• Jamku

Varför hatar folk MP?

För att de verkar ha andra prioriteringar än miljö och klimat?

Jag gör omröstningar för att spara lästid
  • Svar på tråden Varför hatar folk MP?
  • Quintus Zebra
    grind skrev 2014-04-19 19:07:48 följande:
    Grundproblemet med ditt och miljöpartiets synsätt är att det hör hemma på global nivå, inte nationell. Miljöpartiet bedriver global politik  på nationell nivå vilket givetvis får negativa konsekvenser för de svenska medborgarna.

Det jag konstaterar är mest att MP knappast är minst vetenskapliga. Snarare tvärtom.

Självklart måste man föra rationell politik både nationellt som globalt.
    She is eternal. Long before nations' lines were drawn. When no flags flew, when no armies stood. My land was born.
  • Quintus Zebra
    grind skrev 2014-04-19 19:32:13 följande:
    Eftersom klimathotet är globalt är det givetvis en globalfråga.

Givetvis drabbar det medborgarna om man inte agerar utifrån deras intressen utan tillgodoser andra intressen istället.

Ja. Skulle ju säga att MP även är ett av de partier som prioriterar medborgarna främst.

I den nuvarande regeringspolitiken prioriteras ju både ekonomi och tillväxt och massa annat framför individen.
    She is eternal. Long before nations' lines were drawn. When no flags flew, when no armies stood. My land was born.
  • grind
    Quintus Zebra skrev 2014-04-19 19:45:53 följande:
    Det jag konstaterar är mest att MP knappast är minst vetenskapliga. Snarare tvärtom. 
    Nja, men varken mer eller mindre än någon annan.
  • grind
    Quintus Zebra skrev 2014-04-19 19:48:51 följande:

Ja. Skulle ju säga att MP även är ett av de partier som prioriterar medborgarna främst.

I den nuvarande regeringspolitiken prioriteras ju både ekonomi och tillväxt och massa annat framför individen.
    Tillväxt gynnar medborgarna.

Av MPs förslag att döma vill de snarare ge världsmedborgarna samma rättigheter som svenska medborgare i Sverige. Vad har svenska medborgare att vinna på det?
  • themia
    grind skrev 2014-04-19 20:15:04 följande:
    Tillväxt gynnar medborgarna.

Av MPs förslag att döma vill de snarare ge världsmedborgarna samma rättigheter som svenska medborgare i Sverige. Vad har svenska medborgare att vinna på det?
    Svenska medborgare är världsmedborgare. Eller tror tror du att svenskar lever på ett eget litet klot?
    Du har all rätt att säga din åsikt, men ingen rätt att slippa bli motsagd
  • Andrers
    themia skrev 2014-04-19 17:46:23 följande:
    Du behöver inte svara på frågor jag ställer till andra personer.
    Det räcker om du svarar på frågor jag ställer till dig - se #487

Jag har skrivit flera gånger i tråden att jag inte tror på homeopati. Hur många gånger krävs för att du ska fatta?
    Antroposofi vet jag väldigt lite om, och jag är helt ointresserad.

Men din springande punkt har hela tiden varit att MP borde utesluta en medlem som ägnar sig åt homeopati.
    Jag har svarat att homeopati inte är olagligt i Sverige, och att MP inte har homeopati i sitt partiprogram.

Om en medlem ägnar sig åt homeopati (om uppgiften stämmer, jag har bara dina ord på det) är från MP:s synpunkt totalt ointressant så länge medlemmen inte motarbetar partiet eller bryter mot lagen.

Förstår du nu, eller måste jag skriva det ytterligare en gång?
    Jag tycker att du väldigt tydligt att du bagatelliserar bluffverksamhet och att du försöker smita från ansvar. Hur var det med porrklubben är det också okej?  Är allt lagligt okej. Du verkar lite dum. Du borde veta att det finns väldigt mycket som är lagligt men ändå inte okej. Du försvarar i princip homeopati på samma sätt som Gunvor G Eriksson gör. Hon påstår att hon är neutral till homeopati. Hon vill likställa homeopati med övrig sjukvård . Det är väl på detta sätt som miljöpartister försöker sitta på två stolar samtidigt.  Det stinker dubbelmoral.  

Svara gärna på frågan om det är okej för en miljöpartist att driva en porrklubb. Du undvek den frågan.  Är det okej att driva företag som alltid balanserar på gränsen till det lagliga och blir ökänt som opålitligt.  Är miljöpartiets gräns för vad som är acceptabelt allt som är lagligt?
  • Andrers

Det går inte att ta upp homeopati med en miljöpartistisk politiker utan att denne  förnekar , bagatelliserar och sopar under mattan. 

De försöker att ge sken av att vara mot  homeopati men sedan brukar det krypa fram att de faktiskt inte är så mycket emot trots allt. Homeopati är ju "lagligt" då måste man acceptera att....... Ja! Hur mycket måste man acceptera då. Att många av deras politiker tror på humbug? Att flera av deras politiker lever på humbug? Att flera av deras politiker arbetar politiskt och motionerar för humbug? 

En röst på miljöpartiet är en röst på dubbelmoral och kvacksalveri.

• themia
    Andrers skrev 2014-04-19 22:18:25 följande:
    Det går inte att ta upp homeopati med en miljöpartistisk politiker utan att denne  förnekar , bagatelliserar och sopar under mattan. 

De försöker att ge sken av att vara mot  homeopati men sedan brukar det krypa fram att de faktiskt inte är så mycket emot trots allt. Homeopati är ju "lagligt" då måste man acceptera att....... Ja! Hur mycket måste man acceptera då. Att många av deras politiker tror på humbug? Att flera av deras politiker lever på humbug? Att flera av deras politiker arbetar politiskt och motionerar för humbug? 

En röst på miljöpartiet är en röst på dubbelmoral och kvacksalveri.
    Det är meningslöst att diskutera med dig.
    Du kan inte förstå skriven svenska.
    Du bekräftar bara mina tankar om MP-hatarnas intellektuella förmågor.

Bye-bye
    Du har all rätt att säga din åsikt, men ingen rätt att slippa bli motsagd
  • Cal XVI Gustf
    Gert skrev 2014-04-19 19:01:15 följande:
    MP menade allvar med blogglagen. Deras dementi var ren och skär lögn. www.friatider.se/node/8961
    En kritisk miljöpartist förklarar på sin facebooksida:

m.facebook.com/tomasmelin/posts/10151974743292653

"Det som har hänt är helt enkelt att Mp gått ut med ett förslag som inte håller och som partiet inte kan stå för, vilket man sedan inte velat erkänna. Istället har man försökt mörka och försökt komma undan genom att skylla på att journalisterna ska ha ”missförstått” och rentav genom att måla ut Åsa som nån form av idiot som inte har vet vad hon pratar om alls. När hon sa mer eller mindre precis det som stod i förslaget.

Visst är det pinsamt när det blir så fel. Men inte alls lika pinsamt som att MP hanterar misstaget så erbarmligt dåligt. Det visar också på stora problem inom det team som hanterat frågan. Antingen genom att de inte förstått att de själva gjort fel, vilket i så fall är en allvarlig intellektuell brist, eller genom att de faktiskt trott att de ska komma undan med att ljuga, mörka och skylla ifrån sig misstaget, vilket är arrogant.

Som medlem är jag besviken över agerandet. Vi ska vara ett öppet parti, och det innebär också att man tar ansvar när de förslag man lägger visar sig inte vara helt genomtänkta. Jag ser också hur många partikamrater under dagen försvarat partiets agerande, och blir ledsen när jag nu inser att också de blivit förda bakom ljuset."
  • Andrers
    themia skrev 2014-04-19 23:42:35 följande:
    Det är meningslöst att diskutera med dig.
    Du kan inte förstå skriven svenska.
    Du bekräftar bara mina tankar om MP-hatarnas intellektuella förmågor.

Bye-bye
    Och du Themia bekräftar min bild av en miljöpartistisk politiker som.

1. är  okunnig om vad de andra politikerna i partiet tycker och gör.

2. tror på pseudovetenskap men förnekar det för att få röster.

3. är arrogant och vägrar svara på känsliga frågor.
Svar på tråden Varför hatar folk MP?