• attlangta01

Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?

Hej

Vi försöker nu få till nr 2. Är inne på andra försöket, stimuleras med menopur för att få en ägglossning, men gör sen "jobbet" själva. Hittar inte alls många trådar om såna som använder menopur eller puregon endast för ägglossningsstimulering, utan att sen gå vidare till IVF.
    Skulle vilja byta lite erfarenheter eller helt enkelt följas åt med någon annan, om det finns någon där ute som är i liknande sits??

• Svar på tråden Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?
  • frucgsvensson

Vi har också bestämt oss för att gå vidare med IVF. Pratade med kliniken innan jul och vi skulle fundera över jul. Har mailat och bett dem skicka remissen. De kunde gå rätt fort tydligen för oss att få börja då vi provat ett gäng med pergotime och hormonsprutor (4 st). Jag svarar bra och har fått äl på alla kurer men det har inte tagit sig. Så vi går vidare nu. Lycka till allihopa. Kommer leta mig vidare till en IVFgrupp när det börjar närma sig.

• attlangta01

Annaw85 och frucgsvensson, vad spännande med nya möjligheter. Jag hade önskat att vi också kunde gå vidare till ivf, men har tyvärr inte pengarna. Är ju ohyggligt dyrt. Nu har de även höjt priset på min klinik. Gör ni privat, eller har ni landstingsförsök? Ni får gärna återkomma om resultaten, om ni inte vill hänga kvar i denna tråd.

JenMark, ännu en gång, stort grattis!

Ni andra? Hur går det för er, ngn som är kvar i tråden nu?

Jag inväntar min mens för att kunna sätta igång en omgång till. Har troligen fått egen ägglossning under uppehållet. Bara det helt otroligt. Men tog sin nog tyvärr inte ändå ???? Är en vecka efter ägglossning och det har börjar göra ont i nedre delen av ryggen, som vanligt innan mens. Lite trist då jag hoppades vara en av dem man bara hör talas om, som blir mirakulöst gravida naturligt ???? Men blir nog hormoner igen 2015. Nya tag, dock tyvärr med lite mindre självförtroende än förra året....

• Lillajagmedpco

Jag är kvar!

Är inne på 8:e försöket med Puregon + Ovitrelle, blev gravid på 5:e men tidigt missfall i v 7.

Var på VUL igår cd 10, största blåsan var 14 mm. Så på måndag är jag nog redo! Om det blir minus på stickan, kommer remissen för IVF att skickas!

• annaw85

Vi har tre försök med landstinget och ska gå på Akademiska i Uppsala. Ska vänta på mens (vilket jag inte tror jag får) eller annars börja med Provera i februari. Lite orolig hur det ska gå då Gonal-F ej fungerat så bra på mig hittills med detta blir ju en helt annan behandling. Hoppas det går bra för er allihopa med sprutorna! Vad duktiga ni är som gör så många försök med dem! Till slut så fungerar det :)

• Tjockisbullen2012

Jag är kvar! Vet inte riktigt vart jag befinner mig i cykeln just nu. Var osäker på om de blev ägglossning när det ungefär brukar bli de, vid en ostimulerad cykel, då ägglossningstesten aldrig blev helt positiva trots stegringar. Men så igår tog jag ett test igen efter någon vecka utan testande och då blev de mega positivt så antar att det blev ägglossning först nu. Så vi myser på denna helg!

• skogstjejen19

Får man hoppa in här?

Jag äter letrozole för att få ägglossning.

Första månaden med dessa innan har jag tagit pergotime.

Någon som också äter dom?

• frucgsvensson

Vi får också landstingsförsök, tre stycken. Vi får via en provat klinik som har avtal med landstinget. Kommer dock behöva åka till Falun (bor i sundsvall) för att göra ivf.

• soni

Jag är nu inne på mitt andra försök med puregon. Första försöket gav alldeles för många mogna foliklar samtidigt=Avbrutet.

Nu har jag sprutat sen 8/1 och ska på första kontrollen den 15/1.

Någon mer som håller på med puregonbehandling för eget försök utan IVF.

Vi tänkte försöka en gång till om inte denna ger resultat sen går vi över på våra 3 landaringsförsök IVF.

• Lillajagmedpco
    soni skrev 2015-01-12 11:40:21 följande:

Jag är nu inne på mitt andra försök med puregon. Första försöket gav alldeles för många mogna foliklar samtidigt=Avbrutet.

Nu har jag sprutat sen 8/1 och ska på första kontrollen den 15/1.

Någon mer som håller på med puregonbehandling för eget försök utan IVF.

Vi tänkte försöka en gång till om inte denna ger resultat sen går vi över på våra 3 landaringsförsök IVF.

Är inne på 8:e försöket med Puregon + Ovitrelle, blev gravid på 5:e men tidigt missfall i v 7.

Var på VUL igår cd 10, största blåsan var 14 mm. Så på måndag är jag nog redo! Om det blir minus på stickan, kommer remissen för IVF att skickas! Hade gärna gått över till IVF tidigare, men läkaren säger att dem inte tar emot oss om vi inte försökt i 2 år.
  • Lillajagmedpco
    Lillajagmedpco skrev 2015-01-12 11:45:18 följande:

Var på VUL igår cd 10, största blåsan var 14 mm. Så på måndag är jag nog redo! Om det blir minus på stickan, kommer remissen för IVF att skickas! Hade gärna gått över till IVF tidigare, men läkaren säger att dem inte tar emot oss om vi inte försökt i 2 år.

Lillajagmedpco skrev 2015-01-12 11:45:18 följande:

Menade, i fredags var blåsan 14 mm. Ska tillbaka på VUL i eftermiddag.
Svar på tråden Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?