• attlangta01

Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?

Hej

Vi försöker nu få till nr 2. Är inne på andra försöket, stimuleras med menopur för att få en ägglossning, men gör sen "jobbet" själva. Hittar inte alls många trådar om såna som använder menopur eller puregon endast för ägglossningsstimulering, utan att sen gå vidare till IVF.
    Skulle vilja byta lite erfarenheter eller helt enkelt följas åt med någon annan, om det finns någon där ute som är i liknande sits??

• Svar på tråden Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?
  • attlangta01
    annaw85 skrev 2014-08-21 13:29:27 följande:

Tack för det :) Roligt att ha flera i samma situation som man kan bolla med! Ja jag har PCO, har vetat om det i flera år och ätit p-piller så det har inte varit ett problem förrän nu. Har bara haft en egen mens sedan jag slutade med p-piller. Nu har jag dock haft en liten blödning med nästan precis 4 veckor emellan. Skulle inte kalla det mens då det är så lite men kanske kan det vara det iaf? Har gått ned 17 kg i vikt, har nu 4 kvar tills normalt BMI. Ja det är IVF genom landstinget, vi har fått tid i Uppsala men tydligen kan man avvakta ett litet tag men fortfarande behålla sin plats i kön! Står ni alla i kö för IVF också?

Jag har reda förbrukat mina landstingsförsök. Det gjorde jag i ett tidigare förhållande. Lyckades bli gravid vid andra försöket, men det slutade i MA. Sen i mitt nya förhållande blev jag gravid vid första försöket med vanliga hormonbehandlingar. Som resulterade i min lille son. Om det blir aktuellt med IVF för oss nu vid syskonförsök så får det bli för egna pengar. 

Vi gjorde våra IVF försök i Uppsala, vid universitetssjukhuset. De är jätte duktiga där.
  • annaw85

Okej! Förhoppningsvis fungerar det med sprutor för dig nu då! Hur många försök brukar man göra och hur många har du gjort nu? (Har inte läst hela tråden).

• EnBoll

Får jag vara med här också? Har en 3åring som blev till naturligt, men det har blivit lite svårare att få till syskon nu. Provade pergotime men det gav inget resultat, så nu i dagarna börjar första omgången av gonal-f, känns spännande!:) vill plussa i september, vill vara gravid så vår dotter får sitt syskon lagom till sin 4årsdag! :)

• Vattenliljan

Jag har blivit gravid två gånger, i augusti (IVF, bidde min lilla Tyrion) och januari, slutade i tidigt MF. Men jag hoppas också att vi alla får en magisk och fertil höst! :D

annaw85: Vad duktigt av dig att gå ner så mycket i vikt! Heja heja! Jag har alltid legat på normalt BMI men kämpar för att gå ner några kilo ändå. I juli gick jag ner 2,5 kg och fick då förmodligen en egen ägglossning. Det ser jag som ett positivt tecken! Ska definivt försöka gå ner några kilo till i hopp om att det ska bli en mer optimal situation för min kropp med hormoner och ägglossningar och sånt.

Vi har som sagt en son, som blev till på vårt första IVF-försök, så vi måste också betala om vi vill göra fler försök. Men det har vi inte råd med i dagsläget i alla fall, då jag pluggar, så vi kör på med hormonsprutor. Vi tänkte köra fram till sommaruppehållet nästa år och blir det inget så tar vi en paus. Så får vi se om vi sparat ihop pengar om 5-6 år till IVF kanske, eller om vi nöjer oss med ett barn.

• annaw85

EnBoll: Vad spännande att börja med sprutor nu, hoppas att det fungerar bättre än tabletterna för er! Går du också i Stockholm? Verkar som att det är "vanligt" att det kan bli svårt med en andra graviditet trots att man blivit spontant gravid första gången. Har du också PCO?

Vattenliljan: Tack, har alltid kämpat med min vikt och antar att det beror mycket på PCO och suget efter kolhydrater! Hoppas att jag denna gång går ned och stannar på den vikten. Om jag förhoppningsvis blir gravid ska jag verkligen försöka att inte gå upp så mkt som jag vet att jag lätt skulle kunna! Har du

• annaw85

Oj nu vart det fel! Har du också PCO Vattenliljan skulle jag fråga? Det kanske alla i den här tråden har!? Ja vi får alla hoppas på en höst med många plus :)

• Tjockisbullen2012

Hejsan alla nya! Kul att tråden börjar komma igång igen efter sommaren. :)

Hur många är vi som sprutar just nu och ska tillbaka på vul snart? Blir spännande att följas åt under hösten!

• EnBoll

Annaw85: nej jag bor i jämtland faktiskt, så det är en bit bort :) här har vi bara en privat klinik, så den går vi på! Ja jag har pco.

Är det fler än jag som kör med gonal-f? Verkar vara vanligast med puregon?

Jag beräknar mens söndag, och om det blir då börjar jag med sprutorna på måndag, lägsta dosen 37.5 ie.

Ska även få spolas när mensen är slut.

Blir en spännande höst :)

• Tesen83

Hej alla, 

Det är så kul att logga in och se att det blivit en sådan aktivitet här igen.  

Jag kör med Gonal-f jag med. Äter just nu primulut-nor och väntar också mens på söndag. Sen blir det att börja spruta på dag 4 med 75ie. Hoppas att det går vägen denna gång =) 

Svar på tråden Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?