• attlangta01

Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?

Hej

Vi försöker nu få till nr 2. Är inne på andra försöket, stimuleras med menopur för att få en ägglossning, men gör sen "jobbet" själva. Hittar inte alls många trådar om såna som använder menopur eller puregon endast för ägglossningsstimulering, utan att sen gå vidare till IVF.
    Skulle vilja byta lite erfarenheter eller helt enkelt följas åt med någon annan, om det finns någon där ute som är i liknande sits??

• Svar på tråden Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?
  • Tjockisbullen2012

Då var inseminationen gjord! Känner mig hoppfull och hoppas på den bästa julklappen man kan få. :)

Attlangta: fick du veta hur många spermier det var som blev kvar efter prepareringen?

• attlangta01
    Tjockisbullen2012 skrev 2014-11-28 14:30:35 följande:

Då var inseminationen gjord! Känner mig hoppfull och hoppas på den bästa julklappen man kan få. :)

Attlangta: fick du veta hur många spermier det var som blev kvar efter prepareringen?

Ja, men jag är lite osäker på om jag kommer ihåg rätt. Tror det var 35miljoner.
    Hur många hade ni?
  • Tjockisbullen2012

De stämmer nog! Vi hade runt 30 miljoner. Vilket jag förstått är mer än bra. Det ska vara minst 3 miljoner för att det ska vara värt att göra ett försök. Så jag är hoppfull. :)

En liten av dessa miljoner kan väl se till och leverera tycker jag! Vilken härlig start på nya året i så fall. Inga hormonbehandlingar 2015 vore ju toppen! :D

• attlangta01
    Tjockisbullen2012 skrev 2014-11-28 17:49:10 följande:

De stämmer nog! Vi hade runt 30 miljoner. Vilket jag förstått är mer än bra. Det ska vara minst 3 miljoner för att det ska vara värt att göra ett försök. Så jag är hoppfull. :)

En liten av dessa miljoner kan väl se till och leverera tycker jag! Vilken härlig start på nya året i så fall. Inga hormonbehandlingar 2015 vore ju toppen! :D

Ja, en av alla dessa kan väl leverera :)

Jag, är så trött på detta nu och vet inte hur mycket till jag orkar, så känns som ganska mycket hänger på detta försök. Så nu håller vi våra tummar hårt tycker jag :)
  • frucgsvensson

Här har ägglossningen nyss varit. Vi har inte varit het på gröten alls denna gång. Vi fick bara till det en gång klockan fyra på morgonen samma dag (morgon) som jag tog ovitrellen. Tog den vid lunch den dagen. Tror ni att det finns någon chans ändå? Vi har varit så jäkla upptagna med att flytta/flyttstäda, riva i nya huset plus att jag jobbat natt. Har knappt funnits tid till en puss liksom.. Blir det inget denna gång så kommer jag inte kunna släppa och klandra mig själv att det blev så dåligt sexande. Har dessutom känt av att ägglossningen har varit stark och bra (om man nu kan känna det). Har haft väldig molvärk, hugg och massor av älsekret. Hoppas kan man ju men nä, inga stora förhoppningar.

• Vattenliljan

frucgssvensson: Klart det finns en chans ändå! De säger ju att spermier ofta lever i kvinnan i 2-3 dagar minst! Till mig har läkare tidigare sagt att så länge vi har sex varannan dag kan vi inte missa ägglossning. Så jag tycker verkligen inte att du kan klandra dig själv om det inte skulle bli något den här gången. Men självklart håller vi tummarna för att det "blir nåt"! :)

Här har jag börjat plågas av gallsten igen. Eller jag tror det i alla fall. Fick otroliga smärtor när min son var några veckor gammal och efter många om och men konstaterades det att jag hade gallsten. Tydligen inte helt ovanligt vid graviditet eller som i mitt fall efter graviditet. Det gick över av sig självt efter några månader men nu undrar jag om det inte är samma typ av smärta som kommit tillbaka... Antagligen på grund av alla hormoner som cirkulerar igen i så fall. Samtidigt är jag orolig att smärtan inte alls är pga. gallsten utan att nåt är fel med embryot. Men i övermorgon är det UL så förhoppningsvis får vi lite svar då...

• Mandelmassa

Nu måste jag skriva av mig lite. Är nu på ÄL+11 ca, negativt test (har tjuvtestat imorse) men senaste dagarna harvjag varit så sjukt hungrig! Då menar jag verkligen galet hungrig, inte nått litet sötsug eller så. Känns som ett stort hål i magsäcken som aldrig blir helt nöjd men ok ca två timmar efter dubbla portioner. Vad i hela? Så har jag aldrig känt. Äter jag inte all denna mat så blir det bara värre och jag mår illa, är det någon som haft såhär innan bim? Är det ngn hormonbiverkan? Det är stört jobbigt!

• Vattenliljan

Mandelmassa: Jag har aldrig haft så, men håller tummarna för att du är gravid trots allt! Testerna är ju sällan helt säkra före BIM.

• frucgsvensson

Mandelmassa: jag vill inte sänka dina förväntningar på något vis, men jag tycker att det där låter som magkatarr. Då får man det här suget, blir hungrig, äter, blir fort hungrig igen, mår illa då man inte äter och halsbränna. Har haft det flera gånger så jag känner igen symtomen. Men hoppas visserligen på att det är en graviditet, SÅKLART! :)

• frucgsvensson

Vattenliljan: jag hoppas verkligen att det är så. Men hur som helst så känns det ju lite som att vi har sumpat chanserna betydligt, men det kan ju även vara det som kan hjälpa också. Att man inte känner den här stressen liksom inför planerat sex och det.

Åh! Vad jobbigt med gallproblem. Har inte haft det själv men jag kan tänka mig att det är jobbigt!! Vad gör man åt det då, under en graviditet?

Lycka till på UL! :)

Svar på tråden Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?