themia skrev 2014-04-19 17:46:23 följande:
Du behöver inte svara på frågor jag ställer till andra personer.
Det räcker om du svarar på frågor jag ställer till dig - se #487
Jag har skrivit flera gånger i tråden att jag inte tror på homeopati. Hur många gånger krävs för att du ska fatta?
Antroposofi vet jag väldigt lite om, och jag är helt ointresserad.
Men din springande punkt har hela tiden varit att MP borde utesluta en medlem som ägnar sig åt homeopati.
Jag har svarat att homeopati inte är olagligt i Sverige, och att MP inte har homeopati i sitt partiprogram.
Om en medlem ägnar sig åt homeopati (om uppgiften stämmer, jag har bara dina ord på det) är från MP:s synpunkt totalt ointressant så länge medlemmen inte motarbetar partiet eller bryter mot lagen.
Förstår du nu, eller måste jag skriva det ytterligare en gång?
Jag tycker att du väldigt tydligt att du bagatelliserar bluffverksamhet och att du försöker smita från ansvar. Hur var det med porrklubben är det också okej? Är allt lagligt okej. Du verkar lite dum. Du borde veta att det finns väldigt mycket som är lagligt men ändå inte okej. Du försvarar i princip homeopati på samma sätt som Gunvor G Eriksson gör. Hon påstår att hon är neutral till homeopati. Hon vill likställa homeopati med övrig sjukvård . Det är väl på detta sätt som miljöpartister försöker sitta på två stolar samtidigt. Det stinker dubbelmoral.
Svara gärna på frågan om det är okej för en miljöpartist att driva en porrklubb. Du undvek den frågan. Är det okej att driva företag som alltid balanserar på gränsen till det lagliga och blir ökänt som opålitligt. Är miljöpartiets gräns för vad som är acceptabelt allt som är lagligt?