Mandelmassa skrev 2014-11-27 15:13:56 följande:
Frucgsvensson och attlangta01, jag har också trippelkontrollerat den sena inseminationen på SH och det verkar ju som att de vet vad de gör.. Har däremot inte fattat att det ska sexas i samband med att man tar ovitrellen. Förstör inte det spermaprovet, menar, det blir ju kort samlingstid då, bara 1,5 dygn max.
Från igår blev jag vrålhungrig. Helt okontrollerat sugen på precis allt. Åt precis allt också och idag har jag fortf samma sug i maggropen men är samtidigt övermätt, väldigt uppsvullen och mår illa. Tycker det mest liknar magkatarr. Är dödstrött hela tiden också men det är ju pga mörkret och för mkt jobb. Fortfarande långt kvar till bim.
Som sagt, hur jag får sexa har varit olika instruktioner från gång till gång. På pappret står det att det ska vara minst 2 dygns sexåterhållsamhet. Men jag frågade sjuksköteskan och hon sa att vi kunde ha sex samma dag som ovitrelle. Observera, kunde, det var alltså inte så att hon sa att vi var tvungna.
Men det beror nog lite på hur bra sperma mannen har. Vi fick trots vårt sexande bara 1,5 dygn innan, ett väldigt bra spermaprov.
Men men, tror inte sex vid ovitrelle är avgörande. Är det rätt ägg så blir det. Sonen blev till utan insemination och bara hormoner, vid första försöket. Någon här fick sin helt naturligt.
När har du BIM?