöpartiet får något som helst inflytande på den Svenska politiken/försvaret/ekonomin efter nästa val. det vore en ren katastrof.
    Inte blir det bättre av att man isf skulle regera tillsammans med (x?) kommunister och bidragssossar...

De säger att Chuck Norris är tuff. Jag vet inte ens vem hon är?!
  • grind
    themia skrev 2014-04-20 23:59:27 följande:
    Que?
    Vad är det du inte förstår?

Allt utgår från den mindre gruppen. Detta är ren och skär logik då du utgör en större andel av familjen än världen. Du spenderar också majoriteten av den fria tiden med dem. Som familjefar (och ledare av familjen) är det självklart att tänka utifrån:

* Familjens intressen i första hand.
    * Statens intresse i andra hand.
    * Världens intressen i tredje hand.

MP:s politik är som om jag skulle säga till mina barn att de måste flytta ut ur sina rum och in i klädkammaren för att jag måste öppna härbärge då staten vill förbättra situationen för uteliggare. MP har fokus på världen och inte de människor de företräder.
  • Andrers
    grind skrev 2014-04-21 07:09:42 följande:

Allt utgår från den mindre gruppen. Detta är ren och skär logik då du utgör en större andel av familjen än världen. Du spenderar också majoriteten av den fria tiden med dem. Som familjefar (och ledare av familjen) är det självklart att tänka utifrån:

MP:s politik är som om jag skulle säga till mina barn att de måste flytta ut ur sina rum och in i klädkammaren för att jag måste öppna härbärge då staten vill förbättra situationen för uteliggare. MP har fokus på världen och inte de människor de företräder.
    Typiska SD argument. Är du emot vår flyktingpolitik?  Men om MP får regera så slipper du det problemet. Då kommer flyktingarna att söka sig någon annan stans. Vem vill fly till ett u-land om det finns bättre alternativ?

Jag har för mig att MP är för en ganska restriktiv flyktingpolitik. Men jag kan ha fel. Jag tycker att vi skall ta emot mera flyktingar. Men för att rädda vår ekonomi så bör MP hållas borta från politiken.
  • Quintus Zebra

Fast den gemensamma miljön på planeten och hur vi förbrukar jordens ändliga resurser är väl självklart viktigare för individen än vad tillväxt nånsin kan bli, i alla fall rent vetenskapligt?

Jag tycker ju tvärtemot dig att MP faktiskt är ett av partierna som utgår mest från platsen de står på och tänker lokalt. De vill i jämförelsevis relativt hög grad att vi tar ansvar för det vi gör här och anpassar sig inte efter hur "alla andra" gör.

Andra partier låter ju, vad jag kan se, ständigt och jämt den internationella marknadsekonomins intressen eller internationella militära intressen eller internationella storförerag och bankers intressen gå före den "vanliga" medborgaren?
    She is eternal. Long before nations' lines were drawn. When no flags flew, when no armies stood. My land was born.
  • themia

Det är det ständiga gynnandet av den lilla gruppen, familjens bästa;, stadsdelens bästa; kommunens bästa; landets bästa som har lett fram till att ingen tar på sig ansvaret för jordens bästa.

Resultatet av det synsättet är att vi nu befinner oss i en situation när livet (alltså även din familj) på jorden är hotat, om inte drastiska åtgärder vidtas under detta århundrade.
    Och med drastiska menar jag åtgärder kommer att i grunden förändra allas våra liv.
    Förändringen behöver dock inte enbart bli till det sämre om den gröna rörelsen får bestämma.
  • Rataxes
    themia skrev 2014-04-21 09:35:43 följande:
    Det är det ständiga gynnandet av den lilla gruppen, familjens bästa;, stadsdelens bästa; kommunens bästa; landets bästa som har lett fram till att ingen tar på sig ansvaret för jordens bästa.

Resultatet av det synsättet är att vi nu befinner oss i en situation när livet (alltså även din familj) på jorden är hotat, om inte drastiska åtgärder vidtas under detta århundrade.
    Och med drastiska menar jag åtgärder kommer att i grunden förändra allas våra liv.
    Förändringen behöver dock inte enbart bli till det sämre om den gröna rörelsen får bestämma.
    Jag får lite Gröna Khmer-vibbar av den sista meningen Obestämd
    If he really thinks we're the devil, then let's send 'em to hell
  • ulfsas
    Rataxes skrev 2014-04-21 10:09:03 följande:
    Jag får lite Gröna Khmer-vibbar av den sista meningen Obestämd
    Du skall ut på fälten bevakad av grönklädda (MP)-milishen...Alla som protesterar eller bär glasögon.....Död
    De säger att Chuck Norris är tuff. Jag vet inte ens vem hon är?!
Svar på tråden Varför hatar folk MP?